Gå til innhold

Bios oppd. gikk på trynet. Vær så snill hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei

 

Nå har det seg sånn at jeg skulle prøve å oppdatere bios på mitt NF7-S V.2.0, for første gang. Jeg lasta ned bios fra abit's nettsider, extracta det, og la det over på en oppstartsdiskett. Så langt alt bra. Jeg boota opp og begynte å oppdatere ved hjelp av en dos veiviser (med masse farger på).

 

Til slutt sto det at jeg skulle trykke F1 eller noe for å avslutte, og det gjorde jeg. Og etter litt slo skjermen seg av. Jeg skrudde av pcen, slo av strømmen og flytta på jumperen på hk. (cmos), som det sto på nettet at jeg skulle gjøre. Men når jeg starta opp igjen, fikk jeg som sagt ikke skjermbilde, skjermen er skrudd av. Og jeg har prøvd div. metoder for å nullstille bios: ta ut batteriet, ta ut ATX-kontakten, jumper osv. Men det hjelper ikke!

 

Noen som har forslag til hva jeg må gjøre?? Jeg begynner å bli desperat...

 

Takker for alle svar :yes:

Endret av andrekr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg funnet ut hvordan jeg skal fikse dette tror jeg. Jeg må bytte bios med et annet hk, men den pcen er på, for å så sette inn min døde bios i det hk. Og så legge inn ny bios fra det hk. Så sette den inn i min pc.

 

MEN, på den guiden jeg leste sto det dette:

 

2) Second PC that either has an identical motherboard or a motherboard that uses the same BIOS chip and BIOS type.

 

Jeg har altså Abit NF7-S V.2.0 (AMI bios), og en jeg kjenner har MSI KT4V (AMI bios). Så er disse biosene såpass like at jeg kan bytte bios med MSI kortet?

 

Venter i spenning på svar ;)

Endret av andrekr
Lenke til kommentar

Niks igjen. Kortene må ikke være like så lenge de bruker samme bios type. Poenget er bare at om man bruker ulike så må ikke kortet få boote. Om du har lyst til å ta risken er derimot en annen sak.

 

Det var nettopp en sak om dette her på forumet så forslår at du finner frem til den, men løsningene var som følger:

- Sende mail til Abit (Personen finn ny bios etter 3 uker)

- Kjøpe tom bios-rom brikke på www.badflash.com , og betale litt så programerer de den for deg.

- Spørre noen om de gidder å hotflashe den om du sender den til noen. Syns jeg husker at det var noen hjelpelige sjeler forrige gang hvertfall

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar
Ja gidder du det? Oppdatere til siste bios osv? Men jeg håper du er "ærlig" og ikke stikker av med brikken min  :ermm:

Tviler sterkt på at han stikker av med brikken din...Han vil vel neppe bli stemplet som en tyv her på forumet og bli upopulær for evig tid her...Hadde jeg vært i dine sko så hadde jeg sendt brikken til traskas med engang...Som du ser så er han jo ganske aktiv her på forumet og med over 1200 innlegg... :thumbup:

 

traskas er sikkert bare en ærlig og hjelpsom fyr.... :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...