Gå til innhold

Lap til under 15000,-


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Som nevnt i topic skal jeg ha meg en bærbar til ca 15000.-

 

Mine krav er:

 

512 ram

Godt skjermkort

DVD-brenner

 

De maskinene som jeg har sett på er den medionen som dere nettopp har hatt en test på. Den syntes jeg ser meget bra ut, men jeg har hørt at widescreenskjermen gjør at det kan bli problemer med å kjøre enkelte applikasjoner som ikke kjører i wideformatet

 

Den andre som jeg har sett på er Green 736 notebook.

 

hvilken av disse anbefaler dere og evt andre maskiner jeg bør se på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med enten CL56 fra Whitebox, eller denne CL4.5 også fra samme firma. Er vel i grunn de beste om støy ikke er et problem. Førstnevnte er forresten en Centrino pc og er rimelig støyfri!

Er vel de beste valgene tenker jeg, med store disker, dvdbrenner, Radeon 9700 baserte skjermkort med både 128 og 256mb skjermkort! Store skjermer osv!

Helt topp til ditt bruk!

Den siste du nevner der koster 20000, noe som er over min prisklasse.

 

I min første post så spurte jeg om noe angående widescreenskjermer. Noen som kan svare meg på det?

Lenke til kommentar

Trur eg ville gått for ein bærbar fra ASUS, sjekk www.ad.no for maskiner. Til 15.000 får du ikkje med DVD brenner dog (M6 klassen)

 

Har ein kamerat som har ein asus maskin, må sei eg er ganske imponert, virker som ein skikkeleg solid maskin! Den neste bærbare min vert ein ASUS, det er eg ganske sikker på. Har innebygd kortleser og leveres med bæreveske og optisk mus.

 

Eit lite tips ellers er å gå for ein SXGA skjerm (større enn 1024x768 oppløysing) har eit par kamerater som er litt lei det.

Lenke til kommentar
Trur eg ville gått for ein bærbar fra ASUS, sjekk www.ad.no for maskiner. Til 15.000 får du ikkje med DVD brenner dog (M6 klassen)

 

Har ein kamerat som har ein asus maskin, må sei eg er ganske imponert, virker som ein skikkeleg solid maskin! Den neste bærbare min vert ein ASUS, det er eg ganske sikker på. Har innebygd kortleser og leveres med bæreveske og optisk mus.

 

Eit lite tips ellers er å gå for ein SXGA skjerm (større enn 1024x768 oppløysing) har eit par kamerater som er litt lei det.

Jeg har lest på talknotebooks at skjermen på asus M6N har mange feil. Forskjellig lysintensitet oppe og nede og lett for døde pixler. Noen som har en M6N og kan si noe om dette?

Lenke til kommentar

Du spurte om widescreenskjermer. Slik jeg ser det, er det 2 problem med widescreen.

 

1 - Svært mange laptoper med widescreen, har LAV (les dårlig) oppløsning, dvs 1200x800. Dette gir dårlig plassutnyttelse på skrivebordet, og reduserer derfor hele nytteverdien av å ha en "større" skjerm. Det skal nevnes at noen produsenter har widescreen med god oppløsning (f.eks. 2 modeller av DELL i8600), men de fleste har IKKE det.

 

2 - En bred skjerm = bred laptop. Dette ble mitt største ankepunkt ift den laptopen jeg hadde med widescreen, selv om jeg hadde en med fin oppløsning (DELL i8600). De har ofte også større vekt. Tro meg, 3 - 4 CM større bredde på laptopen HAR noe å si.

Endret av Filla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...