el_cash Skrevet 31. mai 2004 Skrevet 31. mai 2004 jeg kan virkelig ikke fitte og begrape hvordan tiscali kommer inn i bildet her hvis du ikke har betalt noe til dem? du har kun betalt til telenor, ikke sant? og du har kun hatt telenor som leverandør av adsl til deg? og du har kun hatt telenors brukernavn/passord? hvor i all verden har du tiscali fra da?? har du noe skriftlig på dette??
B4stian Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Skrevet 31. mai 2004 jeg kan virkelig ikke fitte og begrape hvordan tiscali kommer inn i bildet her hvis du ikke har betalt noe til dem? du har kun betalt til telenor, ikke sant? og du har kun hatt telenor som leverandør av adsl til deg? og du har kun hatt telenors brukernavn/passord? hvor i all verden har du tiscali fra da?? har du noe skriftlig på dette?? vel..først mente du vel ordet: fatte bravida koplet meg sannsynligvis opp til tiscali.. har aldri hatt behov for brukernavn og passord før nå, siden jeg var koplet opp til tiscali..aner ikke hvorfor jeg ble koplet opp til dem..
reybr Skrevet 31. mai 2004 Skrevet 31. mai 2004 Jeg synes fortsatt det skurrer litt i historien din og mener du IKKE har krav på noen form for kompensasjon, dette på bakgrunn av hva du skriver du har gjordt / ikke har gjordt. Hadde du tatt kontakt med Telenor med en gang, så hadde saken vært annerledes.
B4stian Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Skrevet 31. mai 2004 Jeg synes fortsatt det skurrer litt i historien din og mener du IKKE har krav på noen form for kompensasjon, dette på bakgrunn av hva du skriver du har gjordt / ikke har gjordt. Hadde du tatt kontakt med Telenor med en gang, så hadde saken vært annerledes. men jeg merket det først etter en stund da..og telenor fikk vite om det etter 4 måneder, da jeg fikk vite det. da sa han på online-chatten at jeg ikke fikk fri nedlastning mere osv..
pc-killer1317 Skrevet 31. mai 2004 Skrevet 31. mai 2004 (endret) Hmm... Er det egentlig så mye å klage på? Du betalte for 704/128 MED 1 GB kvote, og fikk 512/xxx (?) uten kvote. Jeg er den "lykkelige" eier av samme linje, og kan fortelle at gleden med 704 var kortvarig. Hadde den hastigheten i litt over 3 timer hvis jeg lastet ned med full hastighet, så var over til 64kbps og ca 80MB på 3 timer. Så, hadde jeg vært deg hadde jeg vært lykkelig for at jeg ikke hadde hatt kvote, og som jeg tolka det, så har du lasta ned litt via dc. Den morroa hadde fort blitt borte med kvote. Vær glad og ikke bry deg. Endret 31. mai 2004 av pc-killer1317
Mr.M Skrevet 31. mai 2004 Skrevet 31. mai 2004 (endret) Jeg synes fortsatt det skurrer litt i historien din og mener du IKKE har krav på noen form for kompensasjon, dette på bakgrunn av hva du skriver du har gjordt / ikke har gjordt. Hadde du tatt kontakt med Telenor med en gang, så hadde saken vært annerledes. men jeg merket det først etter en stund da..og telenor fikk vite om det etter 4 måneder, da jeg fikk vite det. da sa han på online-chatten at jeg ikke fikk fri nedlastning mere osv.. Hvor hadde du email-kontoen din da?? Tiscali eller Online .no?? Det oppdager man jo temmelig raskt.. Eller for å gjøre historien enda mer weird; du hadde internettlinja hos Tiscali, og epost kontoen hos Online.. Endret 31. mai 2004 av Hotbox
B4stian Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Skrevet 31. mai 2004 Hmm... Er det egentlig så mye å klage på? Du betalte for 704/128 MED 1 GB kvote, og fikk 512/xxx (?) uten kvote. Jeg er den "lykkelige" eier av samme linje, og kan fortelle at gleden med 704 var kortvarig. Hadde den hastigheten i litt over 3 timer hvis jeg lastet ned med full hastighet, så var over til 64kbps og ca 80MB på 3 timer. Så, hadde jeg vært deg hadde jeg vært lykkelig for at jeg ikke hadde hatt kvote, og som jeg tolka det, så har du lasta ned litt via dc. Den morroa hadde fort blitt borte med kvote. Vær glad og ikke bry deg. jamen på det normale hadde jeg 412kbps konstant.. det er da søren meg ikke verdt 349 kr til telenor!!
pc-killer1317 Skrevet 31. mai 2004 Skrevet 31. mai 2004 jamen på det normale hadde jeg 412kbps konstant.. det er da søren meg ikke verdt 349 kr til telenor!! På det normale hadde jeg 64kbps konstant... Det er ikke verdt 350kr/mnd, men det var det som ble ingått i avtalen. Slik jeg ser det, så har du sluppet en heftelse (kvota), og fått en mindre heftelse (dårligere hastighet). Det var akkurat slik jeg ville ha det når jeg hadde kvota.
B4stian Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Skrevet 31. mai 2004 jamen på det normale hadde jeg 412kbps konstant.. det er da søren meg ikke verdt 349 kr til telenor!! På det normale hadde jeg 64kbps konstant... Det er ikke verdt 350kr/mnd, men det var det som ble ingått i avtalen. Slik jeg ser det, så har du sluppet en heftelse (kvota), og fått en mindre heftelse (dårligere hastighet). Det var akkurat slik jeg ville ha det når jeg hadde kvota. skjønner godt hva du mener! men sånn som telenor opptrådte første gang jeg kontaktet dem azz... så arrogante! de trodde meg ikke før jeg forklarte alt..
net-rom Skrevet 31. mai 2004 Skrevet 31. mai 2004 Ja, her er det masse som skurrer..... For det første: ...Telenor kan ikke "koble" feil i sentralen slik at du får Tiscali istedenfor Telenor. Har de koblet feil, så vil det ike virke fordi det er altfor mange "duppedingser" som må stilles inn riktig for at Tiscali skal fungere. Blandt annet abb. info i Tiscali sine systemer som Telenor over hodet ikke har noe kontroll over i det hele tatt. For det andre...har du ikke brukt brukernavn og passord så har du fått en router e.l. ifra Tiscali og ikke ifra Telenor. Det er kun mulighet for å ha en ADSL-leverandør pr. linje inn i huset så hvis Tiscali hadde koblet deg opp mot ADSL først så får ikke Telenor kloblet inn ADSL på den linja før Tiscali har koblet det ned igjen. Mulig Telenor har gjort en feil her, men det kan umulig bare være dem. Sorry Mac. Det tekniske bak fungerer på en annen måte en det historien din forteller at det er. Det kan jo være at dere har opplevd råsalg fra Tiscali og blitt koblet opp til dem uten at dere viste om det? Og er det da store stytgge Telenor sin feil? Vel...bare en tanke...ellers så må jeg kommentere ett tidligere innlegg om at Telenor er så dårlige fordi di har monopol. hehe. Det er den dårligste kommentaren jeg har hørt noen gang. Det har jo ingenting med om det er bra eller dårlig å gjøre. Men jeg er enig med ham om at Lyse sine produkter er fete. Og det funker konge. MEn så er det to helt forskjellige produkter, da. Men ifølge utsagnet du hadde så skal vi misslike nextgentel eller tele2 når de blir større enn telenor da? Nei, se helelr på fakta og ikke på størrelsen på firmaet.
B4stian Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Skrevet 31. mai 2004 Ja, her er det masse som skurrer..... For det første: ...Telenor kan ikke "koble" feil i sentralen slik at du får Tiscali istedenfor Telenor. Har de koblet feil, så vil det ike virke fordi det er altfor mange "duppedingser" som må stilles inn riktig for at Tiscali skal fungere. Blandt annet abb. info i Tiscali sine systemer som Telenor over hodet ikke har noe kontroll over i det hele tatt. For det andre...har du ikke brukt brukernavn og passord så har du fått en router e.l. ifra Tiscali og ikke ifra Telenor. Det er kun mulighet for å ha en ADSL-leverandør pr. linje inn i huset så hvis Tiscali hadde koblet deg opp mot ADSL først så får ikke Telenor kloblet inn ADSL på den linja før Tiscali har koblet det ned igjen. Mulig Telenor har gjort en feil her, men det kan umulig bare være dem. Sorry Mac. Det tekniske bak fungerer på en annen måte en det historien din forteller at det er. Det kan jo være at dere har opplevd råsalg fra Tiscali og blitt koblet opp til dem uten at dere viste om det? Og er det da store stytgge Telenor sin feil? Vel...bare en tanke...ellers så må jeg kommentere ett tidligere innlegg om at Telenor er så dårlige fordi di har monopol. hehe. Det er den dårligste kommentaren jeg har hørt noen gang. Det har jo ingenting med om det er bra eller dårlig å gjøre. Men jeg er enig med ham om at Lyse sine produkter er fete. Og det funker konge. MEn så er det to helt forskjellige produkter, da. Men ifølge utsagnet du hadde så skal vi misslike nextgentel eller tele2 når de blir større enn telenor da? Nei, se helelr på fakta og ikke på størrelsen på firmaet. vel..samme for meg hva du tror.. men jeg har faktisk fått bekreftet fra telenor at det var en fra Bravida som koplet meg opp til feil isp, og har aldri sagt at jeg har fått noe som helst fra Tiscali som modem eller router..
net-rom Skrevet 31. mai 2004 Skrevet 31. mai 2004 vel..samme for meg hva du tror..men jeg har faktisk fått bekreftet fra telenor at det var en fra Bravida som koplet meg opp til feil isp, og har aldri sagt at jeg har fått noe som helst fra Tiscali som modem eller router.. ja, det viktigste er vel at det funker, men jeg greier ikke å se for meg hvordan det teknisk sett har gått til........nærmeste jeg kunne tenke meg er at dem har strypt hastigheta som på tiscali, men regner fortsatt med at det er Telenor du er kobla opp med. Men har du fått bekreftet at det er feil fra Telenor så tar du bare kontakt med dem og sier at du øsnker kompensasjon for at dem har gjort feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå