Gå til innhold

syntax spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo

På en kode jeg har, skriver den ut et tall. Jeg vil at den skal skrive ut et mellomrom før tallet:

echo($count1);

Siden jeg ikke kan php syntax blir det litt vannskelig :blush: Noe som dette blir det kansje:

echo(" " & $count1);

Jonas

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn det er ja :roll: Men det ville liksom ikke helt funka. Den ville ikke ha mellomrom forann når jeg prøvde siden, men tok jeg vanlige tegn så funka det..

Skrevet

Har enda et spørsmål her: Tekst, skrives det med "" rundt eller sånn enkelt ' ?

$_SERVER['REMOTE_ADDR']

echo "Logget!";

Eller er det bare spesielle "greier" man setter inni funksjoner som skrives med ' ?

Skrevet

Du kan bruke både " og ' i en echo/print-funksjon. I andre funksjoner også for den saks skyld.

f.eks: echo "hei"; er det samme som echo 'hei';

Men det blir litt annerledes hvis du bruker echo "$var" versus echo '$var'. Med bruk av ' rundt en variabel blir bare $var skrevet ut, og ikke innholdet av variabelen som hvis du hadde brukt echo "$var". Tror det var sånn... er litt usikker etter å ha lest bedriftsøkonomi i 3 timer :cry:

Skrevet

Husk på at du må sette en \ foran alle " du må finne på å ha inni teksten hvis du setter " rundt. Hvis du bruker ', derimot, går alt fint. Mener at ' er litt raskere enn " også, fordi den ikke må kjøre en loop for å finne ut om det er variabler i teksten elns.

Skrevet

Ok, så hvis jeg vil skrive vanlig tekst uten variabler, så er det greit å bruke ' , men skal jeg skrive ut tekst med variabler, da må jeg bruke " , right?

Skrevet

Jepp. Hvis du absolutt må ha variabler inni en tekst som pakkes inn i ', kan du dele opp strengen og bruke . (punktum) til å addere strengene sammen. F.eks slik:

$foo = 'bar' . $foo . 'skitt og lort med' . $fisk 'på';

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...