Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:Assembly optimizations on if available.

19:38:44:WU00:FS01:0x15:Entering M.D.

19:38:46:WU00:FS01:0x15:Tpr hash 00/wudata_01.tpr: 4185122661 1656038551 3659250831 1945196019 3473817849

19:38:46:WU00:FS01:0x15:GPU device id=0

19:38:46:WU00:FS01:0x15:Working on GRowing Old MAkes el Chrono Sweat

Lenke til kommentar

Kjetil

Sjekk foldingforumet, Bruce slettet mitt svar på din kommentar til meldingen min.

 

Her er svaret mitt som ble sensurert (slettet):

 

-alias- wrote:

Ups, that's almost 7 000 USD spent, and it is too much money to spend on 24/7 folding when the conditions change without notice. But that is a big problem today, one can not trust anyone, not even PG!

Lenke til kommentar

Takker gutter, fikk samme svar på komplett support. Men er miss visende, de kan slutte å gjøre det slik.

Men en ting er sikker de er ikke gratis, ingenting er gratis i samfunnet i dag.

Jo, det beste her i livet er gratis.

 

Men det er som -alias- påpeker, det sponses av spill og kortprodusentene. For å gi en merverdi for kunden, framfor konkurrentens like gode kort.

Lenke til kommentar

Hei og hopp :)

 

Jeg er ny her (hadde en bruker, men bare 8 innlegg for noen solide år siden) og synes at dette med folding @ home er en veldig fin sak. Har allerede satt opp en litt eldre bærbar pc som bretter det den er kar om.

 

Ønsker å bidra mer og kom på at jeg har en gammel stasjoner pc jeg har bygd stående. Lurte derfor på om dere kunne se litt på delene og vurdere om dette var noe poeng å bidra med (vil den klare fristene?). Og om det er noen billige tiltak jeg kan gjøre for å få den til å prestere bedre.

 

Kom gjerne med innspill i form av oppsett og installasjon av programvaren. Når jeg satt opp den gamle bærbare trykket jeg bare på den hurtigste metoden.

 

Deler:

 

Hovedkort

 

PSU

 

Skjermkort

 

CPU

 

På forhånd takk :) må si at dere er en super gjeng som bidrar med slik entusiasme!

 

Med vennlig hilsen

Jostein

Lenke til kommentar

Hei og hopp :)

 

Jeg er ny her (hadde en bruker, men bare 8 innlegg for noen solide år siden) og synes at dette med folding @ home er en veldig fin sak. Har allerede satt opp en litt eldre bærbar pc som bretter det den er kar om.

 

Ønsker å bidra mer og kom på at jeg har en gammel stasjoner pc jeg har bygd stående. Lurte derfor på om dere kunne se litt på delene og vurdere om dette var noe poeng å bidra med (vil den klare fristene?). Og om det er noen billige tiltak jeg kan gjøre for å få den til å prestere bedre.

 

Kom gjerne med innspill i form av oppsett og installasjon av programvaren. Når jeg satt opp den gamle bærbare trykket jeg bare på den hurtigste metoden.

 

Deler:

 

Hovedkort

 

PSU

 

Skjermkort

 

CPU

 

På forhånd takk :) må si at dere er en super gjeng som bidrar med slik entusiasme!

 

Med vennlig hilsen

Jostein

 

Jeg er usikker på flere ting ved hardwaren du har siden alt ligger flere generasjoner tilbake, men kan vel liste det opp slik:

 

1. PSU vil jeg tro er ok siden skjermkort og CPU kun bruker henholdsvis 35 og 65W, altså til sammen 100W ved full load.

 

2. Skjermkort (XFX GeForce 7600GS) med passiv kjøling er ikke veldig bra siden folding medfører at ting blir varme, men har du en kasse med god gjennomlufting kan det jo gå. Det går en grense ved hvilke skjermkort som kan folde, men jeg husker ikke hvor så det er bare å forsøke den automatiske installasjonen i V7xx. Hvis det går så vil PPD bli veldig lav vil jeg tro, men det er jo også strømforbruket, og det kan jo være morsomt å se om kortet i det hele tatt lar seg folde på..

 

3. CPU (Athlon 64 X2 3600+) skal vær mulig å folde med. Jeg har selv foldet med X2 6400+ som er noe kraftigere, men i samme serie, men regn med veldig lav PPD også her.

 

Noe spesifikt oppsett kan jeg ikke gi deg annet enn at du bare velger hurtigste måte som du gjorde på din bærbare og håper at det går. Men som Kjetil skriver, det spørs om det i det hele tatt er verdt det. Jeg ville nå likevel testet det, om ikke bare for å sett at det går. :green:

 

Hvis du forsøker, gi en rapport om hvordan det gikk, lykke til. :thumbup:

Endret av -alias-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger :) Tenker jeg kan gi det et forsøk, skader jo ikke!

 

Edit: Hva regnes som svært lav ppd? Ser mange her inne snakker om 200k osv, men det må vel være mulig å ha noe å bidra med selv om man ikke ligger så høyt?

Endret av skilbert
Lenke til kommentar

Plaget med rød skjerm jeg også, men det er bare dvi som er loddet lavt på 290x-kortene så vippe litt i kabel så blir alt normalt.

 

Hjemme hadde jeg 410K totalt 24/7 på de.

Ser at den ene i v7 legger seg på ETA 3 dager osv ofte og credit senker seg til 5000

 

maskinen låser seg når rsod(det nye) forekommer, må foreta hard reset...

 

 

400-500k er vel det du kan forvente deg i snitt tror jeg. er jo sån satans forskjell fra wu til wu :/

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger :) Tenker jeg kan gi det et forsøk, skader jo ikke!

 

Edit: Hva regnes som svært lav ppd? Ser mange her inne snakker om 200k osv, men det må vel være mulig å ha noe å bidra med selv om man ikke ligger så høyt?

Med lav PPD mener jeg at jeg tenker du vil få omkring 500 - 1000 PPD samlet hvis du får fyrt i gang begge. Sannsynligvis får du ned unicore (non-SMP) på CPU og GPU2 på skjermkortet. Jeg snakker av erfaring med V6, men du fyrer vel bare opp V7 og tar det som kommer automatisk. Jeg antar likevel at klientene er noe lignende der også. Passkey finner du her http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/getpasskey.py Jeg er usikker på om du trenger det for så pass gammel hardware, men det skader jo ikke å legge den inn.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Noen tips? Satte inn 290x i helt ny rigg.

V7 står bare i 0.00%

Install av den 3 ganger. Rebootet også. Alt ser normalt ut. Log sier ikke noe fornuftig , men gpuload er på 100%

Edit, fant kanskje feilen. Landriveren er kun som killer uber gold imba power fatal1ty supergamerpakke og hindrer nok fah

post-64596-0-22347600-1396481308_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...