Gå til innhold

Skremmende spill


Anbefalte innlegg

Silent Hill spillene er tidenes horrorspill. Jeg har rundet både 2 og 3. Venter som et barn på 4 som kommer nå til høsten. Har et eget media rom med prosjektør og 5.1 som står klart til det og doom3:)

 

Silent Hill er forøvrig milevis fremfor Resident Evil når det er snakk om horror, dette på grunn av at Silent Hill sporer HELT av på alle plan. I slutten på 2. skulle man tro man gikk på syre;)

SPOILER!!! silent hill 2

 

 

 

hehe når det hotellet forandrer seg begynte jeg og nøle litt av erfaring..

 

Hver gang du tror du har sett det verste av det spillet, blir det bare værre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Undying gjorde et sykt intrykk, runnet det aldri. Føyk rundt på gårdsplassen der man starter og testet ut alt. Så kom jeg over "manavision" (blå svamp man klemmer på og man ser "virkeligheten"\ting som har skjedd) Plutselig hang en mann i løkka rett foran trynnet mitt. Nesten noe kom i buksa! Spilte bare en time før jeg quitet og aldri spilte det igjen. :wee:

 

Silent hill serien :thumbup:

 

System shock 2 og Real-et-eller-annet må anskaffes

Lenke til kommentar

Realms of the haunting. Let på ebay/amazon eller lignende. Men, husk at du ikke kommer til å rope ut: "woooow, EYECANDY". Vi snakker om et spill som kan sammenlignes med Doom2 når det kommer til grafikken. Men, herregud så bra det er! Hvorfor er det så mye stress rundt grafikk for tia? Story > atmosfære > gameplay > lyd > grafikk... er det så vanskelig da spillselskap??? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Husker Undying var skummelt som fy når jeg prøvde det.

Nesten helt på begynnelsen når du går inn i et hus, så er det en "fyr" som står og vifter med kjetting. Så "fader" bildet til svart, og plutselig står fyren litt nærmere. Fader igjen og så står han helt oppi deg med kjettingen, også blir han borte.

 

Da tenkte jeg, "den er grei", [Esc] -> Exit :D

:scared:

Lenke til kommentar

Ja, jeg spilte Silent Hill 2 i noen timer, så var det avinstallert! :scared:

Litt for ekkelt for meg...hehe :blush:

Men jeg installerte det fort igjen! (musikken på trailerne er så fete!)

Oops, der glemte jeg visst at spillet tok ca 4gb (var det ikke noe sånt? :dontgetit: )

Og et spill som jeg bare har pga. musikken slettes fort når jeg får vite at med adsl går det faktisk an å laste ned soundtracks! :wallbash: ble det fort avinstallert igjen...hehe...

 

Men, noe som kan få meg til å spille igjen er; fins det koder (god mode etc.??? :dontgetit: )

Da skal jeg GJERNE spille det på nytt igjen!

 

Apropo andre spill som er nevt her; bla. AvP, Resident Evil og Clive Barker's Undying....

 

AvP: Jeg HATER den forbanna radaren til marines! jeg HATER den lyden hver gang noe beveger seg! når en heis kommer seilende opp fra en mørk sjakt, tømmes magasinene fort! :green:

Noe jeg synes er dårlig med...nei, jeg tar det igjen...noe jeg synes er ELENDIG med AvP spillene er at du alltid skal gå alene! jeg vet jo at dette er til for å gjøre spillet mer skremmende, men hvis du hadde stormet et compound med 9 andre soldater ville muligens spillene være verd noe!

 

Resident :evil: (1ern): spilte jeg på PC for leeeenge siden...

Men noe jeg lurer på; i hvertfall synes jeg at grafikken på 1ern var MYE bedre enn på ALLE PS1 spilllene av Resident evil! tar jeg feil, eller am I right?

 

Undying: Huff det var ekkelt! jeg så ALDRI i speilene, fordi jeg visste at det bare kom noen demoner eller andre hjerne etere bak meg da!...

Doom III betaen er også sånn på enkelte plasser... :whistle: ...

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Fy faen.. husker første gangen jeg spilte Resident Evil 1.

Det var faen meg skremmede!

Samen med Silent Hill 1, så er Reisdent Evil det mest skremmende spill, syns jeg..

ja første gang jeg spilte var jeg vel kansje 10-12 ellerno... slo fort av når den første zombien snudde tryne i en liten cut-scene :omg:

 

gleder meg til resi 4 kommer, ser veldi bra ut... nekter og spille silent hill, blir jo faen me nervevrak av sånt. Syns virkeli de kunne investert i litt elektrisk lys i den byen... :no:

Lenke til kommentar

Jeg har nylig spilt gjennom Thief 3:DS, og kan konstatere at det har et av de skumleste brettene som er laget. Det hele begynner med Abysmal Gale - skipet full av zombier, hvor du skal få tak i info om en glyph. Jeg skvatt aldri her, men det var fordi jeg var så utrolig forsiktig at det ikke kunne skje. God og ekkel atmosfære. Men senere skal du til et sted som kalles "the Shalebridge Cradle"... Et sted som har vært både barnehjem og galehus. Når man står utenfor bygningen forventer man at den skal være fylt med zombier... Det er egentlig ikke tilfellet, men jeg jeg krøp faenmeg på hele banen og pulsen var drithøy. Atmosfæren var bare så skummel! Og da snakker jeg ikke om den billige resident evil metoden: legg opp til noen ræva synsvinkler og la en pikselzombie helt plutselig hoppe frem (= frykten er egentlig ikke annet enn overraskelse). Nope, her hører du stemmer, banking, pusting og hulking... Alt passer helt perfekt til settingen. Og så kommer den følelsen av at man alltid blir overvåket, som om noen følger etter deg.

 

System Shock 2 hadde også sine skumle momenter. Litt lengre ned på skrekkskalaen befinner Clive Barker's Undying seg. Spillet hadde noen områder hvor jeg kjente nakkehårene reise seg, men det ga aldri den helt store panikken. Men god klassisk grøss er det!

Endret av Manuel
Lenke til kommentar
Hva slags type spill er Silent Hill. Det høres jo som det er verdt å prøve.... :cry:

 

det er et sykt sykt spill litt alla resident evil... verdt og prøve ja, men spiller du mer enn 2 timer ser du hudløse bikkjer og babyer med kniv overalt... :cry:

hehe...har ikke spillt så mye Silent Hill jeg, men det jeg har spillt så ikke så veldig skremmende ut, men kan godt hende det blir mer skremmende lenger ut i spillet.

 

hvis ikke du syns d var skummelt.... ja så vet faen ikke jeg, for jeg savnet mario&luigi me en gang jeg startet spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...