Gå til innhold

Har en oldings pc, trenger litt mer futt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

men sett opp et komplett system til ca 2500 da plz...

512mb ram, helst asus nforce gigabit HK, kabinett har jeg funnet, et slikt Q-Tec fra komplett.no, og prosessor, amdxp 2400 kankskje?

Skrevet

den brukte virka som et godt kjøp, da slepper jeg og sette inni noe mer, selv om jeg tviler på at dellen tåler så høy clock frekvens..

det alternativet er nok det billigste siden jeg bare skal game cs spill...

Skrevet

Ville heller valgt ett nytt skjermkort, fx5200 er så dårlig at den intregerte grafikken på intel hovedkorta er bedre.

fx5700non ultra er sikkert fint hvis du skal spille cs, radeon har jo litt dårlig rykte når det gjelder cs så.

Skrevet

har allerede bestillt fx5200, det er 128mb, det kommer da til å kjøre cs 1.5 flyttende som faen? :/

betalte 600kr for det på komplett..

er det ikke det samme som GeForce 5 da?

Skrevet (endret)

Ja, det er geforce 5, men det er omtrent like bra som det gamle geforce 2 gts kortet mitt med 32MB ram, som jeg hadde før og har testa fx5200 opp mot.

Under denne testen ble fx5200 slått med 3 ganger så høy ytelse av mitt geforce4 ti4200 kort.

edit: forresten, kan du åpne kabinettet ditt å se om det er en stor svart klump der inne, med en vifte på?

Endret av LoS
Skrevet

Trykk på F5 du! For å oppdatere altså...

Jeg glemte visst prosessorkjøler ja, Termaltake Silent Boost er en veldig god kjøler til en god pris. Men det oppsettet jeg gav deg er noe av det beste du kan få til ~2500 kr, du kommer til å slite hvis du skal prøve å få 512MB ram til den prisen med alt det andre inkludert.

Skrevet
har åpna den

vet ikke hva du mener

det er et svært svart plastik deksel ihertfall.. 8cm eller no

Da kan det se ut som du har en slot1 prosessor, og da har begrensa med oppgraderingsmuligheter.

Du har ikke ett kamera eller noe slikt , slik at du kan ta bilde av innholdet i maskin, slik at jeg kan være helt sikker? :)

Skrevet (endret)

Ja, det er ein slot.1 han har (98% sansynelig)

Edit: kva med dette oppsettet?

116590

123593

112666

113046

nok ein gong, lim inn i hurtigkassen til komplett.

Enda litt over budskjettet dit, men burde være bra ytelse/pris

Edit2:

alternativ: 256ram og skammbillig hk

116590

113046

109008

121703

Endret av Mr.Elendig
Skrevet

folkens jeg så nettop noe genialt, hvorfor ikke bare skaffe en NY duron 1.6 pc når det koster det samme??? PSData har jo en Duron med 256mb ddr og alt man trenger til 2699kr!!!! har jo allerede bestillt skjermkort!!! virker som en god ide!!!

må jo bygge den selv, men det måtte je jo uansett....

kan alltids spørre dere om hvordan man gjør det...?

kan jeg ikke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...