Gå til innhold

Pc i Videospiller. Hva med Jord ?


Anbefalte innlegg

Heisann !!

 

Skal bygge pc i en defekt videospiller.. har plokka ut alt av innamat og sjekka at alt passa inni..

 

Problemet mitt er : Hvordan gjøre det med jord.. hvor får hk jord fra ?

 

det er en metallplate under spillern som jeg tror kan brukes til jord ? ( dekker hele undersiden )

 

Tror dette kan bli stilig.. hehe

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kom med bilder da :)

jord får du vel ved å feste en ledning fra videoen til strømforsyningens jordledning "gnd". Åpner du strømforsyningen er det sikkert en ledning som er festa til kassa den er inni med en skrue.

 

EDIT: @majuice, eg og trodde det men har blitt mast på dette med jord.

Endret av Åsmund
Lenke til kommentar

Er jo bare og la powersupplyet være i kontakt med den plata du skal ha hk på. siden psu er jordet i seg selv. Det du har hørt er bare tull, hvordan skal da gammle hus kunne bruke en pc? de har jo ikke jording engang. Den får jord fra strømutaket i veggen.

Endret av MaJuice
Lenke til kommentar

Når jeg bygde pc i videokabinett koblet jeg alt via metallplata i bånn, så alt skulle få samme jord. Men jeg har ikke jordet kontakt som det er koblet til. Det jeg fant ut da var at det kunne ikke være kontakt mellom jord på TV-kabelen, og jordingen i kabinettet. Da ble det bare snø på skjermen. Måtte sette en bit tape rundt pluggen på kabelen så den ikke kom borti noe annet enn pluggen på TV-kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...