Gå til innhold

Netshop.no`s lagerstatus, en bløff? sak oppklart!


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har bestilt et hovedkort (Gigabyte K8NSNXP), det ble bestilt den 10.05.04 pga at jeg den 08.05.04 bestilte et asus kort som jeg angret på og sendte mail om å bytte bestillingen fra asus til gigabyte(her var det topp service). Det varer og rekker og ubestemt dato blir forandret flere ganger i ukene(e). Dette er jo forsåvidt upproblematisk da det er et nytt produkt. Det som iriterer meg er at den 031.05.04 ble bekreftet dato satt til 03.04.04. Skuffelsen var stor da jeg i morgest så at kortet var ventet (ubekreftet) den 07.06.04 så da jeg kom hjem fra job i dag så var det gjort om til 10.06.04 :devil: . Når et firma som netshop.no har dette på "om oss" på deres web [quote]Vedrørende lagerstatus
Netshop har eget lager, og vår lagerstatus viser fysisk beholdning på vårt eget lager. Om du bestiller en vare fra oss som vises som på lager, kan du altså være sikker på at du faktisk mottar den varen.
Enkelte mindre seriøse aktører på det norske webshopmarkedet har nemlig valgt å vise andres (distributørenes) lager som sitt eget. Vi mener dette grenser til lureri mot kundene, og har derfor valgt å vise kun vår egen lagerbeholdning som lagerstatus. Om vi ikke har nettopp den varen du ønsker deg på lager, vil vi gjøre vårt ytterste for å skaffe den så raskt som mulig, i de aller fleste tilfeller skaffer vi bestilt vare på en dag eller to.[/quote]
Så tenkte jeg at bekreftet var bekreftet, ikke slik som det er nå, villedene markedsføring. Det er jo kjedelig å vente over en månde på dette hovedkortet. Det som virkelig er det triste er at prisene på cpu jeg bestilte har gått ned og power color X800Pro kortet som jeg bestilte (det hadde de på lager) kunne vært et saphire i steden siden dette hovedkortet aldrig ser ut til å komme.

Jeg sendte en mail til netshop.no i ettermidag angående dette med deres "lagersystem". Forventer et svar i neste uke og det skal bli artig å se hva de skriver. Endret av knutern_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Jeg har bestilt et hovedkort (Gigabyte K8NSNXP), det ble bestilt den 10.05.04 pga at jeg den 08.05.04 bestilte et asus kort som jeg angret på og sendte mail om å bytte bestillingen fra asus til gigabyte(her var det topp service). Det varer og rekker og ubestemt dato blir forandret flere ganger i ukene(e). Dette er jo forsåvidt upproblematisk da det er et nytt produkt. Det som iriterer meg er at den 031.05.04 ble bekreftet dato satt til 03.04.04. Skuffelsen var stor da jeg i morgest så at kortet var ventet (ubekreftet) den 07.06.04 så da jeg kom hjem fra job i dag så var det gjort om til 10.06.04 :devil: . Når et firma som netshop.no har dette på "om oss" på deres web

Vedrørende lagerstatus

Netshop har eget lager, og vår lagerstatus viser fysisk beholdning på vårt eget lager. Om du bestiller en vare fra oss som vises som på lager, kan du altså være sikker på at du faktisk mottar den varen.

Enkelte mindre seriøse aktører på det norske webshopmarkedet har nemlig valgt å vise andres (distributørenes) lager som sitt eget. Vi mener dette grenser til lureri mot kundene, og har derfor valgt å vise kun vår egen lagerbeholdning som lagerstatus. Om vi ikke har nettopp den varen du ønsker deg på lager, vil vi gjøre vårt ytterste for å skaffe den så raskt som mulig, i de aller fleste tilfeller skaffer vi bestilt vare på en dag eller to.

Så tenkte jeg at bekreftet var bekreftet, ikke slik som det er nå, villedene markedsføring. Det er jo kjedelig å vente over en månde på dette hovedkortet. Det som virkelig er det triste er at prisene på cpu jeg bestilte har gått ned og power color X800Pro kortet som jeg bestilte (det hadde de på lager) kunne vært et saphire i steden siden dette hovedkortet aldrig ser ut til å komme.

 

Jeg sendte en mail til netshop.no i ettermidag angående dette med deres "lagersystem". Forventer et svar i neste uke og det skal bli artig å se hva de skriver.

Herlighet... Greit du har et point der, men måten du fremlegger det på er så latterlig det går an å blir. Kanskje du burder lære deg å vente litt vil være en bedre løsning.. :wee:

Lenke til kommentar
Herlighet... Greit du har et point der, men måten du fremlegger det på er så latterlig det går an å blir. Kanskje du burder lære deg å vente  litt vil være en bedre løsning.. :wee:

Latterlig? Den vill jeg gjerne ha en forklaring på!

Jeg påpeker bare min missnøye med at webshopper skriver en dato for å gjøre oss glade og så forandrer de den flere ganger for at de ikke har kontroll på når ting kommer. Dett er i mine øyne en stor svakhet for de flest overvurderte webshopper.

 

LilleG: Se her http://forum.hardware.no/index.php?&act=ST&f=24&t=253318.

 

Her sett den og skrevet der, er litt pissed over dette tullet nå. Noen som tror at det vi får dette kortet denne månden?

Endret av knutern_
Lenke til kommentar

Etter hva jeg kan se, så har Netshop sitt på det tørre så det holder. De har aldri hatt varen på lager, og har heller ikke sagt det. Det de har sagt er at de har fått en leveringsdato bekreftet fra leverandør. Deretter har ikke leverandøren deres klart å holde denne avtalen likevel, og Netshop har måttet forandre sine opplysninger.

Saken hadde vært en annen dersom det stod at varen var på lager da du bestillte.

At prisene fort går nedover når det gjelder datautstyr er noe de aller fleste av oss er veldig klar over, og det kan alltid lønne seg å vente så lenge som mulig med å bestille noe i så måte. Skal du være tidlig ute, ja da må du nok betale for det også.

 

Uansett kjipt for deg som går og venter, men Netshop kan ikke klandres :) (De kunne visst det likevel :p )

Endret av Eriond
Lenke til kommentar
Etter hva jeg kan se, så har Netshop sitt på det tørre så det holder. De har aldri hatt varen på lager, og har heller ikke sagt det. Det de har sagt er at de har fått en leveringsdato bekreftet fra leverandør. Deretter har ikke leverandøren deres klart å holde denne avtalen likevel, og Netshop har måttet forandre sine opplysninger.

Saken hadde vært en annen dersom det stod at varen var på lager da du bestillte.

At prisene fort går nedover når det gjelder datautstyr er noe de aller fleste av oss er veldig klar over, og det kan alltid lønne seg å vente så lenge som mulig med å bestille noe i så måte. Skal du være tidlig ute, ja da må du nok betale for det også.

 

Uansett kjipt for deg som går og venter, men Netsop kan ikke klandres :)

Godt å få det ut da ;), prisen spiller ingen rolle men kunne tenkt meg saphire men powercolor var det eneste de hadde inne og det passet jo perfekt siden hk skulle kommet den 03.06 og nå så kommer det sikkert ikke før til den 15 eller noe rundt der og da kommer vist også saphire sine kort. Kan godt hende at leverandøren lover en dato og det ikke stemmer, men dette er sløvt. I den bransjen jeg jobber i kan vi ikke ha det slik st vi får bestemte deler bekreftet levert en spesefik dag og for så å få dem etter 14 dager! Denne tråden er ikke ment for å sverte netshop.no for de som måtte tro dette, dette er bare et utrykk for min missnøye med å vente en liten "evighet" på deler jeg gleder meg til.

Lenke til kommentar
Du har ikke tenkt over at kanskje det er flere enn deg som har bestilt varen og som ligger foran deg i køen? Så med en gang varene kom inn ble de shippet ut og datoen forandret til neste gang de fikk inn noe? Det er iallefall en mulighet ;)

Synes å komme på at jeg bestilte så fort det ble lagt ut for salg der... hadde ikke sett det da jeg bestilte det via baserte asus kortet, det angret jeg dagen etter. Men for all del du har et poeng der ja, skal se det er slik, da dreit jeg litt på draget her da :D .

Smøre seg med tålmodighet og gå ut i fin været tenker jeg. :)

Endret av knutern_
Lenke til kommentar

Knutern: dette har jeg tatt opp før, jammen godt en som har samme synet. Veldig irriterende måte å gjøre dette på.

Det virker som de vet at mange venter på spesielle nyesluppne ting, som HK og VGA, og skal snappe disse foran andre webshop'er. Å skyve en (u)bekreftet dato foran seg i over en måned er dårlig synes jeg.

Nå er vel ikke komplett.no noe bedre, men det hjelper ikke.

Du låser opp mye penger slik.

 

Men ellers synes jeg netshop.no er en topp sjappe, jeg handler alltid der og to andre sjapper.

 

Og så virker det som med en gang en kommer med kritikk av en webshop, så jumper en haug folk over personen.( Og det er vel det som skjer med meg nå) :devil:

Dessuten: å kalle knutern sitt innlegg for latterlig,( underlig sans for humor)

 

edit: la til "folk".

Endret av mantra17
Lenke til kommentar
Knutern: dette har jeg tatt opp før, jammen godt en som har samme synet. Veldig irriterende måte å gjøre dette på.

Det virker som de vet at mange venter på spesielle nyesluppne ting, som HK og VGA, og skal snappe disse foran andre webshop'er. Å skyve en (u)bekreftet dato foran seg i over en måned er dårlig synes jeg.

Nå er vel ikke komplett.no noe bedre, men det hjelper ikke.

Du låser opp mye penger slik.

 

Men ellers synes jeg netshop.no er en topp sjappe, jeg handler alltid der og to andre sjapper.

 

Og så virker det som med en gang en kommer med kritikk av en webshop, så jumper en haug folk over personen.( Og det er vel det som skjer med meg nå) :devil:

Dessuten: å kalle knutern sitt innlegg for latterlig,( underlig sans for humor)

 

edit: la til "folk".

Ba jo vaio om en redgjørelse hvorfor han syntes mitt innlegg var "latterlig", fikk ikke svar og det er latterlig dat :D .

 

Det er nok noen som skal beskytte favoritt webshoppen sin til siste åndedrag og det er jo greit nokk. Men i denne saken synes jeg at jeg er rimelig objektiv og jeg presiserte jo at jeg ikke ønsket "død over netshop.no". Har bestilt der før også uten problemer. Det denne posten var ment for å belyse hvordan webshopper fungerer og hvordan de markedsfører seg.

Lenke til kommentar

Jeg må si meg uenig i innlegget ditt knutern_, men jeg forstår jo at du er frustrert.

 

Som det allerede er blitt sagt, er ikke NetShop skyld i disse "feilaktige" opplysningene, det er leverandøren av den aktuelle varen.

 

Har selv jobbet i logistikkavdeling hvor vi fikk leveringsbekreftelse, men hvor varen faktisk ikke kom før dager og uker etter angitt leveringstid, på grunn av leverandør - Derfor står det også slik du skriver, at varen er først bekreftet, for deretter å bli ubekreftet/ventet inn xx/xx/xx.

 

Derfor er det urimelig å legge skylden på NetShop.

 

For øvrig; gratulerer på forhånd med ett 1337 hovedkort ;)

 

 

 

Edit; Ikke forvent svar av meg på noen timer, stikker på kino med fruen ;)

Endret av oysfaerg
Lenke til kommentar
Derfor er det urimelig å legge skylden på NetShop.

Det kan så være men vil tro at netshop.no har en viss formening om når de fleste av deres leverandører klarer å levere, med det mener jeg at i årenes løp og ved nylanseringer av nye typer produkter så må de ha sett en trend hos de enkelte leverandører. Så således mener jeg at noe av skylden faller på netshop.no som er den butikke jeg handler med, jeg forholder meg ikke til netshops leverandør men forholder meg til netshop.no som trosalt legger ut varen for salg for oss brukere.

For øvrig; gratulerer på forhånd med ett 1337 hovedkort ;)

 

Takker, gleder meg til det kommer :) ja, vel og merke når det kommer da ;)

Kos deg med fruen du :thumbup:

 

Edit:

 

Fikk netopp en mail fra netshop.no med en forklaring på hvorfor det hadde blitt slik. Det var et utrolig kjappt svar og det setter jeg stor pris på :) slik skal det gjøres, er usikker på om man kan gjengi en mail men regner med at det går bra!

Heisan !

 

Disse varene har dessverre kommet bort i transporten inn til oss, og ble tidligere i dag funnet i Nederland. De forventes å være hos oss på onsdag eller torsdag neste uke.

 

Vi beklager hendelsen, som kommer av kommunikasjonssvikt med vår transportør DFDS (mest vår skyld så det er sagt). Vi legger oss selvsagt helt flate i den forbindelse, men skaden har dessverre skjedd.

 

Et ærlig og kjapt svar som jeg ihvertfall setter pris på, selv om varen er forsinket så er jeg faktisk glad for og vite hvorfor.

Endret av knutern_
Lenke til kommentar
Uansett kjipt for deg som går og venter, men Netsop kan ikke klandres  :)

Netsop? ;) Nesten rett, men netshop har sin del av skylden, set qoute fra mail.

 

oo dem inrømmer at det var dems skyld.. det liker jeg 

Sant det, setter ikke pris på forsinkelse :devil: , men setter pris på kjappt og ærlig svar :thumbup:

Jeg ser denne saken som ferdig og venter tålmodig 12-14 dager til på kortet da.

Alle som har bestilt fatt mot!

Endret av knutern_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...