Gå til innhold

Er det stor forskjell på A64 3200+ & A64-FX-51


z00l

Anbefalte innlegg

Har sett igjennom testene, og ser jo at det er helt klart synlige forskjeller der.

Men lurer fremdeles på om jeg som en vanlig bruker vil merke stor forskjell på en Athlon 64 3200+ 2.0 Ghz m/ 1mb cache & en Athlon 64 FX-51 2.2 GHz m/ 1mb cache ???

Selvsagt er prisen nokså forskjellig, men hvis du ser bort fra den, hvor vil jeg merke den største forskjellen?

Vil det være merkbar forskjell i spill, eller er det hovedsaklig applikasjoner som merkes ???

 

-z00l-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
FX51 har 200mhz høyere klokkefrekvens.

2,2ghz, samme som 3400+.

FX51 har også dobble minnekanaler, noe ikke a64 3200+ eller 3400+ har.

Heisann.

 

Ikke bare det, men FX-51 krever registrert minne. Noe som igjen vil bli svært dyrt for oss som ønsker å ha FX-51.

 

Hvis det ikke er noe stort forskjell mellom vanlig 3200+ og FX-51, skjønner jeg ikke hvorfor AMD gidder å produsere og selge dem til det dobbelt så dyrt.

 

Mvh meg

Lenke til kommentar
Hvis det ikke er noe stort forskjell mellom vanlig 3200+ og FX-51, skjønner jeg ikke hvorfor AMD gidder å produsere og selge dem til det dobbelt så dyrt.

Fordi det er samme kjernen og minimalt med arbeid og du har en gjeng med 'entusiaster' som er villig til å gi over det dobbelte?

Lenke til kommentar

 

Ikke bare det, men FX-51 krever registrert minne. Noe som igjen vil bli svært dyrt for oss som ønsker å ha FX-51.

 

Hvis det ikke er noe stort forskjell mellom vanlig 3200+ og FX-51, skjønner jeg ikke hvorfor AMD gidder å produsere og selge dem til det dobbelt så dyrt.

 

Mvh meg

Reg minne koster ikke så mye i dag og skjønner du ikke hvorfor AMD vil tjene penger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...