Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

har ikke fått det jeg har betalt for!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

siden problemet er løst ville jeg ha lagt saken ligge, ser ingen grunn til en skikkelig urealistisk runde med "tv2 hjelper deg".

Videoannonse
Annonse
Skrevet
En ting til, Hastigheten til ADSL er avstands relatert. DVS, MAX hastighet er avhengig avstanden fra serveren til leverandøren til dataen din. Derfor kan Upload være 712kbits, men du får kun 512kbits hjemme.

Men! ja Men igjen!

De kan ikke selge et produkt som de lover for....! Så du har alt rett på din side.. :D

har ikke med avstanden å gjøre..har jo fått det abo. jeg skal ha nå! og bor ikke mer enn 1.5km fra sentralen sånn ca..

Skrevet
En ting til, Hastigheten til ADSL er avstands relatert. DVS, MAX hastighet er avhengig avstanden fra serveren til leverandøren til dataen din. Derfor kan Upload være 712kbits, men du får kun 512kbits hjemme.

Men! ja Men igjen!

De kan ikke selge et produkt som de lover for....! Så du har alt rett på din side.. :D

har ikke med avstanden å gjøre..har jo fått det abo. jeg skal ha nå! og bor ikke mer enn 1.5km fra sentralen sånn ca..

ok da! Jeg trodde du bodde i huttiteia! langt ute i finnmark.... så... :green:

Skrevet
siden problemet er løst ville jeg ha lagt saken ligge, ser ingen grunn til en skikkelig urealistisk runde med "tv2 hjelper deg".

er jo snakk om nesten halv linje fra feil isp da! personlig syns jeg telenor burde sende de pengene jeg betalte til tiscali, og gi meg litt høyere hastighet for samme penge!! :green:

Skrevet
Ekstra 24 kilobytes kan spare deg opptil 15-20sekunder i opplastnings tid per MB... :scared:

Greit nok at han sotte på ei linje han ikke betaler for, men at klagen skal basere seg på at han brukte lenger tid på å laste ned de piratkopierte spillene han absolutt måtte ønske seg, blir for dumt.

Så kan man sikkert si at "Nei, jeg laster bare ned shareware", men så dum er jeg heller ikke. Da 512kbit er MER enn nok for å surfe på nettsider, sjekke mail, spille online-spill, etc, ser jeg ikke grunnlaget for at klagen skal basere seg på "tregere downstream".

Derimot er jeg helt enig i at dette er et grunnlag for klage, da han ikke har fått det han har betalt for. Hvordan Telenor klarte å koble han opp mot Tiscali, er en HELT annen sak..... :roll:

Skrevet

Ut i fra denne posten her har du ingenting å si. Du visste om feilen lenge uten å melde i fra, og ved å la være å melde i fra har du ingen rett til kompensasjon sett bort i fra den tiden fra du meldte i fra til feilen ble rettet

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...6459&hl=tiscali

for litt over et år siden skaffet jeg meg telenor adsl (704/128) og alt gikk greit og mere enn det, for månedskvoten var full uansett hvor mye jeg lastet ned. jeg trodde ikke det jeg så, så jeg gikk inn i dos og fikk opp litt info; og det står det: tiscali.no!!! telenor hadde koplet meg opp til tiscali (på den tiden hadde telenor 1gb begrensing så jeg ringte ikke å klaget) så jeg nøyde meg med den 450kbps jeg fikk derfra og lastet ned stort sett hele døgnet. men ved nyttår var det vel, da telenor fjernet begreningen ringte jeg og fikk meg opp på dem sitt nett men rett og slett, har ikke jeg egentlig krav på de 4000 kronene jeg betalte til telenor siden jeg ikke fikk et eneste produkt fra dem??

er jo egentlig fornøyd men.. kjekt å kunne bruke 4000 kr. til på bredbånd i året lissom..

Skrevet
Ekstra 24 kilobytes kan spare deg opptil 15-20sekunder i opplastnings tid per MB... :scared:

Greit nok at han sotte på ei linje han ikke betaler for, men at klagen skal basere seg på at han brukte lenger tid på å laste ned de piratkopierte spillene han absolutt måtte ønske seg, blir for dumt.

Så kan man sikkert si at "Nei, jeg laster bare ned shareware", men så dum er jeg heller ikke. Da 512kbit er MER enn nok for å surfe på nettsider, sjekke mail, spille online-spill, etc, ser jeg ikke grunnlaget for at klagen skal basere seg på "tregere downstream".

Derimot er jeg helt enig i at dette er et grunnlag for klage, da han ikke har fått det han har betalt for. Hvordan Telenor klarte å koble han opp mot Tiscali, er en HELT annen sak..... :roll:

vel..hva jeg laster ned burde jo ikke ha noe med linja telenor skal levere! jeg kjøper et prdukt jeg ikke får.. ganske enkelt spør du nå meg da.. hvis f.eks. du hadde gått i butikken og hadde kjøpt 1 kg tomater, når du kom hjem så veide du dem og de vide 550 gram..du klagde men fikk som svar: samme det, du skal jo bare spise dem!

Skrevet

Mener å huske at man mister alle rettigheter til reklamasjon hvis man ikke reklamerer innen 2 måneder etter at feilen oppdages. Dette gjelder i alle fall vanlige varekjøp, men jeg vil tro at ISP-tjenester også går under dette.

Skrevet
Ut i fra denne posten her har du ingenting å si. Du visste om feilen lenge uten å melde i fra, og ved å la være å melde i fra har du ingen rett til kompensasjon sett bort i fra den tiden fra du meldte i fra til feilen ble rettet

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...6459&hl=tiscali

for litt over et år siden skaffet jeg meg telenor adsl (704/128) og alt gikk greit og mere enn det, for månedskvoten var full uansett hvor mye jeg lastet ned. jeg trodde ikke det jeg så, så jeg gikk inn i dos og fikk opp litt info; og det står det: tiscali.no!!! telenor hadde koplet meg opp til tiscali (på den tiden hadde telenor 1gb begrensing så jeg ringte ikke å klaget) så jeg nøyde meg med den 450kbps jeg fikk derfra og lastet ned stort sett hele døgnet. men ved nyttår var det vel, da telenor fjernet begreningen ringte jeg og fikk meg opp på dem sitt nett men rett og slett, har ikke jeg egentlig krav på de 4000 kronene jeg betalte til telenor siden jeg ikke fikk et eneste produkt fra dem??

er jo egentlig fornøyd men.. kjekt å kunne bruke 4000 kr. til på bredbånd i året lissom..

jeg ringte til telenor.. men de gjorde ikke no særlig før jeg ringte 5-6 ganger i uken å klagde på montørene!!

Skrevet (endret)
Må jo være ditt ansvar å koble deg opp til riktig ISP ?!   :dontgetit:

telenor som koplet meg opp feil da..jaja, vet jeg er litt kverrulerende..men trossalt fikk jeg en hastighet på kun 52kB/s på dc++, nå har jeg en på ca. 90kB/s..det er stooor forskjell!!

Så du mener at du har skrevet inn ditt Telenor brukernavn og passord i oppringing-boksen på din PC, og at du kom i på Tiscali's bredbånd? :ermm: Høres rart ut, men nå ekke jeg ekspert heller da..

**BUMP""

Lurer fortsatt på det jeg spurte deg om. Og i tillegg; kan det også være slik at du faktisk hadde Tiscali før du bestillte Telenor abo., og at du trodde det skulle ordne seg sjøl, men at du ikke forandret oppringinga fra maskin din...

Endret av Hotbox
Skrevet

jeg ringte til telenor.. men de gjorde ikke no særlig før jeg ringte 5-6 ganger i uken å klagde på montørene!!

Da quoter jeg igjen jeg

på den tiden hadde telenor 1gb begrensing så jeg ringte ikke å klaget

Skrevet (endret)
Må jo være ditt ansvar å koble deg opp til riktig ISP ?!   :dontgetit:

telenor som koplet meg opp feil da..jaja, vet jeg er litt kverrulerende..men trossalt fikk jeg en hastighet på kun 52kB/s på dc++, nå har jeg en på ca. 90kB/s..det er stooor forskjell!!

Så du mener at du har skrevet inn ditt Telenor brukernavn og passord i oppringing-boksen på din PC, og at du kom i på Tiscali's bredbånd? :ermm: Høres rart ut, men nå ekke jeg ekspert heller da..

**BUMP""

Lurer fortsatt på det jeg spurte deg om. Kan det være slik at du faktisk hadde Tiscali før du bestillte Telenor abo., og at du trodde det skulle ordne seg sjøl, men at du ikke forandret oppringinga fra maskin din...

har aldri hatt noe abo. fra tiscali..

Endret av b1n2
Skrevet

Tro du har misforstått essensen med bredbånd! :thumbdown:

Vi betaler for hastigheten!!!!!! :wow::wow::wow:

Greit nok at denne b2n1 gutten har begresning på 1GB, men hastighet, hastighet og atter hastighet... Tror du vil også blir ganske sur hvis du mister 24KBytes uten grunn... aiai! :hrm:

Skrevet

Da quoter jeg igjen jeg

på den tiden hadde telenor 1gb begrensing så jeg ringte ikke å klaget

okey!! litt mongo satt opp av meg; tar alt på nytt igjen!!

fikk adsl fra telenor i april 2003, jeg syns det var rart at månedskvoten alltid var full, men jeg var fornøyd og sa ikke ifra de første månedene. etter omlag 4 måneder syns jeg det var rart at jeg fortsatt hadde fri nedlastning (trodde det var sånn første hele måneden eller no..for det hadde kameraten min fått) da kontaktet jeg online-chatten..de bekreftet at jeg var hos tiscali.no men sa at jeg ikke ville kunne laste ned fritt noe lenger. trodde da at de overførte meg, men etter 1-2 måneder til hadde jeg fortsatt tiscali-abo. da ringte jeg og begynte å klage, siden hastigheten da var på under 400kbps!! og først for 6 uker siden fikk jeg telenor adsl!

Skrevet (endret)

vel..hva jeg laster ned burde jo ikke ha noe med linja telenor skal levere! jeg kjøper et prdukt jeg ikke får.. ganske enkelt spør du nå meg da.. hvis f.eks. du hadde gått i butikken og hadde kjøpt 1 kg tomater, når du kom hjem så veide du dem og de vide 550 gram..du klagde men fikk som svar: samme det, du skal jo bare spise dem!

og bæsje den ut igjen...så i prinsippet skal du ikke har de... :D

litt ond der... :wee:;)

edit: leif leif leif..

Endret av Vaio
Skrevet

og bæsje den ut igjen...så i prinsippet skal du ikke har den... :D

litt ond der... :wee:;)

:green:

Skrevet

er jo snakk om nesten halv linje fra feil isp da! personlig syns jeg telenor burde sende de pengene jeg betalte til tiscali, og gi meg litt høyere hastighet for samme penge!! :green:

Her skriver du at du har betalt til Tiscali da.. + kr.4000,- til Telenor.. Hadde jeg fått ei regning fra f.eks. Tiscali på noe jeg aldri har bestillt, så ville jeg bedt de legge frem dokumentasjon på at jeg har bestillt. Kan de ikke det, har de heller ikke rett på betaling. Merkelig historie detta.. :cry:

Skrevet

Her skriver du at du har betalt til Tiscali da.. + kr.4000,- til Telenor.. Hadde jeg fått ei regning fra f.eks. Tiscali på noe jeg aldri har bestillt, så ville jeg bedt de legge frem dokumentasjon på at jeg har bestillt. Kan de ikke det, har de heller ikke rett på betaling. Merkelig historie detta.. :cry:

ops! :blush:

det skulle stå: de jeg betalte til telenor!!

Skrevet

Telenor er et firma som ikke burde vært i Norge, selv ble jeg tvunget av far min sin jobb til å telenor, og jeg syns bare det har vært problemmer, hastigheten har holdt, men service osv.... er noe dritt.

Jeg hater telenor, de har et for stort monopol.

Jeg ville helst ha Lyse, håper jeg kan overbevise far min.

Alle som har problem med Telenor burde bytte over til Nextgentel eller Lyse/kopi av Lyse (de fins de og).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...