ProXymus Skrevet 3. juni 2004 Skrevet 3. juni 2004 Har tenkt å kompilere min kernel til 2.6.6 her er hvordan jeg gjør det: make mrproper cp linux-2.4.22/.config linux <- Tror dette er feilen. Men jeg vil helst beholde de gamle instillingene make menuconfig <- legger ikke til noe som helst make make modules_install Så fjerner jeg kommentar forran export INSTALL_PATH=/boot i Makefile make install Når jeg så rebooter og starter opp blir skjermen svart. Jeg er veldig sikker på at dette kommer av at jeg kopierer .config filen fra den gamle kernel men jeg vil gjerne beholde alle de gamle instillinger osv. Har prøvd å kompilere uten å kopiere .config filen og da funker det (til en viss grad) Noen som vet hva jeg gjør galt? Kjører forresten Slackware 9.1
ProXymus Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Skrevet 3. juni 2004 Ja.. make install bytter ut den gamle vmlinuz og System.map og kjører /sbin/lilo etterpå
ProXymus Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Skrevet 3. juni 2004 Uten å kopiere .config fila fra den gamle kernelen ?
kyrsjo Skrevet 3. juni 2004 Skrevet 3. juni 2004 make oldconfig konverterer 2.4 configen til en 2.6 config og spør deg hvor det er nødvendig.
ProXymus Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Skrevet 3. juni 2004 Hvordan fungerer den? henter den config fra nåværende kernel eller må jeg kopiere den inn i mappen?
ProXymus Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Skrevet 3. juni 2004 Vil helst vite akkurat hva som er feil og hva jeg må gjøre for det tar så lang tid å kompilere.
hp-h Skrevet 3. juni 2004 Skrevet 3. juni 2004 Du må kopier den gamle .config filen til 2.6.6 mappen og så kjører du make oldconfig.
ProXymus Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Skrevet 3. juni 2004 ser ikke ut til at det gikk heller nei :/ fortsatt helt svart rett etter lilo vinduet
kyrsjo Skrevet 3. juni 2004 Skrevet 3. juni 2004 Skal den kompielere i det heletatt hvis det er noe tull med config-fila?
Klette Skrevet 3. juni 2004 Skrevet 3. juni 2004 cp ../.oldconf .config make oldconfig make clean bzImage modules modules_install cp arch/i386/boot/bzImage /boot/mykernel vim /etc/lilo.conf /* legg til en section for den nye kernelen */ /sbin/lilo reboot now Burde fungere
kyrsjo Skrevet 3. juni 2004 Skrevet 3. juni 2004 med mindre det er noe annet som hindrer at den starter - at den trenger en annen driver for et-eller-annet... make oldconfig gjør jo egentlig det samme som menuconfig - bare at den ikke gidder å vise deg hele menyen, nøyer seg med å spørre der noe er nytt... Eller tar jeg feil nå?
ProXymus Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Skrevet 4. juni 2004 Nå har jeg forsøkt nesten alt. Blir alltid svart skjerm når jeg rebooter igjen... Tok nettopp og kompilerte til den nyeste 2.4 versionen og det gikk helt bra. Skal prøve å kompilere 2.5 senere og se om jeg kan gå til 2.6 der i fra. Men jeg har lagt merke til at menuconfig ser veldig annerledes ut i 2.4 enn i 2.6. Kansje dette er grunnen til at ikke det går å kopiere .config fila.
Klette Skrevet 4. juni 2004 Skrevet 4. juni 2004 Hvis du kjører make oldconfig skal det gå greit Husk å enable Support for framebuffer console eller noe sånt hvis du bruker det.
ProXymus Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Skrevet 4. juni 2004 cp ../.oldconf .config make oldconfig make clean bzImage modules modules_install cp arch/i386/boot/bzImage /boot/mykernel vim /etc/lilo.conf /* legg til en section for den nye kernelen */ /sbin/lilo reboot now Burde fungere Ok prøver dette... Men hva med System.map ? trenger jeg ikke den?
Klette Skrevet 4. juni 2004 Skrevet 4. juni 2004 nei, vil ikke tro det ( Jeg har aldri brukt den i alle fall )
ProXymus Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Skrevet 4. juni 2004 Oki Tror jeg fikk det tli å funke.. var tydeligvis noen framebuffer ting jeg trengte som jeg ikke hadde valgt. Takk for all hjelp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå