Gå til innhold

DVD-brenner - hvilke brennere støtter bitsetting


Anbefalte innlegg

Hei, mitt første innlegg her, etter at jeg har vært ivrig leser en stund... :thumbup:

 

Skal kjøpe meg en DVD-brenner, og siden jeg er på jakt etter god kompatibilitet, så blir det en Dual Format brenner (mulig med Dual Layer support, men det er ikke det vitkigste punktet ;)).

 

Har også lest meg til (bl.a. her på forumet) at Bitsetting kan være avgjørende med tanke på at backup av DVD-filmer skal kunne spilles av på standalone DVD-spilleren vår.

 

Fint om dere her på forumet kan hjelpe meg med hvilke spillere som støtter Bitsetting.

 

Støtter følgende brennere bitsetting? :hmm:

1) Lite-ON SOHW-812S

2) Nec ND-2510A

3) Plextor PX-708A

4) Plextor PX-712A

 

Er det andre brennere dere vil anbefale meg?

Regner med å brenne primært video og det på DVD+ plater.

 

:w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kunne jo vurdert en NEC 2510, den er billig og veldig bra brennekvalitet. den er også dual layer. Den støtter ikke "offisielt" det du er ute etter, men du kan få funksjonaliteten med hacka firmware fra harrie.

 

Jeg hadde i utgangspunktet selv bestemt meg for en plextor 712, men i siste liten avbestilte jeg og bestilte nec 2510.

 

Tror neppe det er noe problem å få spilt vanlige dvd'er i stuespillere, eller rettere sagt, jeg har aldri opplevd problemer til tross for at de forrige brennerne mine ikke har støttet denne "bitsettings" biten.

 

Derimot på dual layer tror jeg det er veldig viktig at den støtter det, for der er det problemer. jeg bestemte meg for nec2510 pga av brennekvalitet, pris og at det er så stor interesse for å hacke /modifisere firmwaren på den slik at jeg vet at jeg får denne funksjonaliteten senere.

Lenke til kommentar

Takk, har lest en del om firmware oppgraderingen.

Men litt kjipt om brenneren ryker (om ikke av selve fw, men med harrie fw inne). :devil:

 

På en annen side koster den jo ikke mer enn ca 900,- (inkl. frakt). :hmm:

 

Noen flere som kan gi meg sin mening?

Har alltid hatt Plextor selv (CD-R/W) og er kjempefornøyd, men denne gangen har jeg lest mye negativt om deres DVD-brennere: 708 og 712. :ermm:

Lenke til kommentar

Hvis den ryker så kan du kjøpe en til, og det blir samme prisen som plextoren sin. Plextoren er jo dobbelt så dyr.

 

En dvd brenner har ikke så lang levetid alikevel, dette blir min tredje dvd brenner. Nye modeller kommer, og man kaster seg på det.

 

Skal vedde på at jeg har en n y dvd brenner rundt juletider igjen.

For meg er ikke speed så viktig, men kvalitet.

 

Derfor bruker jeg kvalitetsmedia og lav speed. En brenner som brenner bra er også viktig (nec2510 og plextor) gjør jo selvsagt dette.

Lenke til kommentar

Er selvsagt på jakt etter en bra brenner, og heller helt klart mot 2510'en pga pris.

 

Men om jeg ikke kan se DVD-filmene på hjemmekinoanlegget mitt (uten å koble til PCen) så er jeg jo like langt :p

 

Men regner med det blir en ND-2510 pga alle fw oppgraderingene (uoffisielle) som finnes/kommer :D

Lenke til kommentar

Joda, skjønner hva du mener, men du skal ha en veldig spesiell dvd spiller i stua for at det ikke skal funke (selv uten bitsetting)

 

Uten bitsetting tror jeg kompabiliteten er 90% eller noe i den duren. Kanskje 95%.

 

Jeg har prøvd mine plater på kanskje 13 forskjellige dvd spillere, og har hittill funnet kun 1 spiller som ikke har spilt de, og det er en gammel denon dvd spiller som sikkert er 10 år gammel, men tror ikke den klarer å lese discen.

 

Vet du hva du gjør?

gå på vcdhelp.com , søk opp spillern din, og sjekk om den støtter DVD+R eller DVD-R

 

Er den supported, vil det funke med alle brennere på markedet.

Tror alle brennerne du har lista opp er bra, men jeg ville godt for plextor eller nec, men det er kanskje fordi jeg ikke kjenner det siste merket noe særlig.

Lenke til kommentar

Jeg har en helt ny DVD-spiller.

Den støtter DVD+/-R(W), mp3 m.m.

 

Bestilte en NEC ND-2510A nå, og 100 4x DVD+ med videocover. Ble i underkant av 2 lapper, takk for hjelpen.

 

Får jo bitsetting med fw upgrade om jeg finner ut at jeg vil ha det ;)

 

Takk for god hjelp :thumbup:

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

stopp!

 

Regner med du bestilte THATS WRITE DVD+R m/video cover!

 

Disse platene VAR bra, men de har nettopp skifta produsent (se sticky tråd)

Kanskje du bør revurdere? Er nemlig ikke noe særlig lenger!

 

ElKJØP har kampanje på VERBATIM i disse dager til 9.99 kr pr stik for 4x!

Det er et mye bedre kjøp!!

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar

Har lest flere steder på forumet i dag at elkjøp har 25 stk for 249 kroner og skal være 4x.. Vet ikke om det er sant, har ikke sett det selv, men skal på ELKJØP STORO etter jobb i dag ivertfall

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg betalt litt ekstra å fått noen bra disker, verbatim er selvsagt bra, så hvis tilbudet stemmer, ville jeg heller kjøpt 100 der. Det skal ivertfall jeg :-P

 

Så får man håpe ikke de har byttet produsent også :-)

 

Kjøpte en gang noen hundre drittplater, etter det har jeg blitt veldig media bevisst. Anbefaler alle til å følge med på den sticky tråden her når det gjelder media. jeg leser den ivertfall daglig :p

Lenke til kommentar

Ok her er en kjapp liste over hvilke brennere som støtter og ikke støtter bitsetting:

 

Støtter bitsetting

Fleste BTC

Fleste Lite-On

BenQ

Philips.

NU tech.

Ricoh (ikke verifisert)

Samsung (ikke verifisert)

 

Støtter IKKE bitsetting

Alle plextor

Alle pioneer

Alle MSI

Alle LG

Alle NEC (Kan bruke uofisiell firmware som støtter det - men bryter garantien)

De fleste Sony

 

Tror det var de mest populære merkene ;)

Lenke til kommentar

Har brent en del filmer og har aldri hatt problemer med avspilling i "stuespillere" Bruker DVDShrink 1.03 mest ver3.1.7 har en lei tendens til å ikke å klare alle filmer, sammen med NERO. Til og med den eldgamle Panasonic A330 (Kina import, den het A310 i USA, men uten Karaoke funksjon (urk) og A300 i Europa, senere A350) har spist alt det min NEC-DVD1000 har brent. har aldri brukt noe annet enn Verbatim. (Freecom er NEC spillere, stort sett 1100 utgaver)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...