Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Stabilt, særiøst og kraftig WebHotell!


Anbefalte innlegg

Hey!

 

 

Internett er stort og konkuransen er stort om kampen om å få kunder til å handle domener og webhotell hos seg og i mine øyne finnes det nå også en god del usæriøse tilbydere.

 

Det jeg er på jakt etter er et sted jeg kan legge noen sider som muligens vil kreve en del fra mySQL databasen og jeg trenger derfor delevis kraftige servere hvor tilbyderen ikke sperrer meg etter noen timer p.g.a. for stor last.

 

Null trafikk begrensninger, grei uptime og ekstremt god kundeservice er det jeg leter etter..

 

Norsk tilbyder...

 

Domeneshop er de eneste særiøse hittil jeg har møtt på, men er f.eks b-one like særiøse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2advanced har vel laget noen av de vakreste sidene jeg har sett

Indeed, men noen av dem har blitt litt *for* flashy spør du meg...

 

Uansett, det trådstarter spør om, er domenetilbydere UTEN begrensing (og joda, jeg har vært med i den diskusjonen før - la oss ikke ta den igjen). Hittil er det bare b-one som er nevnt av dem - og mange har hatt dårlige/gode opplevelser med dem. Virker ganske individuelt spør du meg...

Lenke til kommentar
Men er b-one virkelig noe og stole på?

 

Er jo sinnsykt billig!

Fri trafikk finnes ikke, b-one for eks sperrer alle sider dem mener bruker for mye. Dem putter også veldig mangen brukere pr server (minimum 2000) så anbefaler dem ikke om du skal ha noe som bruker cpu kraft.

 

Du bør heller finne ut omtrentlig hvor mye trafikk du trenger og spørre leverandøren om tilbud på dette. Om du har litt erfaring med serverdrifting så skal du ikke se bortifra at du får det best med egen server, trenger ikke koste mange hundrelappene om du for eks kjøper fra servermatrix.com

Lenke til kommentar

Har nylig lagt inn bestilling på en small pakke på www.xmac.no, kan si litt mer når jeg har kommet i gang der.

 

har hatt bkmedia i 2 år, men på grunn av treige linjer (føles i hvert fall slik) forsøker jeg nå en annen. får se om den får noe bedre hastighet på denne, eller om det er slikt en bare må leve med. Ikke morro å logge seg inn på squirrelmailen og se at hastigheten tusler rundt 200B/s osv... småfrustrerendes i lengda.

 

Samme med arbeid over ftp med å legge opp nye filer +++ sznooorker seg frem.

 

får se da om det blir bedre tider med et firma som bruker mac sitt kvalitetsrykte på servere med minimum p4... he he

 

har mine tvil...

Lenke til kommentar
Har nylig lagt inn bestilling på en small pakke på www.xmac.no, kan si litt mer når jeg har kommet i gang der.

Hjernen min gikk i spinn da jeg så at dem reklamerte for at dem kjører webhotellene på mac. Men skuffelsen ble stor, da jeg leste dette;

..og serverne er minimum P4 2.4GHz eller bedre...

og dette;

..Vi benytter oss av spesialbygde servere med minimum Intel Pentium 4 2.4GHz, 512 MB DDR RAM og 80GB SATA disker...

Hvordan kan en seriøst host, som kjører mac på domenet samt bilder overalt på siden, bruke noe HELT annet? Bad boy :thumbdown:

 

edit; dem har heller ikke støtte for endel andre "musts" for en webdesigner, samt dårlige løsninger på overforbruk av siden, osv.

Endret av jallakim
Lenke til kommentar

Hva skal du bruke serveren til? Og hvor mye båndbredde trenger du?

 

Skaffet meg nettopp et hotell hos SurfTown. , og de er forholdsvis billige.

For 40,- pr mnd får jeg et 400MB hotell, "fri" trafikk og MySQL/PQsql, cgi, asp&php. (Står ingenting om java, noe jeg burde ha sjekket, siden jeg også har tenkt å bruke det)...

 

Med "fri" trafikk mener jeg at de helst ser at jeg ikke bruker mer enn 10gb pr mnd, men du kan selv sette en grense på trafikken. (Regner med at de 10gbene blir regnet av hele hotellet, og ikke pr (sub)domene).

Her er svaret jeg fikk når jeg spurte:

Du har fri trafikk, og såfremt dine filer ikke skaper grunnlag for massdownloads som enten ødelegger grunnlaget for fri trafikk (det vil si enorm utenlandsk trafikk, som koster Surftown penger) eller belaster våre servere i urimelig grad (10GB trafikk per måned som eksempel er ikke noe problem) og dessuten ikke krenker opphavsrett eller lover, da er det tillatt å legge opp de filer du ønsker. Hvis du har et bud på hvor mye trafikk du regner med å trekke, da er det enklere å gi deg et klart svar.

 

De kjører Apache på linux på IBM maskiner, men vet ikke hvilken linux de bruker...

 

Håper dette kan være av interesse, om ikke annet så du vet om de ikke passer for deg...

Lenke til kommentar

Bare til opplysning, de aller fleste webhoster nevnt her, drives av en person som sitter i Norge og soper inn pengene, mens han leier en server i USA hvor han plasserer kundene.

 

Han har ikke fysisk tilgang til serveren, så hvis en harddisk ryker, bare håper han at teknikkerene på serversenteret kan fikse det så fort som mulig.

 

En annen ting som ikke er spesielt bra med servere i USA er ping tid. Det tar litt tid fra du klikker på en link, til sidene faktisk begynner å lastes. På norske servere begynner lastingen øyeblikkelig.

 

Jeg for min del har mer eller mindre gitt opp jakten på å finne et webhotel som både er stabilt, kraftig, hurtigt og seriøst... :no:

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar

Bare til opplysning, de aller fleste webhoster nevnt her, drives av en person som sitter i Norge og soper inn pengene, mens han leier en server i USA hvor han plasserer kundene

Ikke alle leier servere i usa, noen kjøper servere også og leier trafikk og teknikker.

 

Han har ikke fysisk tilgang til serveren, så hvis en harddisk ryker, bare håper han at teknikkerene på serversenteret kan fikse det så fort som mulig

 

Hvis du leier en "teknikker tjeneste", skifter de hardisken like fort som om den skulle stå lokalt. Men du har rett ang. ping er dårligere til Usa en Norge.

Endret av Norcomp
Lenke til kommentar
http://www.servetheworld.no stenger deg ute hvis du bruker for mye ressurser på serveren. De gir ikke noe forvarsel heller.

 

Kjenner noen som hadde et forum der (med 100% lovlig innhold) og det ble lagt ned sånn uten videre. De fikk ikke engang tatt ut en backup av innholdet, og måtte starte helt på nytt hos en annen leverandør.

Da må det ha vært noe annet snusk. Har hatt dem i 2 år, samt at jeg har mange dudes jeg kjenner som hoster svære og tunge sider med mangfoldig (ti)tusen sidevisninger i mnd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...