Gå til innhold

Kjøp av første bærbar, maks kr 9000

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lurte på om det finnes en bærbar til en 9000 som holder til å spille cs og ut2k4.

det er første gang jeg kjøper en bærbar så jeg har ikke peil. Ellers skal jeg bruke pcen til å surfe, se på film o.l

Takker for alle svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Om det "holder" er jo et spørsmål om hvor kresen du er. Dersom du er en av dem som "MÅ_HA_100FPS_I_CS" kan du bare glemme det.

Det finnes bærbare PC'er til rundt 9.000 som er gode for ca. 1000-3000 poeng i 3D Mark 2001. :roll: Disse har enten Intel integrert grafikk, eller ATI Radeon IGP integrert grafikk, med såkalt "delt minne". Dvs. grafikkbrikken bruker av maskinens hovedminne, siden den ikke har eget minne.

Det begynner å hjelpe når du kommer opp i 10-12 tusen kroners klassen. Da får du maskiner som har P4 M eller Mobile Athlon XP, i steden for Celeron, og enda viktigere: Et separat grafikkort med egen skjerhukommelse. For eks. ATI Mobility Radeon 9000 el. 9200. Da begynner vi å snakke, du kan fint spille CS og UT med dette, bare du kjører detaljene på sistnevnte ganske lavt.

Hvis du bare har 9000 kr. å bruke, og spill er viktig for deg, spør deg spørsmålet: Må jeg ha bærbar? Dersom du går for en Shuttle-boks og flatskjerm, får du absolutt et "spillbart" system for 9000,-.

Lykke til! :)

EDIT: Leif.

Endret av hilram

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...