Gå til innhold

Qtek 2020 eller ikke?


Anbefalte innlegg

Jeg og har p900, vrakte 2020 pga. at den er stor, skjermen er litt ubeskyttet, inget tastatur, + det største argumentet: ppc er ikke like bra som symbian ifølge meg og at det vil være slik en stundt også...

2020 er mere en PDA, men mulighet for å ringe, imens p900 er en telefon med alt det innebærer + at den har mulighet til PDA funksjoner.

 

Jeg kan foresten nevne en liten "outsider"; Nemlig 9500 som kommer, den får wLAN, 80 mb. innebygd minne (intergrert) + mmc kort (som går fra 16- rundt 1 gb), samtlige proff funksjoner, stor skjerm (inne),fullt qwerty tastatur og en 40-series telefon på utsiden (dvs. en billig nokia, da kan ingen kalle deg en snobb, iallfall før du åpner telefonen :p;))

Jeg skal iallfall gå over til 9500 når den kommer.

 

-

 

However; jeg lurer på hva du skal bruke telefonen til... Til word/excel? eller hva?

;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror ikke du kan kalle han snobb fordi han bruker penger HAN har tjent på ting HAN vil bruke de på.

Det handler jo om hva man vil bruke pengene sine på, kansje en

gammel nokia er greit for deg men han vil nok ha noe mer avansert. kansje har han bruk for de funsjonenen en high-end mobil har i jobben sin. å da kan han vell egentlig kalle de en slags nødvendighet

 

 

I stand corrected!

 

Jodajoda! Både har vår ærede Kizzaz rett til å bruke penger han ha fått for å tjene landet (på Rimi) og bruke disse på hva han vil!

 

Med mitt "billig Nokia og blokk" eksempel var det snakk om å fremheve et poeng!

Poneget (som virker tapt her) er at: hva skal man med en liten slik dubbetit som man kan (f.eks) se video på? Hva er galt med en TV? Dette er snakk om overdreven luksus å kjøpe en 2cm stor skjerm å se TV på, bare fordi man ikke klarer å vente en 20min busstur uten å bli underholdt!

 

Men, det virker som jeg er i mindretall i denne diskusjonen!

Endret av Donnald
Lenke til kommentar

Noen bruker 1 million på bil, andre kjøper en 50 tommers plasma, andre kjøper dyr radio, andre skal ha "alt", andre kjøper tlf., andre spiller golf osv.

Folk skal få velge hva de vil bruke penger på og hvor mye....

Foresten; Er du med i blitz, bor på svartlamoen eller noe lignende??

Lenke til kommentar

Ja, det virker som om du er mindretall i din egendiskusjon etter som at denne tråden ikke handler om dine meninger om mobil og teknologi.

 

Men ihvertfall så har jeg nettopp fått meg en P900 og jeg må si meg meget fornøyd. Har ikke så mange programmer og slikt ennå, men har tittet litt rundt på handango og my-symbian.com og har hvertfall sett flere slike porgrammer som gjør at du kan ha hele office til windows inn på din P900 ;) Men uansett så synes jeg denne telefonen er ekstremt bra! Den veier ikke mye til å være så "stor" og har meget bra skjerm slik at du ser godt. Pluss at den som sagt har et tastatur noe som 2020 ikke har og at det er en telefon med PDA funskjoner og ikke en PDA med telefonfunksjoner ;) Men valget er ditt... Prisen er jo ikke den store forskjellen heller hvertfall :thumbup:

Lenke til kommentar
ppc er ikke like bra som symbian ifølge meg og at det vil være slik en stundt også...

Det er et faktum at det er vanvittig mye mer, og bedre programvare tilgjengelig på PPC enn det er til symbian. Spesielt UIQ. Og det er det som vil være sånn en stund også.

 

PDA'er med pocket PC OS pumpes ut = Mer attraktivt å lage programvare til PPC.

Mobiler med Symbian UIQ finnes det svært få av = Lite attraktivt å lage programvare til.

 

Hvordan OS'et er i bruk er en annen ting, og jeg må si jeg holder en liten knapp Symbian series 60, siden det ikke er touchscreen, og dermed er enkelt å navigere uten å måtte dra frem penn.

 

Hadde jeg hatt valget mellom P900 og Qtec 2020, ville jeg uten tvil gått for Qtec'en. Men jeg vil tro P900 er litt mer praktisk på mobilfronten. Men Qtec 2020 knuser P900 på PDA fronten.

 

Kizzaz: Du kan "tegne" bokstaver ja. Men hvis du vil skrive hele setninger med håndskrift, fungerer det bare hvis du skriver engelsk. Men "block recogniser" (samme system som på palm - bokstav for bokstav) fungerer veldig bra, og er metoden jeg foretrekker for tekst-input. Men det tar litt tid å lære seg alfabetet.

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar

jeg så over alternativet og ha en PDA og en mobil, og jeg fant ut at det enten koster mer eller helt likt, bare da ville PDA'en ha en mindre prossesor mens mobilen ville ha et bedre kamera.

 

Hva syns dere, en eller to?

 

Jeg er mest for Qtek, men siden noen var imot Qtek så valgte jeg og se situasjonen fra en annen vinkel.

Lenke til kommentar

altså, det er ingen forskjell mellom kameraene på P900 og 2020.

 

Det er mer ekstrautstyr til p900 muligens, men den benytter ekspansjon opptil 128mb, mens du på 2020 kan ha opptil 5 GB (CF kort og SD kort)

 

Det er også mulig å få gps osv til 2020.

 

Min 2020 har vart siden klokken 8 i år kveld til nå og har enda 48% batteri. har sendt rundt 30 sms og vel så mange mms, pluss video presentasjon så expansion pack gir like bra battertid som P900, men blir dessverre større.

 

 

(vet det ikke var svar på det du spurte om (ikke helt da=p ))

 

En enhet er definitivt fordel. Jeg har brukt 8910 og H4150 og H2210. i begge tilfeller er en samlet enhet bedre enn to.

Dessuten, jo mindre den kan, jo større er faktisk sjansen for at du HVERTFALL kaster bort pengene.

 

Det vet jeg av erfaring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...