Gå til innhold

Retail? Atlantis? Hjelp?


srbz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Retail (full retail er det samme) er at det følger med kabler, driver cd og ofte spill o.l

 

Lite retail er bare med kortet og kabler. Muligens en driver cd, men ingen spill eller programmer.

 

Atlantis er bare hva sapphire kaller kortene sine. Har ingen ting med selve kortet og gjøre.

Lenke til kommentar
Lite-retail er omtrent det samme som bulk; eneste forskjell er at man får det i en (liten) eske, med kortet og noen kabler i.

Atlantis er bare noe Sapphire kaller kortene sine. Det er ikke en egen modell, á la Pro og SE.

Nei, skjønte at det ikke var noen egen modell, men hvorfor kaller de noen kort atlantis og noen ikke atlantis? Er det altså ingen forskjell? Ok, rett på sak: jeg skal ha radeon 9800pro. Gi meg en link til et kort i hw.no's prisguide. skal kjøpe fra techline og ps data...

Lenke til kommentar
Nei, skjønte at det ikke var noen egen modell, men hvorfor kaller de noen kort atlantis og noen ikke atlantis? Er det altså ingen forskjell? Ok, rett på sak: jeg skal ha radeon 9800pro. Gi meg en link til et kort i hw.no's prisguide. skal kjøpe fra techline og ps data...

 

 

Den linken kunne du LETT funnet selv, men jeg er i godt humør og finner den til deg.

 

Sapphire 9800pro på Techline

 

Her er det billigste 9800pro kortet som finnes på de to butikkene du nevnte.

Endret av TDK
Lenke til kommentar

Forresten, her er en post fra et annet topic, noen som kan svare på dette?:

 

Hva vil TV-out si? Ikke sant det betyr at du kan strekke en ledning fra kortet til TVen og se det som skjer på PCen på TV? Tenkte nemlig det som en plassløsning for en erver-PC (kjøpe det billigste TVout kortet jeg finner, radeon 7000)... Det vil funke?

 

(Jeg antar det vil funke, men jeg kjøper ikke noe uten at jeg vet rimelig sikkert at det virker. Forskjellen på VIVO og TV-out er vel helst at med VIVO kan du koble til analogt videokamera i tillegg?)

Lenke til kommentar

Video inn som det er på de fleste nye skjermkort kan du koble til en tv, og bruke tv'en som skjerm. (vise film etc.)

 

Med den ekstra video inn funksjonen VIVO tilbyr kan du koble en tv til pc'en og se tv på PC'en.

Eller overføre video fra et kamera.

Lenke til kommentar

jaok, men jeg vil ha det aller billigste kortet som finnes som gjør at jeg kan bruke tven som skjerm. da holder det at det står tv-out på kortet eller?

 

EDIT: altså i navnet til kortet, radeon 7000 med tv out

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...