Gå til innhold

Posten = Slurvete


Anbefalte innlegg

Leverte returpakke til NetShop på onsdag i forrige uke.

Kjempeselvsikker ekspeditrise som visste akkurat hvordan ting skulle gjøres.

Det var jo OK.

Men jeg hørte ikke noe fra returavdelingen til NetShop, så i dag ringte jeg selv.

De hadde ikke fått noe pakke....?

Posten hadde ingen pakker registrert på nummeret som stod på min kvittering.

Så hva hadde skjedd? Jo, tror dere ikke at de hadde klart å sette pakken i "innkommende"-hylla i stedet for "utkjørings"-hylla.

Det kom til å bli litt forsinkelse, fikk jeg opplyst..

Hmm, skulle liksom tro det ja, når den aldri ble sendt.

:nei:

 

So much for kvalitetssikring i alle ledd..

:mad:

 

Edit:

Dette har jeg aldri opplevd før, men NetShops forsendelses-ansvarlig sa at dette var ikke første gangen...

Endret av The.Arisen.One
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte deler fra komplett en gang. Var flere ting men jeg husker ikke hva. Komplett sendte forsendelsen i 2 pakker. Den ene havnet greit rett på solli postkontor men den andre havnet i nord norge. Ganske fantastisk med tanke på at begge var adressert til solli med nesten identisk kolli nummer.

komplett sendte bare varene en gang til og sa at jeg skulle la de andre pakken(e) ligge på postkontoret.

 

Posten er utrolig sløve, også har postet blitt mye dyrere. Jeg måtte betale 107 kroner for å sende et hovedkort i retur. Syns det var litt mye.

Lenke til kommentar

Dette har skjedd meg også.

 

Leverte en pakke på et postkontoributikken tidlig en fredag.

En uke senere (lørdag) kom "purring" fra mottaker, "hvor er pakken da"?

 

Sjekket på postkontoret den dagen, og joda, den lå i "innhylla".

 

Pakken gikk da ikke ut før mandagen, så jeg fikk 10 dagers forinkelse pga en inkompetent ansatt :thumbdown:

Ingen erstatning, men iallfall en ydmyk beklagelse.

 

Det er forskjell på Posten-ansatte, det skal sies.

På hoved-postterminalen i Ålesund får jeg alltid topp service.

Om pakken ligger innerst i en bil, nederst i en vogn, klar for utkjøring, så graver de den ut for meg.

Makan til service :w00t:

Lenke til kommentar
detter er ikke noe nytt med posten..

Dem trenger seriøst litt konkurranse.... slørvete.. trege.. er bare noen av tingene man kan ramse opp

Dessuten! Når jeg på onsdag skulle hente mitt nye digitalkamera til 3500 kroner, trengte jeg ihverfall ikke vise legitimasjon.... :thumbdown:

Hvem som helst kunne jo ha hentet pakken min...

 

Gjett hvem som skal svindle posten neste gang. :green:

Lenke til kommentar
detter er ikke noe nytt med posten..

Dem trenger seriøst litt konkurranse.... slørvete.. trege.. er bare noen av tingene man kan ramse opp

Dessuten! Når jeg på onsdag skulle hente mitt nye digitalkamera til 3500 kroner, trengte jeg ihverfall ikke vise legitimasjon.... :thumbdown:

Hvem som helst kunne jo ha hentet pakken min...

 

Gjett hvem som skal svindle posten neste gang. :green:

På det lokale postkontoret her jeg bor er legitimasjon noe som ikke posten har hørt om. Har fått fattern, muttern, og andre i familien til å hente pakker for meg (og det skal ikke være slik at andre i familien skal kunne dette), med deres egen underskrift og de har fått hentet pakkene ut. Så har en person en retur hos f.eks komplett.no så er det vell bare for en annen å hente den i postkassa og skrive under selv så har du gratis del(er). Posten her er alt for sløv, søskenbarnet bestillte seg deler til en ny maskin, men i stedet for å få den ene av pakkene så fikk han 3 karaokeanlegg m/mic. Så jeg var så lut lei alle gangene jeg og mange andre har klaget over lignende problemer at denne gangen fikk de høre mine ord (er ikke snill i telefonen når dette er 5-6 gangen slikt skjer på bare noen måneder og uker) og en av de ansatte fikk bare sitte og vente til vi kom etter stengetid..

Men slik er bare posten!!

Endret av k_drey
Lenke til kommentar
. Så jeg var så lut lei alle gangene jeg og mange andre har klaget over lignende problemer at denne gangen fikk de høre mine ord (er ikke snill i telefonen når dette er 5-6 gangen slikt skjer på bare noen måneder og uker) og en av de ansatte fikk bare sitte og vente til vi kom etter stengetid..

Men slik er bare posten!!

tror neppe du fikk en post ansatt til å jobbe overtid til du kom for å hente en pakke :grin:

 

 

På det lokale postkontoret her jeg bor er legitimasjon noe som ikke posten har hørt om. Har fått fattern, muttern, og andre i familien til å hente pakker for meg (og det skal ikke være slik at andre i familien skal kunne dette), med deres egen underskrift og de har fått hentet pakkene ut. Så har en person en retur hos f.eks komplett.no så er det vell bare for en annen å hente den i postkassa og skrive under selv så har du gratis del(er).

Forskuddsbetaler du? hos komplett?, siden du bare henter ut og ikke betaler ut pakken. Hvis du henter ut pakken som er forskuddsbetalt så skal de spørre om legitimasjon. Hvis det er en oppkravspakke så må man jo betale for å få den ut.

Posten her er alt for sløv, søskenbarnet bestillte seg deler til en ny maskin, men i stedet for å få den ene av pakkene så fikk han 3 karaokeanlegg m/mic

han fikk de andre pakkene?, var det samme firma som han hadde bestilt delene han ikke fikk som sendte karaoke sakene? Hvis det var tilfellet så var det jo butikken som kludret, hvis ikke det så er det posten. Det kan jo også hende at pakken ikke var utlevert men forsinket?

Lenke til kommentar
detter er ikke noe nytt med posten..

Dem trenger seriøst litt konkurranse.... slørvete.. trege.. er bare noen av tingene man kan ramse opp

Dessuten! Når jeg på onsdag skulle hente mitt nye digitalkamera til 3500 kroner, trengte jeg ihverfall ikke vise legitimasjon.... :thumbdown:

Hvem som helst kunne jo ha hentet pakken min...

 

Gjett hvem som skal svindle posten neste gang. :green:

Min var forskuddsbetalt med VISA. :no:

Lenke til kommentar

Husket når jeg skulle hente delene til min første pc, var i 100 når jeg løp inn på posthuset. forsendelsen var delt i 2 (en pakke med skjermen og en med hk og hd osv) der får jeg beskjed om at den pakken med skjermen var lagt igjen på ett annet postkontor!! da vart jeg forbanna :mad:

flaks jeg hadde en skjerm hjemme fra før ;)

Lenke til kommentar

posten er et utmærket eksempel på hvordan å gjøre et relativt enkelt konsept tallentløst.

 

Siste eksempel jeg har opplevd var nå i dag/går. Brodern har bestillt skjermkort fra komplett. Fikk pakkelappen i går. Men posten hadde ikke pakken. Så fikk han føre i dag, at pakken var blitt sendt til en helt anna plass for tredje gang. De på sentralen i en naboby her har blingsa på postnret, sendt dit de trode den skulle, fått den i retur og gjort samma greia 2 ganger til... sier litt om hvor godt systemet funker.

 

Men det som topper idiotien er jo at det skal være noen få sentraler rundt omkring der all post skal sorteres. noe som vil si at skal et brev/pakke et par mil bare. Så må den følge postens system og reise 30-40 mil i enkelte tilfeller.

Nei hipp hurra for effektiviteten

Lenke til kommentar
detter er ikke noe nytt med posten..

Dem trenger seriøst litt konkurranse.... slørvete.. trege.. er bare noen av tingene man kan ramse opp

Posten har konkurranse!

 

Det er nemlig ikke monopol på distribusjon av pakkegods i Norge. Samtlige webshopper har muligheter til å bruke andre transportører som TollPost Globe eller NorCargo. (NorCargo er kjøpt opp av Posten - så det er ikke store konkurrenten lengre).

 

Men poenget er at konkurrentene er langt dårligere enn posten på småpakker og detaljdistribusjon. F.eks bruker varer distribuert med TollPost fort 3 - 4 dager mer. På Business til Business er det verdige konkurrenter.

 

Ellers tror jeg antallet feil Posten gjør i forhold til antall pakker de håndterer er relativt lite, selv om hver feil er en for mye.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
detter er ikke noe nytt med posten..

Dem trenger seriøst litt konkurranse.... slørvete.. trege.. er bare noen av tingene man kan ramse opp

Dessuten! Når jeg på onsdag skulle hente mitt nye digitalkamera til 3500 kroner, trengte jeg ihverfall ikke vise legitimasjon.... :thumbdown:

Hvem som helst kunne jo ha hentet pakken min...

 

Gjett hvem som skal svindle posten neste gang. :green:

Posten HAR konkuranse.

Det eneste de har monopol på nå er frankerte brev opptil 100g.

Feks Komplett har full mulighet til å bruke feks UPS istedet.

 

Om "Gjett hvem som skal svindle posten neste gang." er en generell holdning er det kanskje på tide for Posten å innføre legplikt på alle typer sendinger.

 

Men dere som har fått dårlig/mangelfull service av Posten:

Send en klage til Posten istedenfor å syte, så blir det forhåpentligvis bedre.

Klage til/på Posten

 

 

Edit:

En til ja ... ;)

Endret av Bach
Lenke til kommentar
detter er ikke noe nytt med posten..

Dem trenger seriøst litt konkurranse.... slørvete.. trege.. er bare noen av tingene man kan ramse opp

Dessuten! Når jeg på onsdag skulle hente mitt nye digitalkamera til 3500 kroner, trengte jeg ihverfall ikke vise legitimasjon.... :thumbdown:

Hvem som helst kunne jo ha hentet pakken min...

 

Gjett hvem som skal svindle posten neste gang. :green:

Posten HAR konkuranse.

Det eneste de har monopol på nå er frankerte brev opptil 100g.

Feks Komplett har full mulighet til å bruke feks UPS istedet.

 

Om "Gjett hvem som skal svindle posten neste gang." er en generell holdning er det kanskje på tide for Posten å innføre legplikt på alle typer sendinger.

 

Men dere som har fått dårlig/mangelfull service av Posten:

Send en klage til Posten istedenfor å syte, så blir det forhåpentligvis bedre.

Klage til/på Posten

 

 

Edit:

En til ja ... ;)

Hmm... tror nok ikke jeg ville svindlet på den måte, men det kunne vært gøy og gjort for deretter å avsløre for dem hvor enkelt det er.... kan ikke være så fryktelig vanskelig for Posten å spør om legitimasjon tipper jeg... :nei:

Lenke til kommentar
. Så jeg var så lut lei alle gangene jeg og mange andre har klaget over lignende problemer at denne gangen fikk de høre mine ord (er ikke snill i telefonen når dette er 5-6 gangen slikt skjer på bare noen måneder og uker) og en av de ansatte fikk bare sitte og vente til vi kom etter stengetid..

Men slik er bare posten!!

tror neppe du fikk en post ansatt til å jobbe overtid til du kom for å hente en pakke :grin:

 

 

På det lokale postkontoret her jeg bor er legitimasjon noe som ikke posten har hørt om. Har fått fattern, muttern, og andre i familien til å hente pakker for meg (og det skal ikke være slik at andre i familien skal kunne dette), med deres egen underskrift og de har fått hentet pakkene ut. Så har en person en retur hos f.eks komplett.no så er det vell bare for en annen å hente den i postkassa og skrive under selv så har du gratis del(er).

Forskuddsbetaler du? hos komplett?, siden du bare henter ut og ikke betaler ut pakken. Hvis du henter ut pakken som er forskuddsbetalt så skal de spørre om legitimasjon. Hvis det er en oppkravspakke så må man jo betale for å få den ut.

Posten her er alt for sløv, søskenbarnet bestillte seg deler til en ny maskin, men i stedet for å få den ene av pakkene så fikk han 3 karaokeanlegg m/mic

han fikk de andre pakkene?, var det samme firma som han hadde bestilt delene han ikke fikk som sendte karaoke sakene? Hvis det var tilfellet så var det jo butikken som kludret, hvis ikke det så er det posten. Det kan jo også hende at pakken ikke var utlevert men forsinket?

Fikk en postansatt til å jobbe overtid, fordi maskinen måtte være ferdig denne dagen grunnet at jeg skulle ordne maskinen og søskenbarnet mitt hadde mye han måtte få ordnet. Så jeg fortalte denne personen at hvis ikke vi fikk pakken så kom vi til å holde karaokeanlegget tilbake, og dette karaokeanlegget var en veldig viktig retur som en lokal forhandler måtte få sendt tilbake. Han på posten ble meget sint og oppkjeftig på meg, så jeg ble lei av hva han "serverte" meg, så jeg ba han om å holde kjeftn, og sa at dette kom til å bli tatt opp med sjefen siden jeg godt vet hvem det er (er ikke verdens største plass her jeg bor!). Da var alt greit og vi skulle bare komme og hente pakken, men karaokeanlegget måtte vi også ha med!

Så jeg klarte å få en postansatt til å være med.

 

Jeg forskuddsbetaler ikke, jeg gir som regel pengene til dem som skal hente ut for meg når jeg selv ikke har tid, grunnet prøver og slikt.

Det siste som jeg skrev, om retur. Da noen her kunne vell bare ha hentet seddelen i postkassa og hentet returvaren ut. Og jeg har da aldri betalt for en returvare såfremst ikke jeg har spurt om noe bedre (hvis dem har vært tom for den returvaren jeg egentlig skulle ha) og jeg skal betale mellomlegget.

 

Ja, han fikk den andre pakken. Delene var bestillt fra samme firma. Karaokeanlegget var noe en lokal forhandler skulle sende i retur, og til sist så var denne pakken søskenbaret mitt skulle ha kommet til postkontoret. Men fattern var med ned for å hente pakken, men han på posten fant den ikke, og han kikket bare på de myke pakkene og klemte på dem + at han bare tok en snartitt over lageret der pakkene ligger, sa fattern. Dagen etter fikk han delene endelig, og de fant pakken slengt en plass der den ikke skulle ligge, altså en helt annen plass en der alle pakkene ligger!

Endret av k_drey
Lenke til kommentar

Du har evig rett med at hvemsomhelst kan ta hentelappen din fra din postkasse å hente den ut hvis de ikke spørr om legimitasjon, men så er det dette med å sikkre seg da, hvorfor ikke en hengelås på postkassen?.

 

Som du beskriver det her så synes jeg den postansatte var altfor ettergivende ovenfor deg, om søskenbarnet ditt hadde det travelt så hadde de fleste gitt blaffen i det. Å bruke kjeft å true med å ta opp en slik uviktig sak med sjefen til den ansatte er idioti. Å holde tilbake varer som ikke er dine er faktisk sttraffbart, hadde jeg vært den post ansatte så hadde du blitt anmedldt og strafferammen på slikt er fra 6 månders fengsel. Tenk på det du hadde dette vært rett personen så hadde du hat grovt tyveri på rullebladet. Det må i sannhet være en veldig liten plass når slikt går an, er sjefen på posten en mann/kvinne med interigritet så hadde nok vedkommende avvist deg høfflig.

 

Som du legger det frem så tror jeg deg når du fikk en postansatt til å jobbe overtid. Men du var heldig som slapp unne så lett. Det hadde faktisk vært bedre å vente en dag slik at du ikke hadde trengt å blåse deg opp slik.

Håper dere fikk maskinen i stand :)

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg reagerte slik var at jeg har opplevd dette flere ganger privat. Har handlet med andre og da har slikt oppstått også. Andre jeg kjenner opplever dette mye, så nå hadde de på posten gått for langt. Så jeg sa dette til personen, dette med at jeg sa at jeg kom til å holde pakken igjen var at fikk ikke søskenbarnet hentet ut sin så kom vi ikke nedover bare for å levere denne med alt jeg har vært igjennom med posten her som jeg bor. Men nå har de faktisk sjerpa seg meget mye, fordi det har vært mange klager etter det jeg har hørt. Det kan være flere ganger at de roter vekk pakkene her, glemmer å sende ut pakkeseddel, og dette er da irriterende for folk som ikke kan spore pakken på nettet og ta med pakkespor til posten.

Men hadde du teknikeren opplevd alle gangene jeg måtte ha ventet over helga for å få deler som jeg skulle ha hatt før helga grunnet LAN og slikt så blir man temmelig lei og sint. + at denne pakken til søskenbarnet hadde lugget på posten i flere dager uten at han hadde fått hentelapp og internett har han ikke hatt tilgant til siden han jobber når han eventuelt kunne ha hentet ut pakkespor hos en venn..

Lenke til kommentar

Det er slett av postkontoret å la en pakke ligge i flere dager uten å sende ut hentelapp.

I Norge så er pakke post slik at det tar 2-5 dager å få den, så om du bestiller en onsdag of ikke får den før etter helga er bare sånn det er og er gjengs over hele fjøla. Minimum 5 dagers ventetid er mitt motto. Men skjønner det er irriterende å ikke få pakker til helg osv.

Lenke til kommentar
Det er slett av postkontoret å la en pakke ligge i flere dager uten å sende ut hentelapp.

I Norge så er pakke post slik at det tar 2-5 dager å få den, så om du bestiller en onsdag of ikke får den før etter helga er bare sånn det er og er gjengs over hele fjøla. Minimum 5 dagers ventetid er mitt motto. Men skjønner det er irriterende å ikke få pakker til helg osv.

:roll: Da får man bare bestille litt tidligere... :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...