Gå til innhold

Telenor og SIM-kort eierskap


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg flyttet til Norge for fire år siden. Siden jeg ikke hadde personnummer, og trengte telefon straks, ga jeg penger til en man til å kjøpe den for meg.

Han måtte opplyse navnet, adresse, personnummeret for å kjøpe den (sånn var regler).

Han ga meg telefonen og jeg brukte den siden. Til og meg registrerte jeg meg som bruker hos Telenor senere når jeg fikk personnummeret.

Det er snakk om RINGKONTANT nummer, altså ingen abonement eller lignende.

 

So far so good.....

 

Men, problemene begynte for noen få dager siden da jeg skulle portere mitt nummer til Talkmore. Jeg fikk beskjed at de får ikke lov til å gjøre det siden dette nummeret er ikke mitt.

Hm....

I dag ringte jeg Telenor og de sa det samme... selv om jeg er registrert bruker av dette nummeret, den er ikke mitt, og jeg kan ikke portere den til en annen teleselskap.

Jeg forklarte dem hele situasjon men det hjalp ikke.

De sa at de må ha skriftlig tillatelse fra EIEREN at han gir meg lov til å portere nummer.

 

Problemet er at jeg har verken sett eller snakket med denne mannen i alle disse årene.

 

Er det noe jeg kan gjøre eller er det bare å drite i Telenor og skaffe meg et nytt nummer fra Talkmore?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å få overført nr til deg må du ha fullmakt frå den noverande registerte eigar.

Om det er ringkontant eller abo spelar ingen rolle.

Så du må nok skaffe deg eit nytt nummer hjå talkmore eller kontakte han fyren for å få ei fullmakt frå han til å overføre nr til deg.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Det er ring kontant, ikke sant?

 

La kortet leve, spill inn telefonsvarer med ditt nye nummer, og be folk om IKKE å legge igjen melding på den gamle.

 

Problemet er om mange sender deg tekstmeldinger. Kanskje ha kortet i en gammel mobil?

 

Du bør ringe ut iblant, og fylle opp litt penger før det har gått et år siden sist om du har tenkt å la det gamle nummeret være aktivt lenge.

Lenke til kommentar
Takk for alle svar.

 

Bestilte nytt kort fra Talkmore, og skal bruke den gamle fra Telenor for en stund.

Aldri mer Telenor.

At du må stå som eier av abonnementet for å kunne endre det, gjelder jo ikke bare Telenor. Dette er jo en regel som så og si alle operatører bruker. Greit nok at mange av oss ikke liker Telenor, men nå følte jeg et kall til å ta de i forsvar! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...