Gå til innhold

Hvor lenge må en PC tørke etter å ha blitt våt?


Anbefalte innlegg

Jah.. Greide å dynke pcen i dag. Ute i boden og puslet i litt nytt, og greide å sprute litt vann med frostvæske på hk og skjermkort.

 

Satt det til tørking på et varmt rom nå, men

Hvor lenge før jeg kan tørre å fyre på den igjen?

 

Takker for svar...

 

##Topic har blitt endret av moderator. Vennligst prøv bedre neste gang ;) - Blib##

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva backup-batteri? CMOS-batteriet?

 

h0h0, tok meg den frihet å skru på pcen, jeg. :D Det lyste grønt på hk, og jeg hørte ingen fizzelyder eller.no

Betyr det at det gikk bra?

 

Konklusjon i så fall: For guds skyld vær forsiktig når du driver og mekker vannkjøling selv, og nettopp har hatt frostvæske i vannet...

 

Takk for all hjelp!

Endret av Kauder
Lenke til kommentar

I stedenfor å lage ny topic så putter jeg det her.

 

Hva kan så dette være?

 

 

Skjer kun ute i windows. Fyrte opp FarCry og der skjedde det ingenting. Skjønner det ikke. I AtiTool finner den heller ikke artifacts. Kan det være noe annet enn skjermkortet? Chipset?

 

Edit: Faen, der skjedde det i CS og...

Endret av Kauder
Lenke til kommentar

Har nettopp fått feil med maskinen min, og har drevet på med å lete etter feilen. Så jeg hadde et must mot skjermkortet siden mitt forrige Sapphire kort tok kvelden. Fyrte det opp i bruttern's maskin, og noe slikt skjer hos han, men i spill er alt fint. Prøvde i en annen maskin og det funker bra der, vet ikke hva det kan være selv, men prøv skjermkortet ditt i en annen maskin, og et annet kort i din bare for å ha skjekket dette ut!!! Aldri feil å prøve noe :ermm:

Lenke til kommentar

Puttet i et godt gammelt gf4 mx 440-skjermkort, og det funker helt fint.

 

Jeg kan ikke teste mitt skjermkort i noen annen maskin, da jeg har vannkjøling på det... Men antar nå at det er det som er fokk.

 

Hvordan skal jeg gjøre det når jeg skal inn på butikken der jeg kjøpte skjermkortet (Flexi-Data i Bergen)? Originalkjøleren er litt sagd opp... :p

Lenke til kommentar
Puttet i et godt gammelt gf4 mx 440-skjermkort, og det funker helt fint.

 

Jeg kan ikke teste mitt skjermkort i noen annen maskin, da jeg har vannkjøling på det... Men antar nå at det er det som er fokk.

 

Hvordan skal jeg gjøre det når jeg skal inn på butikken der jeg kjøpte skjermkortet (Flexi-Data i Bergen)? Originalkjøleren er litt sagd opp... :p

Noen plasser pleier dem å være strenge på slikt, men også mange andre plasser bryr de seg ikke og de gir et returkort eller et erstatningskort. Men nå vet ikke jeg hvordan Flexi-data er, men tror ikke du har krav på nytt kort siden du har saget i kjøleren..

Lenke til kommentar

Jaha, så det er slik det er fatt, Kauder! I PM´en du sendte, trodde jeg at du hadde sølt frostvæske på selve skjermen!

 

Du har tydeligvis problemer med skjermkortet ja, evnt har du fortsatt noe "guffe" i AGP-porten.

 

Jeg ville forsøkt følgende: Få tak i noe rødsprit eller isopropanol, og en passende pensel. Vask forsiktig kortet med væsken, og vær spesielt nøye rundt alle IC´er og minnebrikker, i alle fall på det området du sølte vann / frostvæske.

Rødsprit / isopropanol har den egenskapen at de blander seg svært lett med vann, så de restene med vann som ligger igjen i kriker og kroker vil taes opp av spriten / isopropanolen. La kortet tørke grundig. Helst bør det ligge en dag på et varmt sted (i sola).

AGP-porten kan du for så vidt behandle på samme måten, men det beste hadde da vært å dusje porten med rødsprit / isopropanol, for etterpå å blåse den forsiktig ren med trykkluft.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar alle sammen!!

 

Jeg beklager uklarheten min, Skrue.

 

Jeg har nå puttet et 9500 PRO kort inni og da funker det veldig bra. MEN, opengl vil ikke funke! Synes dette er meget merkelig, da kortet skal jo støtte dette!

 

Har nå satt 9600XTet til tørk, og håper på at det vil gå med det som med alle de utrolige historiene jeg har hørt her på forumet og andre steder; det fungerer merkelig bra etter en tørkeperiode... :D

 

Gjentar: Tusen takk for svar, alle sammen! Tok litt tid før jeg fikk noe bra, men så kom det mange gode svar. Heldigvis har jeg et ganske "liberalt" syn på ting som kan gå til ******, fordi jeg har krasjet min del pcer opp igjennom tiden. Som de fleste jo har..

 

Penger er abre penger, uanz.

Lenke til kommentar
Har nå puttet på skikkelig med goop og festet kjøleren kjempeskikkelig. Men nei, allikevel kommer det artifacts som de linket til bilde lenger oppe.

 

Inge som vet hva dette er?

 

Trenger hjelp nå...

Det er rammen på skjermkortet som er litt herja, slik akn skje på mitt skjermkort (gforce 3 ti 4200, når jeg klokka rammen til 605Mhz)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...