Gå til innhold

FX5900XT Problem


puts

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nettopp anskaffet meg et FX5900XT GS fra komplett,

men det er noe som er tydelig galt...

I alle spill jeg har prøvd hittil (unntatt CS heldigvis ;) )har det bare gått galt..

F.eks. ting som ikke er der det skal være, eller ikke ser ut i det hele tatt.

Ser ut som om noen har gått amok i et 3d program.. :no:

Hva kan være galt? Noen som har hatt samme problem?

 

På forhånd, Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, men det burde vel ikke være nødvendig? Vet ikke hvor mange skjermkort jeg har innstallert, men har iallefall aldri måttet formatere for å få det til å virke..

hvis du skifter fra ATI til NVidia så kan det være nødvendig siden det kan ligge igjen filer fra de gamle driverene selv om du har sletta de

 

EDIT: noen kom akkurat før meg, men jeg lar det stå

Endret av MAndreas
Lenke til kommentar

Jo, jeg har jo venner jeg kan låne diskplass av, men jeg ville helst latt være.. Må jo innstallere ALT på nytt. Men det ser ikke ut som om jeg har noen alternativer.. Jaja. Har partisert systemdisken min så liten at jeg har flere ganger hatt lyst til å formatere på nytt uansett.

 

Takk for all hjelp!

Endret av CocaCola
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det er jo egentlig tragisk at man anbefaler (og ofte i praksis må) reformatere OS-installasjonen sin.

Dette når man går fra nyere ATI<->Nvidia kort.

De som har kodet drivere *burde* gjøre dette skikkelig, men når ikke engang M$'s utviklere klarer å kode drivere/software uten å "radbrekke" registry og system-kataloger.. ja da kan man vel ikke vente annet..

Jeg har som nevnt i andre tråder ikke klart å få mitt 9600XT kort til å funke på en av mine AMD-maskiner.. Da ville jeg ikke reformatere, men mente jeg hadde fått fjernet alt av gamle drivere.. På denne maskinen hadde jeg IGP (S3 Unichrome), så Radeon 64, så MX4000 (prompte returnert)..så mislykket Asus 9600XT (vel det funket, men ustabilt).. SÅ ble det Ti4200.. og nå FX5900..Begge sistnevnte funket/funker upåklagelig..

Det 9600XT-kortet som ikke funket her.. kjører fint i en I845GE-maskin (P4 [email protected]).

Så dette skal ikke alltid være lett, men dersom man klarer..via RegCleaner og tilsvarende.. å fjerne alle rester av gamle drivere.. gjøre deinstall på rett måte.. bør det gå å skifte fra ATI<->Nvidia. Men teori og praksis viser tydeligvis noe annet..

Synd.. ikke alle som har en hel maskinpark (som meg) å leke med... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...