Gå til innhold

Prosjekt Total Tuning :-: Siste bilder nuh!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På tide med en liten status rapport..

 

Siden plexien sprakk for meg skal jeg bare lage noe enkelt noe intill videre.

Derfor fant jeg noen av skuffene jeg brukte i mitt forrige prosjekt å slo ut bunnen.

 

treplaten1a.jpg

Fronten av kabinettet

 

treplaten2a.jpg

Inni kabinettet.

 

 

Ettersom jeg lager denne først kan jeg senere bruke den som en mal til plexiplaten.. Gjør det beste ut av situasjonen :)

 

Kaster på 2 bilder til, dette er fra merking av 80mm vifte i bunnen av kabinettet:

 

viftehullet.jpg

Skjekke størrelsen innvendig

 

viftehullpaabaksid.jpg

Merke av på maskeringsteip på baksiden

Endret av kverna
Lenke til kommentar

Det er i grunn ikke grusomt gammelt kabinett, det er vel kanskje 2år ca... :)

 

Jeg har tenkt mye på å lage mine egne viftegriller, og nå skal jeg forsøke!

 

kobber2.jpg

Kobber, fikk det på skolen så hvorfor ikke.. Kobber er vel ikke det dummeste du kan ha ?

 

Maskereoppmerke.jpg

Så merker jeg av viftehullet.

 

TT2.jpg

Ferdige viftegrillen sånn jeg ser den for meg. Har maskert 2 lag så jeg kan bare dra av motivet. Det blei litt skakkt og uproposjonalt men bare for å vise.

Siden modden heter Total Tuning skal det forestille 2 T'er. den ene større enn den andre.

 

Hva synes dere ? Noen forslag til annet design ? Noen som har gjordt noe lignende før ?

Lenke til kommentar
hadde det ikke vært enklere å bare bruke en passer! sett den på linjalen og mål opp 6cm, så har du 120mm runding!!! 4 cm for å få 8cm!

 

 

Rett på meg hvis jeg har feil!

Jo, men hadde ingen passer tilgjengelig. Gikk fint å tegne inni en vifte...

Men hvis man måler 6cm på linjalen får man som du sa 120mm runding, men da vises også kantene på vifta. Man må ta 11,6cm eller noe, da blir det akkurat åpning til viftebladene :)

Lenke til kommentar

Ny update!

 

Har idag, grunnet sykdom, ikke fått gjordt noe serlig. Men siden sykdom aldri har hindret meg før, hindrer det meg ikke nå! :)

 

d80dfa56.jpg

Her har jeg lagt på 4 lag med svart lakk.

 

125da527.jpg

Fronten med 120mm titan vifte

 

bc8b47d1.jpg

Platen som 120mm skal festes før oppmerking.

 

1d20d077.jpg

Platen etter oppmerking.

 

Neste er å skjære ut både 120mm hullet og 80mm hullet, lakkere og fikse vinduet :)

Lenke til kommentar

Oppdaterings Tid!

 

Nå har jeg fått gjordt en del. Jeg har fiksa platen som holder 120mm vifta i fronten, jeg har lakkert 1 lag til på fronten, jeg har skjært ut hullet til 80mm vifte i bunnen og jeg har børste støv fra diverse steder :p

 

Bilder forklarer mer enn 1000 ord så:

 

viftehullbunn1.jpg

 

viftehullbunn.jpg

 

vifteplaten.jpg

 

vifteplatentesting.jpg

 

vifteskruddpaplaten.jpg

 

frontkabinetttovifter.jpg

 

Det som gjenstår nå er å lakkere ferdig fronten, lakkere sideplatene og toppen, fikse plexien til vinduet, skjære ut 120mm viftehullet i toppen.. Så kanskje jeg gjør noe annet iløpet av den tiden :)

 

Kverna!

Lenke til kommentar

Update!

 

Hei!

Nå har jeg endelig fått ferdig de mest viktige tingene på kabinettet. Så nå er det tid for inflytting!

 

356acd1b.jpg

Mitt nye og gamle prosjekt side om side.

 

a3fdf339.jpg

 

52aa0b93.jpg

Hovedkortet er satt inn.

 

1f1c4000.jpg

Psu'en, hovedkortet og harddisken er satt inn. Under kan man skimte 80mm'eren.

 

0d767535.jpg

80mm vifte under. Den vil forhåpentligvis også lyse litt under kabinettet!

 

145ee387.jpg

Prøve å få litt orden på ledninger. Stæsje dem under harddiskeholderen for eksempel.

 

0770177d.jpg

Fronten med dekslene for diskett og cd rommene. Disse vil også få grønn eller svart lakk.

 

d552c9a9.jpg

Siden med vinduet. Vinduet skal få en annen fasong og fargen vil bli svart her også.

 

Det var alt for denne gang. Snart skal jeg fikse 120mm viftehull i toppen, lakkere, fikse vinduet og andre ting..

 

Kverna

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...