astlo Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 jeg kjöpte 2 hardisker på komplett og siden jeg ikke har mye peil handla jeg 3.5 SERIAL-ATA disker mens jeg skulle vist kjöpt 3.5 IDE. bare lurte på om jeg kan mose de inn i pcen på en måte ?eller funker de ikke da. det er 2 x 200 GB disker så jeg er en smule frustrert, en kompis sa at man kan bruke de men man trenger andre kabler derfor tenkte jeg at noen viste noe. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Hvis du har et hovedkort med SATA kan du jo bruke de. Hvis ikke kan du kjøpe et "overgangskort" som settes i et PCI spor. Edit: Du må ha egne SATA kabler. Endret 7. juni 2004 av el-asso Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Kanskje en S-ATA kontroller? Lenke til kommentar
astlo Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 jeg har detta Hovedkortet men så ingenting. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 jeg har detta Hovedkortet men så ingenting. Da må du nok ha et kontrollerkort som [ReXoR] sier. Evt. sjekke om du kan bytte diskene. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 jeg har detta Hovedkortet men så ingenting. Dårlig med S-ATA utganger på det. Smarteste å gjøre da er å kjøpe en S-ATA kontroller som noen nevnte her... Lenke til kommentar
astlo Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 vet dere om man kan handle det i en vanlig sjappe som el-kjöp eller må man bestille det fra komplett o.l ? vile ikke vents lenger hehe. Lenke til kommentar
The President Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 funker ikke å bruke en sånn da: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118375&cks=PRL en sånn i hver disk, så skulle vel alt være vel?....... men får jo ikke utnytta hastigheten på sata diskene da.........!!! Lenke til kommentar
astlo Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 sjekka en gang til og så at det sto Diskkontroller IDE ( DMA/ATA-133 (Ultra) Fast Drives ) er ikke det riktig da. Lenke til kommentar
astlo Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 virker som denne disken burde passe i dette hovedkorte. Lenke til kommentar
The President Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 virker som denne disken burde passe i dette hovedkorte. er jo ikke s-ata tilkoblinger der... eller ser jeg feil??? Du trenger enten sånn overgang sak, eller en kontroller........ Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 virker som denne disken burde passe i dette hovedkorte. Nei, nei og atter nei, det går ikke. Lenke til kommentar
astlo Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 ok da kjöper jeg de greiene, takk for hjelpen alle sammen. Lenke til kommentar
astlo Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Burde vel ha dte siden jeg kjöpte de på komplett idag, men jeg åpna den ene pakka da.ikke at det skal ha noe og si da. Lenke til kommentar
dash Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Burde vel ha dte siden jeg kjöpte de på komplett idag, men jeg åpna den ene pakka da.ikke at det skal ha noe og si da. over disk? Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Kjøp en S-ATA kontroller da, det koster jo ikke mange kronene på komplett eller hvilken som helst annen nettbutikk. - Judaz - Lenke til kommentar
astlo Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 men må jeg ikke ha noen kabler og da ? eller skal jeg kun kjöpe kontrollern. hadde noen giddi og gitt meg noen tips om kabler/kontroller som jeg burde ha, behöver ikke noe dyrt bare det funker greit. Lenke til kommentar
tokki Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=121517 Den billigste 2 portern ifølge hardware no. prisguide i tillegg trenger du s-ata kabler.. http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=120544 Og så må du se hva slags strøm tilkobling det er på det diskene og eventuellt kjøpe slike http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=120545 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå