pgdx Skrevet 2. juni 2004 Skrevet 2. juni 2004 Jeg har laget en fil i root som heter .htaccess og som inneholder dette: AuthType Basic AuthName "Password Required" AuthUserFile passwd/.passwd Require "[..]" Men egentlig vet jeg ikke jeg driver på med. Jeg skulle bare lage slik at man måtte skrive et passord for å komme inn på siden. Noen som vet?
ilpostino Skrevet 3. juni 2004 Skrevet 3. juni 2004 du er inne på noe tiktig. er ikke så flink til .htaccess selv ennå, men du kan jo lese denne guiden. kanskje du skjønner mer da..
Fiskepinne Skrevet 3. juni 2004 Skrevet 3. juni 2004 En stund siden jeg prøvde meg på dette men du må lage en .passwd fil som du legger i passwd mappa. Du kan feks bruke http://www.euronet.nl/~arnow/htpasswd/ for å generere passord. Kan vel også bytte ut Require "[..]" med require valid-user så sjekkes passord og bruker opp mot .passwd fila. Håper det hjelper. Ellers så er linken ilpostino ga deg god. FP
FreeMan Skrevet 3. juni 2004 Skrevet 3. juni 2004 En guide til. Denne er på norsk. Tilgangskontroll i Apache
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå