Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har vært til Trondheim i dag, og det jeg har kjøpt er:

1mm kobberplate

8mm plexiplate

12mm kobberrør

12mm PVC slanger

 

 

Edit: Har skjært til kobberplaten og har den liggende foran meg her nå. Så nå bare venter jeg på den guiden til å feste finner.. *hint, hint Skrue* :D

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først: Takk til Gef for å ha flyttet tråden til worklogs ;)

 

Update

 

Har nå pusset kammeret mer:

 

Ferdigpusset.JPG

 

Skjært til platen:

 

kobberplate.JPG

 

Og her ser der platen med kammeret:

 

tiln%e5.JPG

 

Hva synes dere da?

 

 

[masemodus]Når kommer den guiden du snakket om Skrue?[/masemodus]

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
:thumbup:

 

du skal vel ha noe form for riller e.l. i blokka ?

Ja, tenker på å lage noe der ja, håpet på at den guiden til Skrue skulle komme snart så jeg kunne titte litt i den før jeg prøvde da :)

 

Edit: mulig jeg prøver å lage noe selv, og så får jeg heller se på forslagene til Skrue i en senere revisjon ;)

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Her ser du et bilde av en Maze 4, du vil se at bunnen her som er 2,5 mm har de rillene de går helt opp til plexien, altså de er også 2,5 mm som er samme tykkelse som den kobberplaten rundt, u den er det frest et spor som det ligger en O ring i som pakning mot plexien .

 

Maze%204.jpg

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Her ser du et bilde av en Maze 4, du vil se at bunnen her som er 2,5 mm har de rillene de går helt opp til plexien, altså de er også 2,5 mm som er samme tykkelse som den kobberplaten rundt, u den er det frest et spor som det ligger en O ring i som pakning mot plexien .

 

http://snekkerboden.com/snekker`n/Maze%204.jpg

Blir vel så jeg prøver på noe sånt ja :yes:

 

Men er den blokka limt?

 

Edit: er ikke helt sikker på om jeg får til å sette i noen skruer i blokka, kobberet er jo bare 1mm og det er ikke særlig mye å gjenge i :no:

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
om det er toppen (plexien) du mener så er den ikke limt, den er skrudd fast med 6 skruer

Er det de to "lagane" med kobber du mener er jeg ikke sikker, det kan jo vere at de er bare et lag selv om det ser ut som to. Se bilde.

 

http://snekkerboden.com/snekker`n/Maze%204.1.jpg

Det var kobberet mot plexien jeg mente ja ;) For hvis den limes er det ikke nødvendig med en sånn ring er det det?

 

Har det egentlig noe å si om jeg ikke setter i noen skruer i blokka, hvis jeg klasker på godt med araldit og presser den godt sammen så skulle vel det holde?

 

Edit: skal vel ikke quote bilder..

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Update

 

I dag har jeg laget de finnene og loddet de på. Her kommer det noen bilder av resultatet.

 

HPIM0467.JPG

 

HPIM0463.JPG

 

HPIM0467.JPG

 

Det ble egentlig litt dårlig kvalitet på bildene :roll:

 

HPIM0470.JPG

Har også fått tak i en radiator, den er fra en bil og kostet meg 0,- :green:

 

Hva syns dere? blir det noe vannkjøling på meg? :p

 

Edit: dere ser vel at designe på finnene er temmelig lik Maze 4 blokken som Snekker'n poset bilder av lenger opp her :thumbup:

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Hvor stor pumpe bør en egentlig ha? Har tenkt å kjøre vannet gjennom 3 blokker (cpu, nb og gpu) og den radiatoren dere ser over her.

 

Foreløbig har jeg jo tenkt å starte opp med cpu-blokk da. Jeg diskuterte dette litt med fattern, og vi kom fram til at hvis jeg kjørte gjennom 18l/t så ville vann-tempen stige med 5 grader (hvis det ble tilført 100W varme) etter at den har vært gjennom cpu-blokka. Og hvis jeg kjørte gjennom 72l/t så ville vann-tempen stige med ca. 1,25 grader. Selvsagt må man ha litt større pumpe enn dette for å klare å kjøre gjennom dette, men likevel? Det blir jo overkill med en pumpe opp mot 1000l/t som sikkert mange har.. Men etter hvert som vannet har vært gjennom flere blokker og en radiator så trenger man kanskje fort 300l/t for å klare å kjøre gjennom 72l/t? Og når vannet har vært gjennom fler av blokkene så blir det tilført mer varme også så..

 

Hva vil dere si er minimum man kan ha av pumpe?

Lenke til kommentar
Hvor stor pumpe bør en egentlig ha? Har tenkt å kjøre vannet gjennom 3 blokker (cpu, nb og gpu) og den radiatoren dere ser over her.

Du kan FÅ en aquabee UP1000 av meg, bare kom å hent eller jeg kan sende det med Even.

Den lekker, men det får du sikkert til å fikse :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvor stor pumpe bør en egentlig ha? Har tenkt å kjøre vannet gjennom 3 blokker (cpu, nb og gpu) og den radiatoren dere ser over her.

Du kan FÅ en aquabee UP1000 av meg, bare kom å hent eller jeg kan sende det med Even.

Den lekker, men det får du sikkert til å fikse :thumbup:

Wow :D Snakk om generøsitet a! Hvis du er sikker på at du ikke trenger den så kan du jo bare sende den med Even, så skal jeg se hva jeg får til ut av den :thumbup:

 

Det er ikke noe problem når man har så snille folk rundt seg :)

Lenke til kommentar

Du bør ikke bare lime blokka med lim, da kan det løsne etterhvert. Som sånn Diablito2ks sin blokk, han limte den med araldit, limet løsna. Du burde bruke skruer og en eller annen gummipakning. Jeg kjøpte 1mm gummimatte på Biltema (du bare klipper den til) og det funker fett. De har nippler der og koster 13 kr eller no. Du bør ikke gjenge heller, det har ikke jeg gjort. Bare skjær hull i plexien og kobberet og feste det med skruer og muttere :thumbup:

Lenke til kommentar
Du bør ikke bare lime blokka med lim, da kan det løsne etterhvert. Som sånn Diablito2ks sin blokk, han limte den med araldit, limet løsna. Du burde bruke skruer og en eller annen gummipakning. Jeg kjøpte 1mm gummimatte på Biltema (du bare klipper den til) og det funker fett. De har nippler der og koster 13 kr eller no. Du bør ikke gjenge heller, det har ikke jeg gjort. Bare skjær hull i plexien og kobberet og feste det med skruer og muttere :thumbup:

Problemet er at jeg ikke får til å sette i skruer i en 1mm kobberplate uten at skruene stikker ut på undersiden, desuten så skal det holde med bare lim også :yes:

Lenke til kommentar

Hmm... ja det stemmer kanskje det..... For i min blokk brukte jeg 5mm bunn, og da bare borra jeg et hull til skrua, og borra etterpå halveis inn i sammen hullet med et større borr. Og da er toppen på skruen inni blokka... Men seriøst skruer er å anbelale....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...