Gå til innhold

MSI - Hvordan lage de...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg driver til tider å sette opp maskiner og er lei av å kjøre gjennom wizard'er og slikt. Tenkte også å pushe ut programmer via AD i win server 2003.

Så jeg lurer på hvordan man enkelt kan lage en .msi-pakke til diverse program jeg har en .exe-fil. Et program som kjører en slags record og lager .msi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette programmet er det første Microsoft har gitt ut som er Open Source! Skal si, de gir etter. Finner ut at Open Source er veien :]

Selv kjører jeg Linux med kun Open Source program installert på maskina (utenom nvidia driveren :(). - Sånn ellers så finner du programmet deres her:

http://sourceforge.net/projects/wix/

(Jøsses, nå begynner jeg å hjelpe i Windows forumet også :p)

Skrevet (endret)

Programmet mener jeg ligger på cd-platen eller er en del av support tools (som også er på cd-platen).

Det heter "WininstaLE" eller lignende. Beklager men lenge siden jeg sydde sammen msi-filer. :blush:

velmont: Linken din. Der står det at den syr sammen msi-filer av XML-kildekode? Vil det si at den ikke kan lage en msi-pakke av f.eks Winzip.exe??

Endret av ob1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Takk for hjelpen, men finner ikke helt ut av det.

Noen som vet om et enklere program, så lager en answer-fil og smelter det sammen til en .MSI man bare kan dobbelklikke på og så går alt automatisk...?

Skrevet

Veritas har WinINSTALL, men den lager bare snapshot før og etter.

Tenkte på noe som slenger alt jeg gjør i wizarden til det programmet jeg vil ha automatisert i en answerfil og så gjør om til .MSI

Skrevet
Veritas har WinINSTALL, men den lager bare snapshot før og etter.

Tenkte på noe som slenger alt jeg gjør i wizarden til det programmet jeg vil ha automatisert i en answerfil og så gjør om til .MSI

Ja, man tar et snapshop FØR man installerer og så et nytt snapshot ETTER man installerer. Differansen genererer en msi-fil. Er ikke det bra da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...