Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

Takk for tilbakemeldinger :) Tenker jeg kan gi det et forsøk, skader jo ikke!

 

Edit: Hva regnes som svært lav ppd? Ser mange her inne snakker om 200k osv, men det må vel være mulig å ha noe å bidra med selv om man ikke ligger så høyt?

Med lav PPD mener jeg at jeg tenker du vil få omkring 500 - 1000 PPD samlet hvis du får fyrt i gang begge. Sannsynligvis får du ned unicore (non-SMP) på CPU og GPU2 på skjermkortet. Jeg snakker av erfaring med V6, men du fyrer vel bare opp V7 og tar det som kommer automatisk. Jeg antar likevel at klientene er noe lignende der også. Passkey finner du her http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/getpasskey.py Jeg er usikker på om du trenger det for så pass gammel hardware, men det skader jo ikke å legge den inn.

 

 

Takk for gode svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører nå en maskin på gpu for å teste, klokket litt ned for å se om det hjelper. Kjørte på 1030 nå 1020.

 

For meg virker det som ett skuespill fra PG, jeg tror de kjører bare core 15 for å bli ferdig. Jaja jeg kjører mine kun om natten da jeg trenger varmen.

Noe slikt, hadde noen PM med Bruce og her er et utdrag med hans forklaring på hvorfor core15 ennå lever,

Sitat:

Re: future core 17 WU?

Sent: 02 Apr 2014, 00:40

by bruce

FACT: New projects are not being created for Core_15

FACT: Existing projects that were started with Core_15 must be completed on Core_15 or the remaining WUs must be converted to Core_17 and then in an appendix to the paper, there must be scientific proof that Core_17 and Core_15 give identical results. That extra justification doesn't add any science to the paper, it just makes the results more likely to be disapproved during the peer-review process. In the long run, it's better just to phase out existing projects after the required data has been collected.

FACT: Core_15 continues to work on a variety of GPUs that support CUDA. Core_17 does not support all those GPUs, so core_15 needs to continue to function or those GPUs will have no work to do.

FACT: Points for Core_15 will not be increased by adding QRB. COMMENT: Those servers do provide support for WUs which expire but I'm not sure if their code supports measuring WU duration as is required for QRB.

 

HUNCH: If a new core is ever provided that supports CUDA, it will probably be useful for the older NV GPUs that don't work properly with OpenCL."

Sitat slutt

Lenke til kommentar

Å? Hvorfor laget de flere beta av core 15 etter at de sa den var ferdig i november? Sier det en gang til jevla skuespill av PG. Så derfor er det slett hos meg. Ann-gående test maskinen som jeg hadde problemer med så er den nå kommet til 56% og alt ser bra ut.

 

Edit: Fikk nå en feil igjen på 57%. Klokker ned litt til og ser hva som skjer.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Problemene med manglende core17 beskrives av Bruce slik,

Sitat:

"Re: future core 17 WU?

Sent: 03 Apr 2014, 18:52
From: bruce
To: -alias-

The issue today is that due to a major RAID failure, many core_17 projects are TEMPORARILY off-line and there are fewer WUs than hardware that runs them. Some people who are quite able to run Core_17 projects simply cannot get desirable assignments until more servers come back on-line. That excess computing capacity will either work on core_15 projects or will be idle. The assignment Servers are programmed to assign lower priority work when that's the only choice available.

I placed a on-line order two weeks ago for several items. It has not arrived. When I called them, they told me my equipment was back-ordered. I told them to ship the equipment that they had in stock and backorder just those items they don't have rather than hold the entire order. At least the AS code would have figured out that it's better (or at least no worse) to give me what they have than to give me nothing." Sitat slutt

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

For oss som følger med på bruktmarkedet, ser det omsider ut som minerne begynner å våkne til den reelle lønnsomheten i crypto. Akkurat nå er det mange annonser ute som ser ut som demonterte folderigger, "kvittering fra Komplett.no i desember" og det er bare sprøsmål om tid før forlangende pris blir presset.

Mer GPU til foldere!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi som folder BA prosjekter har vært utsatt for bad BA-WUs for over en uke nå uten at noe ble gjort fra PGs side, og jeg har hatt 2 slike bare i dag, og sikkert 10 - 15 i uka som har gått. Natta som var sto en av riggene mine og bare lastet ned "Bad-WUs" for 5 - 6 timer inntil jeg våknet og oppdaget det, så i kveld holdt jeg det ikke ut lenger og la ut denne lite høflige meldingen på foldingforumet.

 

"Re: 128.143.231.201 (BA) acting up?

icon_post_target.gifby -alias- » 03 Apr 2014, 20:42

It does not seem to be a priority to fix this problem at PG, when no one takes the time to comment on the issue properly? I think I give up also, but I choose to shut them all down if this does not stop very soon, or maybe this is a way to get rid of us BA-folders sooner.

 

Da gikk det kun noen timer før Kasson tok tak i problemene, og etter det jeg har grunn til å tro blir det nå fikset!

Re: 128.143.231.201 (BA) acting up?

icon_post_target.gifby kasson » 03 Apr 2014, 23:40

Ok, we fixed the root cause (a bunch of bad work units). The work server has a "feature" where it will resend prior assignments without checking if the work unit was stopped. So you may see some reassigns until this clears out. But there shouldn't be any 512-byte new assigns."
Link til hele emnet som utrolig nok har pågått i over en uke nå: https://foldingforum.org/viewtopic.php?f=18&t=26088
Jeg velger å legge ut dette for å vise at skal man bli hørt hos PG så må man ikke være redd for å si fra. Gjør man det ikke så skjer det heller ingen ting. Det er tydelig at PG har en betydelig mengde problemer relatert til hardware som ikke vil samarbeide, og det går selvsagt ut over oss donorer. Jeg begynner å bli veldig lei av PG som ikke klarer å ta problemer som berører donorer seriøst. Faktisk så synes jeg at PG/Stanford begynner å ligne mer og mer på en vanlig kapitalistisk bedrift og ikke en ideell organisasjon som driver med forskning.
I går ble jeg sensurert da jeg kommenterte en melding Kjetil skrev på forumet, noe jeg liker svært dårlig. Problemet er at PG ikke tåler å bli kritisert uansett hvor mange dårlige valg de tar.
Uansett, måtte bare skrive av meg litt frustasjon, håper dere kan bære over med meg. :green:
Lenke til kommentar

Bra du får ut litt frustrasjon -alias-.

Må bare si at jeg ser det som umenneskelig å ikke bli hemmet fra å se saken objektivt når man er så dedikert som du og enkelte andre er. Da blir det vanskelig å holde følelsene til side.

 

Når det er sagt, så er jeg av den oppfatning at PG faktisk har fått til noe stort med fah-nacl-client som er ny. Og ikke minst har han lyktes med å motivere flere donorer igjennom bonus for GPU osv.

Totalt i dag folder de med 43 PETAFlops, og det har aldri skjedd før.

 

Jeg har selv testet den nye fah-nacl-clienten, og jeg har fått blåskjerm flere ganger den siste uken. Det vil si det samme som at "hjertebarnet" har et alvorlig problem som må ordnes det også.

Alt sett under ett, har jeg stor forståelse for at PG og hans medarbeidere har hendene fulle om dagen. Da vil det bli komplekst å skulle si for sikkert om det er bevist fra PG sin side å handle som han gjør (hvis vi i det hele tatt kan si noe om den saken?).

 

Ikke meningen å forsure stemningen, men totalt sett, så er det veldig mye bra som skjer i forskningens navn i disse dager. Og det er det all grunn til å være godt fornøyd med :yes:

 

Takk igjen for en fantastisk innsats fra Team Hardware.no med -alias- i spissen :love:

Lenke til kommentar

Bra du får ut litt frustrasjon -alias-.

Må bare si at jeg ser det som umenneskelig å ikke bli hemmet fra å se saken objektivt når man er så dedikert som du og enkelte andre er. Da blir det vanskelig å holde følelsene til side.

 

Når det er sagt, så er jeg av den oppfatning at PG faktisk har fått til noe stort med fah-nacl-client som er ny. Og ikke minst har han lyktes med å motivere flere donorer igjennom bonus for GPU osv.

Totalt i dag folder de med 43 PETAFlops, og det har aldri skjedd før.

 

Jeg har selv testet den nye fah-nacl-clienten, og jeg har fått blåskjerm flere ganger den siste uken. Det vil si det samme som at "hjertebarnet" har et alvorlig problem som må ordnes det også.

Alt sett under ett, har jeg stor forståelse for at PG og hans medarbeidere har hendene fulle om dagen. Da vil det bli komplekst å skulle si for sikkert om det er bevist fra PG sin side å handle som han gjør (hvis vi i det hele tatt kan si noe om den saken?).

 

Ikke meningen å forsure stemningen, men totalt sett, så er det veldig mye bra som skjer i forskningens navn i disse dager. Og det er det all grunn til å være godt fornøyd med :yes:

 

Takk igjen for en fantastisk innsats fra Team Hardware.no med -alias- i spissen :love:

Du skal nå ha takk for fine ord selv om jeg neppe har fortjent dem. PG er dessverre ikke en han, men Pande Group som er de som jobber direkte ansvarlig med f@h. :green:

Lenke til kommentar

Har det hendt tidligere, eller er det nytt, og da snakker vi vel omkring 2 mill PPD bare fra deg alene hvis hvert kort produserer omkring 200K?

Nei. Ligger på ca 1.6-1.75. Har litt med jobbene som kommer og hvilket run, clone, gen jeg/vi får.

Men jeg sitter å teller knapper for å kjøpe 3 780ti og bytte dem ut med 6x660.

 

På jobb 13000 bruker 660 ti ca 18-19 timer og har ca 75k.

På samme jobb bruker 780 ca 8-9 timer og har ca 235-250.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...