Gå til innhold

Skal ha ny laptop! trenger litt hjelp


Anbefalte innlegg

Jeg er veldig utdatert i fohold til laptoper, max pris 18-19000 kroner.

 

Kort forklart så skal det helst være en stasjoner pc i laptop form.

 

CPU: samma om det er AMD eller Pentium

Harddisk: minimum 60gb, helst mer

Minne: burde vel være minimum 512mb siden den skal kjøre win-xp

Skjerm: 15" eller widescreen

Firewire

Trådløst nettverks kort

 

og det MÅ være DVD brenner. og tv ut

 

 

Generelt en god allround pc, trenger ikke og være så stor bundle på programvare da jeg har det meste fra før.

 

maskina kommer også til og bli brukt til spilling. så helst et så godt skjermkort som det er mulig på en laptop til den prisen.

 

Selvfølgelig burde maskina være liten og støysvak, men det blir vel vanskelig og oprettholde med en slik maskin, så det er ikke et must.

 

Noen her som har tips?

Pris altså rundt 18000.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ingen intel fanatiker, men slik det ser ut i dag bør du velge en pc med centrino teknologi.

Uansett hva, batterilevetid er viktig. Trådløs tilkobling blir også mer vanlig.

 

Et eksempel på en god maskin med Widescreen, centrino, dvd brenner og 512minne:

http://www.advance.no/PartDetail.aspx?q=p:513783

 

Er du en spillfanatiker som absolutt må ha et rått skjermkort må du regne med å betale veldig mye for maskinen. Husk at du ikke kjøper en amputert modell. Her gjelder det å få med mest mulig utstuyr..

Lenke til kommentar

Da har jeg bestemt meg for denne

 

Denne hadde alt jeg kikket etter, rå ytelse, god batterikapasitet, akkurat opp mot budsettet.

 

128MB DDR ATI Mobility M11 Radeon 9700 skjermkort burde vel holde godt til spill.

 

drifts tid på ca 5 timer er noe av det beste jeg har sett.

 

Noen som har denne?

Lenke til kommentar

 

drifts tid på ca 5 timer er noe av det beste jeg har sett.

 

Noen som har denne?

Det må være i dvaletilstand :p

 

Har selv en 566 C1500, og den har samme batteriet som G556E hvis jeg tror rett. Og jeg kan love deg at du klarer ikke å få 5 timer brukstid ut av det batteriet, i hvertfall ikke hvis du burker den til noe! Tipper en 3,5- 2,5 timer, alt etter hva du gjør. Men ikke så værst uansett :) Jeg liker min G556 ganske godt, den har fin ytelse. Rundt 9989 poeng på 3Dmark 2001 og 2584 poeng på 3Dmark03. (Omega drivere) Vet ikke om detter er bra eller ikke, men jeg er iallefall fornøyd :) Fine taster på tastaturet, lager ikke bråk! Og den er ganske lydløs ved normal bruk. Helt lydløs det meste av tiden når jeg skriver, men åpner jeg tunge progra¨mmer begynner vifta å gå. Det eneste jeg ikke liker et at lyden er for lav på høytalerne ved max volum :nei:

Lenke til kommentar
Da har jeg bestemt meg for denne

 

Denne hadde alt jeg kikket etter, rå ytelse, god batterikapasitet, akkurat opp mot budsettet.

 

128MB DDR ATI Mobility M11 Radeon 9700 skjermkort burde vel holde godt til spill.

 

drifts tid på ca 5 timer er noe av det beste jeg har sett.

 

Noen som har denne?

Jeg har den ikke, men oppgitt batterilevetid er noe en burde vært skeptisk til. Tar likegodt å putter inn noe ifra testen av maskinen som Multicom linker til seg

 

PCen ble ustabil og krasjet under batterilevetidstesten, og vi fikk aldri fullført den. Men det vi fikk av tall kan tyde på en levetid på rundt 3 1/2 time mellom hver lading. Den hadde sannsynligvis vært lenger med en annen vifteløsning, men vi understreker at vårt resultat er stipulert på bakgrunn av halvkjørt levetidstest.
Lenke til kommentar

Men uansett så virket det som en god laptop i mine øyne. forstod at 5 timer var noe opskrytt, men det den har er jo bra fra før. jeg skal kjøpe den fordi jeg ikke har plass til stasjoner pc. den kommer til og være tilkoblet 220v omtrent 24/7.

 

Så om batteri levetiden har vært 10 min hadde det ikke vært noe problem.

( for og sette det på spissen )

 

+ at akkurat den maskina hadde det meste, dvd brenner, litt lite usb porter, men det kan jeg leve med.

 

men uansett, takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Men uansett så virket det som en god laptop i mine øyne. forstod at 5 timer var noe opskrytt, men det den har er jo bra fra før. jeg skal kjøpe den fordi jeg ikke har plass til stasjoner pc. den kommer til og være tilkoblet 220v omtrent 24/7.

Hehe, jeg skal ikke krangle jeg, du får ha lykke til, og om du hadde giddet, kunne du ha skrevet en liten brukertest på den maskinen etterpå?

Lenke til kommentar
Men uansett så virket det som en god laptop i mine øyne. forstod at 5 timer var noe opskrytt, men det den har er jo bra fra før. jeg skal kjøpe den fordi jeg ikke har plass til stasjoner pc. den kommer til og være tilkoblet 220v omtrent 24/7.

Hehe, jeg skal ikke krangle jeg, du får ha lykke til, og om du hadde giddet, kunne du ha skrevet en liten brukertest på den maskinen etterpå?

Helt greit det. skal til og med ta tiden på hvor lenge batteriet varer. hehe.

 

Skal kjøre benchmanrk tester og ta litt bilder, så kan dere få se.

 

noen tips evt link til benchmark tester jeg skal kjøre?

så kjører jeg det.

 

 

det kan ta ca 14 dager før jeg får maskina.

Lenke til kommentar
Helt greit det. skal til og med ta tiden på hvor lenge batteriet varer. hehe.

 

Skal kjøre benchmanrk tester og ta litt bilder, så kan dere få se.

 

noen tips evt link til benchmark tester jeg skal kjøre?

så kjører jeg det.

Høres bra ut. Du kan jo se hva barbara.no gjør for tester da, og i tillegg blir det nok satt pris på om du kjører de vanlige benchmarkene for stasjonære maskiner (3dmark2001 & 2003, Aquamark, PC-Mark og alt slikt) jo mere, jo bedre.

 

Ja jeg vet, jeg krever og krever og gir ingenting.

Lenke til kommentar
Anbefaler som alltid å holde deg langt unna Dell. Maskinene er ikke glimrende, diskene/hovedkortene er trege, prisene er ikke bra, service'n er slett og teknisk support er mindre informativ enn en Rimi blekke fra 1995.

Kanskje ikke prisene er så lave, men jeg har i hvert fall ikke hatt problemer med servicen til Dell. Tvert imot har jeg opplevd ganske god service fra de. Og maskinen jeg har kjøpt der, en Latitude D600 har vært knallbra. Jeg har ikke EN ting å utsette på den. Teknisk support har jeg opplevd som ganske bra. De sendte meg manualen til denne maskinen, og da snakker jeg om manualen som beskriver maskinen ned til minste lille detalj.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...