Hr. Jenssen Skrevet 30. mai 2004 Skrevet 30. mai 2004 (endret) Jeg kjøpte Soldner for noen dager siden, og lurte på om det er noen andre her som har gjort det samme! Her kan vi diskutere hva som er bra og hva som ikke er så bra... PS: Oppgi Nick og servere, så kan vi møtes en gang! EDIT: det trengs en patch til Soldner...det har en del små bugs... Soldner krever også litt for mye av PC`en i forhold til den sløve PS2 grafikken... Helikopterene er helt for jævlige å fly! man må bruke ekstremt lang tid hvis man skal lande det! Ellers synes jeg Soldner er et glimrende spill...kommer likevel ikke til å legge BF:Vietnam på hylla enda... Om det er verd en pris på opptil 499 kroner, får være opp til dere å bestemme... Personlig synes jeg INGEN spill er verd en 1/2 tusenlapp! Endret 31. mai 2004 av MeTa][iC
FenrisC0de Skrevet 30. mai 2004 Skrevet 30. mai 2004 Jeg skal kjøpe så fort som mulig, spiller fortsatt demo`en
FenrisC0de Skrevet 30. mai 2004 Skrevet 30. mai 2004 Jeg har nå fått tak i Söldner, og fy faen, Singleplayer er fyllt med bugs, kanskje ikke så mange grafikk messige, men A.I er helt på jordet. løper bare rundt i sirkler, kunne jo knivstukket hele gjengen. Hehe, var litt morro når jeg lot en av mine teammates fly helikopteret jeg satt i, det gikk tregt, og når han skulle lande, så gikk det litt for fort ned, boom.. hehe, men multiplayer er jo greit nok et par bugs der også desverre men..
Gjest Skrevet 30. mai 2004 Skrevet 30. mai 2004 Jeg leker litt med demoen nå. Denne type spill er nytt for meg, så jeg har forsøkt å orientere meg litt om hva som finnes. I tillegg til Sõldner, har jeg derfor prøvd Battlefield 1942- og Joint Ops-demoen. Nå har jeg også fått nyss om Red Orchestra, så jeg har litt jobb med å finne ut av hva jeg skal kjøpe.
FenrisC0de Skrevet 31. mai 2004 Skrevet 31. mai 2004 av de spillene der så ville jeg gått for Söldner, men vent litt til patches ogsånn kommer ut, spillet ble nok gitt ut alt for tidlig!! hehe
Windoge Skrevet 31. mai 2004 Skrevet 31. mai 2004 Over halvparten av de som kjøpte Soldner angrer i følge poll`en de har på websiden deres.
jadacool Skrevet 31. mai 2004 Skrevet 31. mai 2004 Jeg har ikke testet Red orchestra selv ennå, men flere av mine venner har gått helt i taket av denne modsen, er visst enormt bra sier de. Men tilbake til Soldner, hvordan er gameplayet,linker det deltaforce, typ arcade style, eller er det mer i riktning operation flashpoint, dvs mer realistiskt?
insider Skrevet 31. mai 2004 Skrevet 31. mai 2004 jeg skal ikke kjøpe det, ser ut som det er mye buggs, dårlig grafikk og dårlige AI
FenrisC0de Skrevet 31. mai 2004 Skrevet 31. mai 2004 grafikken er ikke dårlig, og multiplayer er kjempe fin, men med noen små bugs her og der som vil bli fikset via patches..
FenrisC0de Skrevet 31. mai 2004 Skrevet 31. mai 2004 (endret) Jeg har ikke testet Red orchestra selv ennå, men flere av mine venner har gått helt i taket av denne modsen, er visst enormt bra sier de. Men tilbake til Soldner, hvordan er gameplayet,linker det deltaforce, typ arcade style, eller er det mer i riktning operation flashpoint, dvs mer realistiskt? det er litt begge deler, midt i mellom. Multiplayer funksjonen kan variere ettersom de som hoster serveren kan gjøre spillet om til realistisk one-shot-one-kill eller run `n gun EDIT: jeg holder på å skrive en liten annmeldelse av spillet.. Endret 31. mai 2004 av Earth657
Hr. Jenssen Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Skrevet 31. mai 2004 (endret) Soldner ligner veldig mye på Battlefield, bare at det er mye mer realistisk... Det merker du når du feks. flyr et helikopter og når du hopper ut av det... Det er ganske likt Op. Flashpoint også, når jeg tenker på det... Det finnes 70 forskjellige kjøretøy, det er alt fra traktorer og personbiler til tanker og kamphelikoptere... Våpen er det nok en mangel på i Soldner...*NOT*... Det finnes til sammen over 60 våpen! Rakettkastere, granater, rifler, pistoler osv osv... Som dere ser er det et gigantisk arsenal av våpen og kjøretøy i Soldner. Så mange våpen har jeg ALDRI sett før i et spill! Hele spille-arealet til Soldner er på 6.500x3.500 km...altså 3 ganger større enn Australia`s flateareal... Du kan lage din helt unike karakter med over 60.000 forskjellige kleskombinasjoner, da kan du velge forskjellige ansikter(inkl. hudfarge), sko, bukser, briller, hansker, jakker, hodeplagg, kamuflasjer og clan merker helt uavhengig av hverandre... Du kan knuse ALT som står i din vei på Soldner, trær, vegger, hus, ja til og med bakken! Soldner, etter min mening kommer til (etter noen patcher har kommet ut) til å bli et skikkelig bra spill! Det er på samme måte med Soldner som med Battlefield; det er artigere å spille dem ei lita stund etter at de har kommet ut (da har de fleste bedre PC`er og kravet på spillene er ikke så stort lenger) Jeg angrer ikke på å ha kjøpt Soldner, men jeg synes det er frustrerende at JoWood har (som mange andre) gitt ut et ganske så uferdig spill... De buggene jeg snakker om nå er egentlig bagateller... Synes forresten spillet krever litt for mye i forhold til den heller (litt) slappe grafikken EDIT: lurer på hvorfor det nesten alltid skal være bugs på dagens spill, mens for 4-7 år siden var bugs en myte... Jeg kan faktisk nevne så nye spill som Max Payne! så aldri noen bugs der! (kan hende jeg tar feil) Endret 31. mai 2004 av MeTa][iC
FenrisC0de Skrevet 31. mai 2004 Skrevet 31. mai 2004 Enig, jeg mener greit nok med små bagateller som små bugs, de er der alltid, men Jowood må jo ha skjønnt at A.I er noe dritt, og jeg er ikke sikker på om patches kan om-kode A.I?
Bytex Skrevet 31. mai 2004 Skrevet 31. mai 2004 (endret) Bugs har nok eksistert LENGE før Max Payne kom. Trenden med å gi ut bugga spill kom vel med internett sitt inntog i hjemmene rundt i verden. Da fant utviklerne ut at de kunne slippe spillene litt før, med masse bugs, og så komme med en patch ei uke eller 2 etter, og dermed få dem ut på markedet mye fortere. I virkelig gamle dager kunne man ikke bare gå på internett og hente siste patch, men måtte bestille patch-diskett hos utvikleren. Da sier det seg selv at spillene ikke ble sluppet før de var (stort sett) bugfrie. Det trenger dem ikke tenke på nå. Det er derfor konsollspill er bugfrie, utviklerne vet at spillerne ikke kan patche dem, så da MÅ de bare fixe alt først. Endret 31. mai 2004 av Bitex
Hr. Jenssen Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Skrevet 31. mai 2004 (endret) Bugs har nok eksistert LENGE før Max Payne kom. Trenden med å gi ut bugga spill kom vel med internett sitt inntog i hjemmene rundt i verden. Da fant utviklerne ut at de kunne slippe spillene litt før, med masse bugs, og så komme med en patch ei uke eller 2 etter, og dermed få dem ut på markedet mye fortere. I virkelig gamle dager kunne man ikke bare gå på internett og hente siste patch, men måtte bestille patch-diskett hos utvikleren. Da sier det seg selv at spillene ikke ble sluppet før de var (stort sett) bugfrie. Det trenger dem ikke tenke på nå. Det er derfor konsollspill er bugfrie, utviklerne vet at spillerne ikke kan patche dem, så da MÅ de bare fixe alt først. Tja...det er vel som du sier, men jeg tror også det er slik at det ikke var så vanskelig å unngå bugs før...nå er det nært sagt umulig å unngå bugs pga at dagens spill er så uendelig mye mer avanserte enn de var i "gamle dager" Jeg vet at bugs er veldig gammelt, det var derfor jeg skrev at bugs var en myte (altså veldig sjelden)...jeg nevnte bare Max Payne fordi det var et stort spill med ekstremt få bugs Men egentlig var vel ikke det jeg skrev et spørsmål som trengte svar, jeg bare undres hvorfor de ikke kan gjøre spillene bra nok! Etter min mening er det bedre med et litt for seint spill enn et litt for uferdig spill! Da kan man fort tenke på HL2, men jeg synes at Valve nå har laget en situasjon som er utilgivelig! denne gangen solgte de sinnsykt mange skinn, selv om at ingen av bjørnene var skutt! Endret 31. mai 2004 av MeTa][iC
espen999 Skrevet 31. mai 2004 Skrevet 31. mai 2004 Litt trist hvis A.I'en ikke fikses.. Jeg har ikke prøvd spillet selv, men hvis det er som dere sier ødelegger jo det singeplayer helt.
Gjest Skrevet 31. mai 2004 Skrevet 31. mai 2004 Til alle dere som klager over dårlig A.I. Jeg tror dere har misforstått noe fundamentalt. Spill som Battlefieldserien, Joint Ops og Söldners store styrke er multiplayer! For min egen del har jeg forsøkt å orientere meg litt om hva som finnes akkurat nå ved å teste: Joint Ops, Battlefield 1942, Söldner og Red Orchestra. Mye morro her, men det som for meg skiller seg ut så langt er Söldner og Joint Ops. I natt hadde jeg en drittøff session i versjon 2 av betademoen til Söldner. Det er bare så forbaska synd at det er så jævelig mange bugs! Det er utrolig kjipt at man plutselig blir droppet til Windows, eller at det oppstår et merkelig grafikkfenomen som avbryter hele spillingen, noe som skjer ganske ofte når du løper eller enda verre... midt i en kamp. Jeg har også mista forbindelsen til serveren en del ganger. Som sagt er Söldner, så vel som Joint Ops betademoer, så man kan ikke forvente at alt er smooth. Men til dere som syter over mye tull i Joint Ops, så vil jeg absolutt ikke anbefalle dere å prøve Söldner... enda! Men vær klar over at spillet absolutt har potensiale. Söldner har mye å by på som hverken Joint Ops og Battlefieldserien har. Omgivelsene kan i mye større grad ødelegges. Du har vanvittig mye mer å velge i når det gjelder våpen, kjøretøy, klær og annet utstyr. Settingen / brettene føles mer realistiske og faktisk større enn det jeg har sett i Joint Ops-demoen. De forskjellige kjøretøyene har svært forskjellige kjøreegenskaper. Etter å ha fartet rundt i en Lada for å komme meg rundt en stund, så var det helt konge å booste inn i fiendens base med en aggressiv MedEvac-sak! Såvidt jeg har fått med meg er det bare topphastigheten som varierer på de forskjellige kjøretøyene i Joint Ops. Det er også en svært tilfredstillende faktor at du må jobbe for penger, så du kan kjøpe deg fetere vehicles og bedre utstyr. Noe jeg for øvrig umiddelbart kan si Joint Ops har over Battlefield og også Söldner er forresten dritbra spillbarhet. Videre takler hverken Battlefield eller Söldner så sinnsykt mange spillere samtidig som Joint Ops. De har visst testet Joint Ops med omkring 200 spillere samtidig. Da blir det skikkelig KRIG!!! Forresten synd at det ikke er en demo av Battlefield Vietnam og teste. Hmmz.. må prøve å få testet den ferdige versjonen av Söldner nå. Se hvordan den er i forhold til demoen, så får vi se...
Gjest Skrevet 31. mai 2004 Skrevet 31. mai 2004 Jeg leste nettopp gjennom den lange FAQ'en på den offisielle siden til Söldner: Secret Wars (http://www.secretwars.net/). Her er høydepunktene: What is the size of the generated world map?6500 x 3500 km (4062 x 2187 miles) OMG! That's fucking huuuge.. 650 x 350 MIL!!!!! How long it does takes on average, to travel the length of the largest map using the fastest land vehicle?The largest area currently being tested for a multiplayer mode is 90 kilometers long. On road you need about an hour to travel the whole length. How long would it take to run from one side of the map to the other?Running? Oh, we never tried, but about 200 hours minimum Ellers kommer allerede straks en patch... hehe -> We are also currently working on a patch/update which is currently in testphase. June, 1st we will provide a list of the changes/improvements that will be implemented in the upcoming update.
General_Wang Skrevet 1. juni 2004 Skrevet 1. juni 2004 De som eier Söldner kan kontakte meg hvis dere er interessert i klanspill. Har en klan på fem medlemmer nå som prøver å organisere seg. Har ikke fått opp webside eller server enda. Først bare øver vi med hverandre public (bruker Ventrilo) så får vi se hva som skjer med patcher, osv. Send PM.
Gjest Skrevet 1. juni 2004 Skrevet 1. juni 2004 Til eventyrlystne som har lyst til å teste Söldner: Secret Wars, har jeg noen tips som er basert på egen erfaring: - Hent ned og legg inn versjon 2 av betademoen som du for eksempel finner her. - Legg så inn patchen som du for eksempel finner her. Det virker som mange ikke har fått med seg denne patchen ettersom mange spiller online med den gamle versjonen. - I brannmuren din må 'jwdcom.exe' og 'SoeldnerSecretWars.exe' få tilgang til Internett. - Ikke installere Söldner i en katalog hvor du bruker semikolon som for eksempel 'D:\Games\Soldner; Secret Wars demo'. Da risikerer du å få feilmeldingen 'Portal not initialized' når du skal spille online hvis jeg ikke tar helt feil. - Ikke ha fullversjonen og betademoen installert samtidig ettersom begge vil bruke samme katalog i 'My Documents'. Ellers bruker Söldner fryktelig lang tid på å starte opp. Fra jeg klikker på ikonet til jeg kan klikke på menyene går det 3,5 minutt på min maskin. :/
Hr. Jenssen Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Skrevet 2. juni 2004 (endret) Hey, General_Wang! Jeg har sendt deg en PM nå! Du sjekker vel den ikke så ofte, du... Ellers, er det noe nytt om Soldner? Noen flere som har skaffet seg det? Er det kommet noen Norske servere til Soldner? Hvis ikke, når kommer det? Les litt her om den kommende patchen og hva den medfører... http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=252137 Endret 2. juni 2004 av MeTa][iC
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå