Gå til innhold

7610,K700 eller S65


Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg ny telefon og har som de fleste andre vært innom alle disse tre telefonene så jeg kan jo ramse opp de fordeler og ulemper jeg har funnet.

Skjermene er forholdvis like så det har jeg ikke lagt vekt på.

 

K700: Jeg liker utseendet og størrelsen på den, var den jeg hadde tenkt meg i første omgang før de andre dukket opp. Andre fordeler er stort internt minne. Og ulempen er da selvfølgelig at den ikke har minnekort som de andre. Radio er en bra ting, selv om det ikke er et "must". Har forresten hørt mye bra om radioen. Det at den også har dårligere kamera trekker jo ned.

 

7610: Denne har jeg også vært innom. Selv om jeg ikke liker utseendet like godt som K700 blir den bedre for hver gang jeg ser bilde av den. 1 mpixel kamera og minnekort er gode egenskaper. Jeg må også si at jeg liker symbian etter å ha hatt P900, selv om det er mer gøy enn det er nyttig for en vanlig mobilbruker. Størrelsen trekker litt ned, men det er stort sett en vanesak. Det første virkelige drawback jeg så var bilder som er tatt med den, jeg syns ikke det var spesiellt gode. De ser ut som vanlige vga bilder, men med høyere oppløsning. Så det er tydelig at kvaliteten på linsa ikke er så god som den burde være. Og så tingen som gjør at jeg ikke kommer til å kjøpe 7610; den spiller kun i mono ikke stereo! :no: Og for meg er det uaktuellt med en telefon med minnekort og mp3-spiller som ikke kan spille i stereo. Da har jeg heller noen godt komprimerte sanger på K700 og radio.

 

S65: Har kikket på den de siste dagene. Jeg syns den ser bra ut, ikke veldig pen, men helt grei. Bra med internt minne og ikke minst 1,3 mpixel kamera. Jeg har ikke sett noen bilder som er tatt med den ennå, så det er vanskelig å si noe om linsa er bra her. Potensialet er hvertfall der. Minnekort er heller ikke dumt. Det er heller ikke prisen den ser ut til å få. Og det var en liten stund jeg helte mot s65, fram til jeg fant ut at den ikke har mp3-spiller! Og en telefon med så stort internt minne og minnekort har jeg ikke bruk for når den ikke har mp3-spiller.

 

Fryktelig kjedelig at det kommer 3 nye telefoner nå som er såpass bra, men som alle har en eller flere fatale mangler. Så etter å ha vært en runde rundt på de forskjellige telefonene så er jeg tilbake på den jeg startet med: K700.

Jeg velger den fordi den er den peneste, fordi jeg har god erfaring med SE-telefoner og fordi den da har radio. Kommer til å savne minnekort til mp3'er og bedre kamera, men da har jeg noe å glede meg til når jeg skal ta samme runden igjen rundt tiden da S700 kommer.

 

Lykke til med valget!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For min del er 7610 uaktuell pga størrelsen... Den er jo like stor som min 7650 fra høsten 2002...  :thumbdown:

Nei, det er den ikke...

OK, da! 7610 er 5 mm kortere og 3 mm smalere (og litt tynnere) enn gamle 7650.

Jeg synes den er for stor - men det er bare min mening...

Lenke til kommentar
Og det var en liten stund jeg helte mot s65, fram til jeg fant ut at den ikke har mp3-spiller! Og en telefon med så stort internt minne og minnekort har jeg ikke bruk for når den ikke har mp3-spiller.

S65 skal jo visstnok ha AAC spiller da, og det er jo omtrent like bra (AAC har bedre lydkvalitet, men de fleste har jo musikken sin liggende som mp3, så da må det konverteres først...)

Lenke til kommentar
Noen som ikke vet forskjeller på mm og pixler her, i hvert fall få som klarer å vise at de vet forskjell...

 

Blir som å si at "Jeg er større enn Arne", bare fordi du er eldre, mens han er både høyere og tykkere enn deg...

Hææææ????

Som tadcomp prøver å si:

Altså, hvis du er eldre enn Arne, da må man seff ikke være større enn Arne da (i størrelse)

 

Millimeter er ikke det samme som pixler.

 

Millimeter er en målenhet som vi bruker til små avstander som er mindre enn centimeter og større enn mikrometer, altså 1000 millimeter tilsvarer 1 meter.

 

Pixler derimot er ikke en målenhet for avstander, men et felt lite felt på et display som avgjør om det skal lyse eller ikke lyse, hvilke farge det skal ha og så videre. Flere pixler ved siden av hverandre og over hverandre danner ett bilde, fordi øyet vårt er laget sånn at vi vil se ett bildet og ikke pixlene fordi de er for små. (Nesten sånn som legoklosser)

Når vi sier 800x600 betyr det at der er 800 pixler ved siden av hverandre og 600 pixler oppover som tilsammen danner et bilde med 480000 pixler til sammen, (altså ett bilde)

Lenke til kommentar
Noen som ikke vet forskjeller på mm og pixler her, i hvert fall få som klarer å vise at de vet forskjell...

 

Blir som å si at "Jeg er større enn Arne", bare fordi du er eldre, mens han er både høyere og tykkere enn deg...

Hææææ????

 

Som tadcomp prøver å si:

Altså, hvis du er eldre enn Arne, da må man seff ikke være større enn Arne da (i størrelse)

 

Millimeter er ikke det samme som pixler.

 

Millimeter er en målenhet som vi bruker til små avstander som er mindre enn centimeter og større enn mikrometer, altså 1000 millimeter tilsvarer 1 meter.

 

At det er en målenhet er riktig, men det andre du skriver er litt tullball.

Selvfølgelig kan du bruker millimeter enheten til å måle andre mål en det du nevner.

 

Pixler derimot er ikke en målenhet for avstander, men et felt lite felt på et display som avgjør om det skal lyse eller ikke lyse, hvilke farge det skal ha og så videre. Flere pixler ved siden av hverandre og over hverandre danner ett bilde, fordi øyet vårt er laget sånn at vi vil se ett bildet og ikke pixlene fordi de er for små. (Nesten sånn som legoklosser)

Når vi sier 800x600 betyr det at der er 800 pixler ved siden av hverandre og 600 pixler oppover som tilsammen danner et bilde med 480000 pixler til sammen, (altså ett bilde)

 

Vel, det er ikke Pixelen som avgjør om den skal lyse eller ikke. Når du skriver at pixelene ligger over hverandre høres det ut som de danner er 3 dimensjonalt nettverk, det stemmer vel ikke. Pixlene kan danne et bilde, se på tven din når den er skrudd av. Ser du noen bilde som pixlene danner? Neppe.

 

Være nøyaktig er en dyd.

Lenke til kommentar

Syns nesten det blir for dumt å kalle 7610 for "stor". Greit den er litt stor, eller i hvert fall ikke så utrolig liten. Men uansett, den minste symbian telefonen til Nokia, hvis ikke symbian telefonen generelt. Den er 20 cm3 mindre og 7 gram lettere enn 6600, og det med disse nye funksjonene, som for eksempel det desidert beste mobilkamera hittil laget. Størrelsen er der, men også for en grunn.. Komponentene inni telefonen krever det!

Lenke til kommentar
... og det med disse nye funksjonene, som for eksempel det desidert beste mobilkamera hittil laget.

Ja, hvilke nye funksjoner er det, bortsett fra kamera med høyere oppløsning? Og å påstå at det er det beste mobilkamera som hittil er laget er jo tøys. Mener du det er bedre enn S65 sitt 1.3mpix kamera?

Lenke til kommentar
... og det med disse nye funksjonene, som for eksempel det desidert beste mobilkamera hittil laget.

Ja, hvilke nye funksjoner er det, bortsett fra kamera med høyere oppløsning? Og å påstå at det er det beste mobilkamera som hittil er laget er jo tøys. Mener du det er bedre enn S65 sitt 1.3mpix kamera?

Nå er ikke S65 kommet ut enda så det er vel riktig. inntil videre det beste kameraet..

 

Edit: leif

Endret av kain
Lenke til kommentar

... Fullstendig klar over s65, jeg bare trodde at 7610 kom ut før den. Er ikke det riktig ? :)

 

Og selvom det ikke er mer ekstra enn kamera og litt småting, så er den fremdeles blitt mindre. Og bedre, men likevel mindre er en positiv ting uansett hvordan du velger å se på det.

 

Ikke ta meg feil her da, sier ikke at telefonen er liten.. Men den er mindre enn 6600, og den er bedre. Jeg er førnøyd!

Lenke til kommentar
... og det med disse nye funksjonene, som for eksempel det desidert beste mobilkamera hittil laget.

Ja, hvilke nye funksjoner er det, bortsett fra kamera med høyere oppløsning? Og å påstå at det er det beste mobilkamera som hittil er laget er jo tøys. Mener du det er bedre enn S65 sitt 1.3mpix kamera?

Nå er ike S65 kommet ut enda så det er vel riktig. foreløbig beste kamera..

Tenk før du sier noe, 7610 er heller ikke ute ?? :lol:

Endret av Sc0oT
Lenke til kommentar
... og det med disse nye funksjonene, som for eksempel det desidert beste mobilkamera hittil laget.

Ja, hvilke nye funksjoner er det, bortsett fra kamera med høyere oppløsning? Og å påstå at det er det beste mobilkamera som hittil er laget er jo tøys. Mener du det er bedre enn S65 sitt 1.3mpix kamera?

S65 er vel å merke ikke på markedet enda. 7610 blir stående på tronen over kameramobiler i Norge minst en måned, sannsynligvis.

 

Ellers enig, 7610 er ikke særlig nyskapende eller funksjonsrik i forhold til tidligere S60 mobiler.

Lenke til kommentar
At det er en målenhet er riktig, men det andre du skriver er litt tullball.

Selvfølgelig kan du bruker millimeter enheten til å måle andre mål en det du nevner.

For det skjønte ingen!

 

Pixlene kan danne et bilde, se på tven din når den er skrudd av. Ser du noen bilde som pixlene danner? Neppe.
Sa jeg det da...!?

 

Ontopic: Kommer ikke til å vente så mye lenger på kjøp av ny mobil, vurderer fortsatt 7610. Men venter heller på noen brukertester av den, vil jo ikke at den skal score dårlig på noe. Kanskje litt kresen når det gjeller det ;)

Lenke til kommentar
... og det med disse nye funksjonene, som for eksempel det desidert beste mobilkamera hittil laget.

Ja, hvilke nye funksjoner er det, bortsett fra kamera med høyere oppløsning? Og å påstå at det er det beste mobilkamera som hittil er laget er jo tøys. Mener du det er bedre enn S65 sitt 1.3mpix kamera?

S65 er vel å merke ikke på markedet enda. 7610 blir stående på tronen over kameramobiler i Norge minst en måned, sannsynligvis.

 

Ellers enig, 7610 er ikke særlig nyskapende eller funksjonsrik i forhold til tidligere S60 mobiler.

HAllo ? ER 7610 på markedet enda? så vidt jeg vet er den ikke inne hos noen forhandlere enda? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Ja det er så men er veldig lei plast følelsen i nokia dessuten har den vel minst skjerm av alle

 

Som de sa, er skjermen til 7610 ikke minst.

 

Men, alle som har prøvd 7610 sier den ikke ahr den plastfølelsen, men virker veldig solid!

Ok da får jeg prøve den virker egentlig som en grei telefon borsett fra at mp3 spilleren er i mono (forbanna vas) det går ikke ann å lage noe så domt

Lenke til kommentar
Ja det er så men er veldig lei plast følelsen i nokia dessuten har den vel minst skjerm av alle

 

Som de sa, er skjermen til 7610 ikke minst.

 

Men, alle som har prøvd 7610 sier den ikke ahr den plastfølelsen, men virker veldig solid!

Ok da får jeg prøve den virker egentlig som en grei telefon borsett fra at mp3 spilleren er i mono (forbanna vas) det går ikke ann å lage noe så domt

Nokia lagde jo 6600 med mono lyd så de klarte det igjen, og lage 760 med monlyd :p Om det er flott av Nokia eller ikke kan jo da diskuteres :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...