[muffin] Skrevet 3. juni 2004 Skrevet 3. juni 2004 (endret) Skulle hjelpe en venn med pc'en som var død, men kom til kort... Han har nettopp fått tilbake komponenter fra Komplett.no som var sendt inn p.g.a feil. Han fikk ny RAM. CPU var også sendt inn, men de fant ingen feil på den. Problemet hans var at maskinen er utrolig ustabil, og klikker rett som der er. Men nå etter at han har fått delene igjen, vil ikke maskinen starte i det hele tatt. Han får heller ikke noen POST meldig (pip) i oppstart. Maskinen får strøm og hardiskene spinner opp, men det kommer ikke skjermbilde. Skjermkortet har jeg testet tidligere, og det er ikke noe galt med det. Han har prøvd å starte maskinen uten skjermkort i, og fremdeles ingen POST lyd. PC-speakeren sitter i slik som den skal og har fungert før. Kan det være hovedkortet som er ødelagt ? Hvordan kan vi få testet det på en god måte ? Han er den eneste vi kjenner som har P4 CPU, så vi får ikke testet den, men den har jo Komplett testet så vi får stole på at den funker. Jeg vet han blir uendelig takknemlig for gode forslag, da han har slitt med dritten i ca et halvt år... Endret 3. juni 2004 av [muffin]
[muffin] Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Skrevet 3. juni 2004 Han har et Sapphire Radeon 9500 (pro tror jeg...)
bits&bytes Skrevet 3. juni 2004 Skrevet 3. juni 2004 Har han husket å koble på den ekstra strømkabelen på hovedkortet fra PSU,som P4 CPU krever. Han har og fått byttet ut noe hardware, forsøk da å resette BIOS ved å ta en clear CMOS. Det kan og høres ut som et PSU problem.
[muffin] Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Skrevet 3. juni 2004 Han har nesten helt ny PSU, så det er litt merkelig, men han har fremdeles den gamle, så kan prøve den. Alle strømledninger er koblet til. Vet faktisk ikke om han har prøvd å resette CMOS... Håper det er så lett som det, det hadde vært morsomt , men verden er sjelden så grei
sete Skrevet 3. juni 2004 Skrevet 3. juni 2004 Jeg har samme problem på en gammel Pentium 100. Når du ikke får POST-melding, kan BIOS på hovedkortet være ødelagt.
bits&bytes Skrevet 3. juni 2004 Skrevet 3. juni 2004 (endret) Ja vi får håpe at det hjelper med en reseting av BIOS Kom på en ting til ! For å undersøke om CPU muligens er defekt da kan ha forsøke å starte maskinen uten CPU montert, da skal maskinene gi lyd fra seg i POST Endret 3. juni 2004 av bits&bytes
MrVilla Skrevet 3. juni 2004 Skrevet 3. juni 2004 Ja vi får håpe at det hjelper med en reseting av BIOS Kom på en ting til ! For å undersøke om CPU muligens er defekt da kan ha forsøke å starte maskinen uten CPU montert, da skal maskinene gi lyd fra seg i POST Starte uten cpu Den har jeg ikke hørt før
Atypic Skrevet 4. juni 2004 Skrevet 4. juni 2004 Å starte uten CPU er en god ide, du kan også prøve å starte uten minne. Den feilen du opplever er svært vanlig, fordi feilkilden kan være så mangt. 1. Ødelagt hardware, CPU, HK, skjermkort eller minne. 2. Feilkabling, sjekka at alle strømledninger sitter godt i? 3. Kortslutning, sjekk at ingen av bunn-skruene i HK'et tar bort i ledere, etc. 4. BIOS feil innstillt. / BIOS-chip gåen. ..det finst sikkert flere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå