Gå til innhold

Komplett-omlegging gir røde tall


Anbefalte innlegg

Jeg tror bare ikke at den fremstillingen som gis i artikkelen nødvendigvis gir det rette bildet fordi jeg har en mistanke om at artikkelforfatteren til en viss grad blander kortene.

 

Hvis Komplett har budsjettert med en årlig vekst på 20 % kan det likevel være ventet (sier ikke at det nødvendigvis er det i dette tilfellet) en nedgang enkelte måneder.

Det er ihverfall all grunn til å tro at et så stort og seriøst firma som Komplett har tatt hensyn til at endringen i datasystemet ville få konsekvenser for omsetningen i en overgangsperiode. Og at dette derfor ikke er den "bomben" det fremstilles som.

hmm, mulig at dem har regna med litt nedgang, men jeg tror de hadde forventet at de skulle klare å takle overgangen bedre på sin side. Var nok ikke ventet at de skulle miste så mange kunder pga. det, men det du sier om at de antakeligvis har forventet litt nedgang høres veldig riktig ut. Men at de skal være SÅ trege med å få på plass de viktige tinga i systemet fatter jeg ikke, de taper jo så mange kunder på det :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har etterhvert også begynt å venne meg til det "Nye Designet"

på komplett.no so forøvrig minner meg om det jeg tidligere

har sett på http://www.komplett.co.uk/k/k.asp hvor jeg har henvist

engelske kunder.

Dette med å henvise kunder, det kan bli litt vanskeligere hvis ikke

retursystemet bringes litt i orden.

Jeg har for eksempel en kunde nå, som forst sleit voldsomt

med å finne returlinken til varen på sine kontosider.

Etter en del mikkmakk kom han til meg for å få hjelp, og vi endte opp

med å sende mail som vi da fikk raskt og greit svar på.

Omlegging blah blah greit nok, vedlagt pdf (nå også å finne på komplett.no)

også greit nok, men nå har altså kunden ventet i over en måned på svar

og helst ny vare!!

I mellomtiden står han da selvfølgelig uten fungerende PC vilket ikke

inspirerer ham særlig til videre handel...

Andre ting som jeg savner, er summen av det som er i handlekurva.

Dette brukte å stå oppe på hver enkelt side slik at det var lett og regne seg

frem til hvilke deler man kunne ta seg råd til å plusse på etterhvert.

Håper disse problemene lar seg løse forholdsvis raskt, slik at komplett ikke

mister for mange av "feriepengerkundene" i år!

Lykke til komplett!

Lenke til kommentar

Hehehe, komplett har ihvertfall mista meg som "feriepenge" kunde. Sannsynligvis har de mistet meg som kunde permanent. Holder på å teste ut PCutstyr.no nå jeg så ser jeg hvordan det går.

 

Begrepet røde tall forbinder jeg med underskudd. Går de med underskudd eller er salget "bare" mindre enn forventet/håpet på?

 

Ville tro at røde tall var mindre enn budsjettert. Tviler sterkt på at komplett går i minus.

Lenke til kommentar

Norek / komplett bruker samme system, samme lager, "samme" priser, nogang er faktisk komplett billigere en norek. Slik er det bare :roll:

 

Men det nye designet på komplett/norek er faktisk noe mer brukervennlig en det gamle. Men siden de har så stort utvalg er det dårlig at det ikke går an å gå inn på skjermkort og velge merke du ønsker. Eller om du ønsker f.eks oversikt over alle "Radeon 9800" kort o.l. uavheng merket. "Definisjon på en god handleside skal være maks 3 klikk før du finner det du søker"

Endret av Buddy
Lenke til kommentar

Og pr. Definisjon er Røde tall Negative tall, normalt forbundet med underskudd, men kan også henvise til negative avik mellom budsjetter og faktiske regnskapstall. Men å bruke "røde tall" i ordbruk mot budsjett er ikke god definisjon. Røde tall er et meget negativt ladet regnskapsbegrep, som i hovedsak skal brukes til å benevne resultatet. For det er da ikke vanskelig å budsjetter slik at en unngår røde tall :D , :laugh:

Endret av Buddy
Lenke til kommentar

Morsomt at store bedrifter alltid skylder på det ene og det andre. Tror komplett skal se både en og to ganger på sine egne rutiner og ansatte før de slenger ut påstander. De er ikke lengre best på service, den tittelen er for lengst tatt av netshop(hwb), når prisforskjellene er så små som de er nå, så teller service enormt mye. Vil tippe at en stor del av den synkende omsettninga sitter netshop med.

Lenke til kommentar
Morsomt at store bedrifter alltid skylder på det ene og det andre. Tror komplett skal se både en og to ganger på sine egne rutiner og ansatte før de slenger ut påstander. De er ikke lengre best på service, den tittelen er for lengst tatt av netshop(hwb), når prisforskjellene er så små som de er nå, så teller service enormt mye. Vil tippe at en stor del av den synkende omsettninga sitter netshop med.

Kunne ikke sagt det bedre selv. Glem ikke psdata heller da ;)

Lenke til kommentar

Min mening er at Komplett rett og slett har mislyktes med designet på den nye siden. Det er for mange ting som mangler i den venstre oversikten i forhold til før, og/eller dem har fått nye navn. For mange "unødvendige" ting i oversikten også.

 

MPX er beviset på at det går an å forandre på designet i nettbutikken til det bedre. Butikken er meget oversiktelig og lett å finne frem i. Norges beste design på nettbutikk etter min mening.

 

Netshop ligner litt på sånn Komplett var før omleggingen. Grei nok altså, men ikke noe mer.

 

Skal jeg handle datavarer så må jeg si at det er ting som betyr mer enn design.

  • Pris
  • Varen på lager / leveringstid
  • Rykte på bla. hw.no
  • Porto !!

Min lille mening iaf :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...