Gå til innhold

AIW kort fra Nvidia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså AIW til nvidia blir vel kalt noe med VIVO(video-in, video-out) Er vel ikke noen mer spesiell tuner i ATi sine AIW kort annet enn at de kaller kortene med Video-in for AIW?

 

EDIT: Glemte å fortelle at med de fleste kort som nVidia har video-in på følger det et adapter med som du plugger inn i "TV-UT" porten. Adapteren har 4 forskjellige inn/utganger!

Endret av IwwY^^
Lenke til kommentar
Ati sine AIW kort har TV-tuner og video-inn. Dem pleier å ha optimaliseringer for video prosessering også, men det varierer.

Det stemmer. AIW-kort har hardware MPEG-2 dekoding som standard, nemlig hardware DVD-avspilling i tillegg til TV-tuner. Det går i hvertfall så langt tilbake som AIW-kort basert på Rage 128 (Pro), kanskje enda lenger tilbake. Tror ikke nVidia har tilsvarende kort. Men jeg kan ta feil.

Lenke til kommentar

Jeg har sett på VIVO kortene, for det først er det ikke Nvidias svar på aiw, for det andre er det ikke denne funskjonen jeg er ute etter, det jeg er ut etter er Tv tuner funskjonen på AIW kortene. Nvidia har noen få slike kort, bl. a.

dette, men jeg finner som sagt ikke noen som fører disse.

Lenke til kommentar
Jeg har sett på VIVO kortene, for det først er det ikke Nvidias svar på aiw, for det andre er det ikke denne funskjonen jeg er ute etter, det jeg er ut etter er Tv tuner funskjonen på AIW kortene. Nvidia har noen få slike kort, bl. a.

dette, men jeg finner som sagt ikke noen som fører disse.

Det sto noe om slike kort her på Hw.no, men det sto også at det var tvilsomt at dem kom til Norge for salg. Mitt forslag er at du kjøper et ATi, de har tross alt bedre kvalitet på bildene sine uansett.

Lenke til kommentar

Altså Video-in inngangen til nVidia sine kort får du da sett på tv med.. Er bare å installere software og plugge inn tv-ledningen så funker det som bare det..

Det kortet du linket til er vel en slags sammenspleising av 5700 kortet og Tv@nywhere kortet(selges separat i butikkene).. Jeg har ihvertfall aldri hatt noe problem med min video-in på 5950 kortet mitt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...