Gå til innhold

"matched" minne ?


Anbefalte innlegg

Heisann. Som topic tilsier har jeg ikke mye kunnskap om minne.

Jeg skal nå oppgradere datamaskinen med skjermkort, og RAM.

Poenget er den at jeg ikke har råd til 1024mb (2*512) akkurat nå.

 

Er det "like" bra å kjøpe en 512mb brikke nå, og en 512mb brikke senere, eller er det noe med disse "dual pack, matched" som gjør at ytelsen blir bedre ?

 

Har forresten et AMD-system. Twinmos vil fungere fint med dette?

 

takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det med dual pack matched er vel at dei er like.. om du kjøper 2x separate helt like 512 brikker blir det det samme som å kjøpe en dual pack.. berre at det blir litt dyrare

 

skyt meg viss eg har feil :p

delevis rett. Kjøper du to forskjellige er de ikke prikk like eller så godt som, men ytelsesforskjell etc er usynlig

Lenke til kommentar

selfølgelig ikkje prikk like, men eg håpar for di skyld at du forstod poenget

 

 

 

 

viss to separate brikker blir billegare enn en dual pack er det mest sannsynleg ikkje samme brikkene.. poenget med dual pakkane (og andre lignande ting) er at det skal bli billegare per gjenstand/kilo/liter etc

Lenke til kommentar

viss to separate brikker blir billegare enn en dual pack er det mest sannsynleg ikkje samme brikkene.. poenget med dual pakkane (og andre lignande ting) er at det skal bli billegare per gjenstand/kilo/liter etc

poenget med dual.pakker med ram er at de 2 brikkene er testet sammen i dual oppsett.. blir ikke det samme som å kjøpe en 4 pk cola eller 10 kg mel..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...