Gå til innhold

Litt sakkyndig hjelp trengs.


Anbefalte innlegg

Bestilte før helgen Discman på www.elkjop.no til kr 5(!) Sto blant ute med tilbudene så jeg slo til.

Betalte med VISA og fikk ordrebekreftelse:

 

 

Fra: <[email protected]>

Sendt: 30. mai 2004 17:18:39

Til: [email protected]

Emne: Ordrebekreftelse

 

| | | Innboks

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Vedlegg: angrerett.pdf (0.02 MB)

 

Takk for din ordre, XXXX XXXXX.

Din ordre er nå registrert med ordrenummer 15557795.

 

 

Din bestilling:

 

 

Antall Produkt Pris pr stk Pris total

5 SONY DNE511S 5,00 25,00

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Frakt og ekspedisjon: 154,00

Totalt: 179,00

Herav MVA: 34,65

 

 

Leveringsmåte: Posten - hjem på dør Leveringsadresse

Leveringstidspunkt: 09.06.2004 XXXXX XXXXXX

Betalingsmåte: Kort på nett XXXXXveien XX

XXXX Oslo

 

 

 

Ønsker du å kontakte oss kan du gjøre det på telefon 815 32 000 eller sende en e-post til [email protected]

 

 

Med vennlig hilsen Elkjøp

 

 

Vedlagt finnes angrerettskjema i .pdf-format. Hvis du ikke får åpnet dokumentet, kan du laste ned programvare her.

 

For å lese mer om våre kjøpsbetingelser, klikk her.

 

Vel alt så hittil greit ut helt til jeg fikk denne meldingen:

 

Fra: Informasjon_Elkjop <[email protected]>

Sendt: 1. juni 2004 16:05:17

Til: <Undisclosed-Recipient:, >

Emne: Angående din bestilling på www.elkjop.no - Sony DNE511S

 

| | | Innboks

 

 

 

 

 

Hei

 

Din ordre er herved kansellert med bakgrunn i vårt forbehold om trykkfeil.

 

Produktet lå grunnet en teknisk feil ute med feil pris i tidsrommet du handlet.

Gjelder produktet Sony DNE511S.

 

Vi beklager det inntrufne.

 

Med vennlig hilsen

Elkjøp Kundesenter

 

 

www.elkjop.no

[email protected]

 

Er det ikke slik at når varen er betalt og man har fått en ordrebekreftelse at man da skal få varen til avtalt pris? Skjønner at dette var vanvittig billig men det stod jo på listen over "supertilbudene" ?

 

Tusen takk for hjelp MVH Henrik

 

EDIT: trykkleif

Endret av hainz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Juridisk sett kan du ikke påberope deg 'god tro' i ethvert tilfelle. Hadde det stått 295,- e.l hadde det kanskje vært annerledes, men fem kroner er mer enn 1000,- mindre enn det den selges for ellers.

 

Elkjøp tar forbehold mot alle typer trykkfeil i priser, bilder og informasjon uavhengig om det skyldes menneskelige eller tekniske feil, står det i kjøpsvilkårene (som du underforstått aksepterer når du bestiller hos dem)

De har ikke trukket fra VISA-kortet ditt (og uansett ikke "tappet" det). Det som har skjedd er at de har reservert det beløpet du bestilte for, men pengene er for øyeblikket "låst" hos VISA Norge, og altså ikke overført til Elkjøp.

 

Når det gjelder ordrebekreftelsen så regner jeg med at den blir generert automatisk, og sånn sett har de informert deg om trykkfeilen på tidligst mulige tidspunkt.

Lenke til kommentar

Butikk har full rett til å kansellere eit kjøp der prisen er åpenbart feil.

Men alle dine kostnader skal bli dekka og beløp må tilbakebetales.

)Viss du får visagebyr på den avbrutte tarsaksjonen bør elkjøp betale dette, då det var deira feil at ordren blei kansellert.

At du handla i god tru hjelper ikkje.

Men ein dicsmann til 5.- pluss porto, er vel litt åpenbart at var ein feilpris, når det ikkje står noko i teksten eller at dette er eit b-vare produkt.

Det er vel som å tru på julenissen og samtidig vere lovlig blond ;)

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 02/06/2004 : 15:16

  Butikk har full rett til å kansellere eit kjøp der prisen er åpenbart feil.

Men alle dine kostnader skal bli dekka og beløp må tilbakebetales.

)Viss du får visagebyr på den avbrutte tarsaksjonen bør elkjøp betale dette, då det var deira feil at ordren blei kansellert.

At du handla i god tru hjelper ikkje.

Men ein dicsmann til 5.- pluss porto, er vel litt åpenbart at var ein feilpris, når det ikkje står noko i teksten eller at dette er eit b-vare produkt.

Det er vel som å tru på julenissen og samtidig vere lovlig blond 

 

mvh

JanEirik 

 

/anti elkjip modus

Men når de har sendt ordrebekreftelse er man ikke da i henhold til loven bundet til avtalen?

/anti elkjip modus off

Lenke til kommentar
Vel, jeg var i god tro i og med at det var blant tilbudene.

 

Men det hjelper cel ikke å mase om trykkfeil når de allerede har sendt bekreftelse og tappet VISA kortet?

Ja og det snør grønne apekatter i dag :roll:

 

EDIT: Og NEI, de er ikke det, da det står spesifikt i loven at selger kan endre pris eller kansellere avtalen om prisen er åpenbart feil og fører til vesentlige kostnader for selger.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Slutt å kveruler før du framstår som fullstendig useriøs.

 

Ja og det snør grønne apekatter i dag

 

Jeg bare spør, prøver aldeles ikke å være useriøs, i motsetning til det inntrykket man kan til tider få av andre her.

Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 02/06/2004 : 15:16

..... 

 

/anti elkjip modus

Men når de har sendt ordrebekreftelse er man ikke da i henhold til loven bundet til avtalen?

/anti elkjip modus off

Nei, dei er ikkje bunde av noko avtale sidan prisen var åpenbart feil!

 

Å meiner at ein handla i god tru når vanlig pris på gjenstanden er 1000,- og tilbudet er

5,- kr, er nesten som å definere seg som strekt tilbakeståande mentalt, noko eg ikkje trur du er ut frå tidlegare poster.

 

Du prøvde på ein spansk ein med ei feilprising, men greide det ikkje.

End of story

 

Om dette hadde stått i ei anonnse hadde det ikkje vore noko anderledes, men elkjop hadde nok fått litt meir pepper for det.

 

mvh

Jan Eirik

Lenke til kommentar

Da synes jeg du skal holde deg til de vanlige innleggene dine og ikke fortsette å være spydig i min tråd.

 

Er det noen andre som har noen forslag, gjerne i min favør?

 

Har da hørt om ca samme problemstilling før og at saken gikk i kjøpers favør?

Lenke til kommentar
QUOTE (hainz @ 02/06/2004 : 15:19)

QUOTE 

Jankee Skrevet 02/06/2004 : 15:16

..... 

 

 

 

 

/anti elkjip modus

Men når de har sendt ordrebekreftelse er man ikke da i henhold til loven bundet til avtalen?

/anti elkjip modus off 

 

 

Nei, dei er ikkje bunde av noko avtale sidan prisen var åpenbart feil!

 

Å meiner at ein handla i god tru når vanlig pris på gjenstanden er 1000,- og tilbudet er

5,- kr, er nesten som å definere seg som strekt tilbakeståande mentalt, noko eg ikkje trur du er ut frå tidlegare poster.

 

Du prøvde på ein spansk ein med ei feilprising, men greide det ikkje.

End of story

 

Om dette hadde stått i ei anonnse hadde det ikkje vore noko anderledes, men elkjop hadde nok fått litt meir pepper for det.

 

mvh

Jan Eirik

 

ok takk, tror vi sier oss ferdig med dette da, ellers er det bare å PM meg.

Takk :)

Lenke til kommentar

Tenk deg et annet tilfelle:

Du ser på et produkt på en tilfeldig nettbutikk. Du ser lenge og vel. Så trykker du på bekreft bestilling, og produktet er bestilt. I sekundet før du trykker, skjer en feil i datasystemet til butikken, så produktet settes til en latterlig pris, som 1 million kroner (jf. feilprisingen vi har sett på bl.a. komplett.no). Skal da butikken kunne si at "varen er bestilt - du får betale"? Nei - det er ganske bra at butikkene ser over prisene, og tar forbehold om trykkfeil.

Dette forbeholdet var jo også noe de opplyste deg om på forhånd, så du har intet grunnlag for å klage.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...