Gå til innhold

Noen som har disse høytalerene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-04-14 14:11, Zamoht skrev:

Ja.. man får lyd i alle fire.. I allefall hvis du bruker et lydkort som støtter 4.1 eller 5.1 høyttaler oppsett..


 

Jeg har "3D, AC'97 on-board audio" lydkort. Noen som vet om dette støtter 4.1 eller 5. oppsett?

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: script på 2002-04-14 14:13 ]

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

hei..

har nesten det oppsettet der...

 

men har creative ddt 3500 (5.1 dig. surround).. for å drive det med surround effekter, må du kjøpe et 5.1 surround lydkort.. selv har jeg SB 5.1 player..

 

fungerer utmerket...

 

 

Beret

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-14 14:30, Nor_Beret skrev:

hei..

har nesten det oppsettet der...


men har creative ddt 3500 (5.1 dig. surround).. for å drive det med surround effekter, må du kjøpe et 5.1 surround lydkort.. selv har jeg SB 5.1 player..


fungerer utmerket...



Beret



 

Så lydkortet jeg har støtter ikke surround, det er derfor jeg bare får lyd i to av de fire høytalerene?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-14 16:35, script skrev:

Noen som vet om man kan få lyd i alle fire høytalerene med 3D, AC'97 on-board audio lydkort?




 

AC'97 har kun 1 linjeutgang derfor vil du i utgangspunktet kun få lyd i 2. Men det er ingen problem og sende det samme signalet til de 2 andre også. Vet ikke om du må bruke kabelsplitter eller om det er en knapp på selve enheten.

 

Kan allikevel gi deg et lite obs. - Er ikke 100% sikkert at linjeutgangen på AC'97 klarer to enheter tilkoblet, som det blir med kabelsplitter.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-14 16:50, Akke skrev:

Quote:


On 2002-04-14 16:35, script skrev:

Noen som vet om man kan få lyd i alle fire høytalerene med 3D, AC'97 on-board audio lydkort?




 

AC'97 har kun 1 linjeutgang derfor vil du i utgangspunktet kun få lyd i 2. Men det er ingen problem og sende det samme signalet til de 2 andre også. Vet ikke om du må bruke kabelsplitter eller om det er en knapp på selve enheten.

 

Kan allikevel gi deg et lite obs. - Er ikke 100% sikkert at linjeutgangen på AC'97 klarer to enheter tilkoblet, som det blir med kabelsplitter.

 

Om jeg trekker ut den sorte i SUB'en så får jeg lyd i alle høytalerene.

 

Bak i lydkortet så har jeg to lydutganger (?) og en inngang for lyd. Hva er den tredje linjeutgangen da om det ikke er lyd?!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-14 16:51, script skrev:

Quote:


On 2002-04-14 16:43, Ravenlord skrev:

trekk ut den svarte lydkontakten med subben og prøv det funker med min...


 

Jepp, nå ble det lyd i alle fire høytalerene!

Rart at det er slik?!?! "Forsvinner" Surround'ennå da kanskje?

 

 

Kan faktisk være fordi linjeutgangen på AC'97 er for svak.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-14 17:02, script skrev:

Quote:


On 2002-04-14 16:50, Akke skrev:

Quote:


On 2002-04-14 16:35, script skrev:

Noen som vet om man kan få lyd i alle fire høytalerene med 3D, AC'97 on-board audio lydkort?




 

AC'97 har kun 1 linjeutgang derfor vil du i utgangspunktet kun få lyd i 2. Men det er ingen problem og sende det samme signalet til de 2 andre også. Vet ikke om du må bruke kabelsplitter eller om det er en knapp på selve enheten.

 

Kan allikevel gi deg et lite obs. - Er ikke 100% sikkert at linjeutgangen på AC'97 klarer to enheter tilkoblet, som det blir med kabelsplitter.

 

Om jeg trekker ut den sorte i SUB'en så får jeg lyd i alle høytalerene.

 

Bak i lydkortet så har jeg to lydutganger (?) og en inngang for lyd. Hva er den tredje linjeutgangen da om det ikke er lyd?!

 

 

Kan være jeg tar feil her, men er det ikke 1 linjeutgang, 1 linjeinngang og 1 mic inngang?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-14 17:08, Akke skrev:

Quote:


On 2002-04-14 17:02, script skrev:

Quote:


On 2002-04-14 16:50, Akke skrev:

Quote:


On 2002-04-14 16:35, script skrev:

Noen som vet om man kan få lyd i alle fire høytalerene med 3D, AC'97 on-board audio lydkort?




 

AC'97 har kun 1 linjeutgang derfor vil du i utgangspunktet kun få lyd i 2. Men det er ingen problem og sende det samme signalet til de 2 andre også. Vet ikke om du må bruke kabelsplitter eller om det er en knapp på selve enheten.

 

Kan allikevel gi deg et lite obs. - Er ikke 100% sikkert at linjeutgangen på AC'97 klarer to enheter tilkoblet, som det blir med kabelsplitter.

 

Om jeg trekker ut den sorte i SUB'en så får jeg lyd i alle høytalerene.

 

Bak i lydkortet så har jeg to lydutganger (?) og en inngang for lyd. Hva er den tredje linjeutgangen da om det ikke er lyd?!

 

 

Kan være jeg tar feil her, men er det ikke 1 linjeutgang, 1 linjeinngang og 1 mic inngang?

 

Nei, det er tre utganger. Hvor den ene er microfon, og da syns jeg det er naturlig at de to andre er linjeutganger. Men det kan være jeg tar feil her!

Lenke til kommentar

Quote:



Kan være jeg tar feil her, men er det ikke 1 linjeutgang, 1 linjeinngang og 1 mic inngang?


 

Nei, det er tre utganger. Hvor den ene er microfon, og da syns jeg det er naturlig at de to andre er linjeutganger. Men det kan være jeg tar feil her!

 

 

Jepp, d gjør du :smile: Så bak på maskina mi.

 

1 linjeutgang, 1 linjeinngang og 1 mic inngang.

 

Men på soundblaster kortet har jeg to linjeutganger :wink:

 

Kjøp Y ledd, eller let etter en knapp som kobler kanalene sammen. (På Creative enheten)

 

[ Denne Melding var redigert av: Akke på 2002-04-14 17:18 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-14 17:14, Akke skrev:

Quote:



Kan være jeg tar feil her, men er det ikke 1 linjeutgang, 1 linjeinngang og 1 mic inngang?


 

Nei, det er tre utganger. Hvor den ene er microfon, og da syns jeg det er naturlig at de to andre er linjeutganger. Men det kan være jeg tar feil her!

 

 

Jepp, d gjør du :smile: Så bak på maskina mi.

 

1 linjeutgang, 1 linjeinngang og 1 mic inngang.

 

Men på soundblaster kortet har jeg to linjeutganger :wink:

 

Kjøp Y ledd, eller let etter en knapp som kobler kanalene sammen. (På Creative enheten)

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Akke på 2002-04-14 17:18 ]</font>

 

Jepp....

 

Hvor skal man lete etter dette da? På SUB'en?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-14 17:27, script skrev:


Jepp....


Hvor skal man lete etter dette da? På SUB'en?


 

Burde stå rett ved siden av den grønne og svarte inngangene eller rundt der. Kan jo være automatisk også. Start med å koble av den kabelen du har feil. Test så ut forskjellige surround modes hvis det er noen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...