Gå til innhold

Skjermkortet blir for varmt, trenger tips


LoS

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal på lan i dag, og trenger da å få fikset skjermkortet mitt i dag.

Hele maskin krasjer pga at skjermkortet blir for varmt.

Skjermkortet er av typen Geforce4 ti4200.

 

Har satt på en svær kloss av en zalman heatpipe, som rett og slett burde funke bra nok å kjøle skjermkortet, men det blir fortsatt for varmt!

 

Heatpipe blir veldig varm, så tror ikke det er dårlig kontakt.

Det er også det at jeg vil ha systemet like stillegående som det er nå.

Uten at ting bare ligger å slenger inni kassa.

 

Tar gladelig imot alt av tips og triks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm, stilig!

Problemet er bare at jeg ikke vil skjære i kabinenettet mitt da :/

OK, da begrenser mulighetene seg en smule. Hvis du er fast bestemt på å holde maskinen så stille som mulig, er det eneste du kan gjøre å sørge for at luftgjennomstrømningen blir bedre. Uten å montere flere vifter gjøres det best ved å rydde opp i kabler etc, fjerne store viftegriller, og på andre måter åpne for luften. Hvis du tåler å sette inn en vifte til eller to, vil jeg anbefale det. Helst en som blåser luft utenfra og mot skjermkortet, og en som trekker luften ut av kabinettet, fra området rundt skjermkortet. For sistnevnte vil jeg anbefale en SLIK EN hvis du absolutt ikke vil skjære i kabinettet.

Lenke til kommentar

Nå kom jeg jaggu til å tenke på en ting.

Altså, har denne MIST frostbite kjøleren på cpu'en, og så lenge jeg har en litt for stor chipsettvifte ble jeg nødt til å stille vifta "feil" vei, kan du si.

 

Så nå står den jo å blåser 50 graders varm luft ned på skjermkortet mitt! :scared:

 

Tar å tester å bytte vifte hvis jeg finner festene til hovedkortet mitt, og kommer med oppdatering etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...