Gå til innhold

Nytt hovedkort: Må windows installeres på nytt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skaffet nytt hovedkort fordi det gamle tok kvelden. Må jeg installere windows på nytt, eller kan jeg bare avinstallere driverne fra den gamle installasjonen? Har en del data der som jeg helst ikke vil miste...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva om man hadde et Abit nf7-s v2.0 som tok kvelden og skal erstatte det med et helt nytt, men klin likt et? Samme rev, bios og alt. Må man installere alt på nytt da også?

Skrevet

Regnet vel egentlig med det, blir bare så mye mikkmakk om jeg skal få gjort dette uten at all data forsvinner. Har en gammel harddisk som jeg kan bruke så jeg får tatt sikkerhetskopier, men da blir det 2 installasjonsprosesser i tillegg til alle cd'ene som må brennes ut... Det blir vel en søvnløs pinse :omg:

Skrevet (endret)

man MÅ ikke, men jeg anbefaler på det sterkeste å gjøre det uansett. ved skifte av hovedkort bør man re-installere windows (formatering)..

Mitt Asus A7N8X-Deluxe 2.0 var defekt så jeg fikk ett nytt ett, etterpå var ikke ting som de burde være, så jeg måtte re-formatere..

Endret av Earth657
Skrevet
Hva om man hadde et Abit nf7-s v2.0 som tok kvelden og skal erstatte det med et helt nytt, men klin likt et? Samme rev, bios og alt. Må man installere alt på nytt da også?

Nei

Skrevet

Man bør kjøre sysprep før man skrur av det gamle systemet for siste gang.

Da vil alle drivere lastes på nytt med det nye systemet og re-installasjon er ikke nødvendig

NB! Du må ha lappen med lisens-koden tilgjengelig, Windows kommer til å spørre etter den på nytt

Skrevet
Man bør kjøre sysprep før man skrur av det gamle systemet for siste gang.

Hvordan gjør man dette? :blush:

Nei

Mener du at det burde gå greit uten noen som helst form for forberedelser?

Skrevet

De gangene jeg har byttet hk, måtte hvertfall JEG installere alt på nytt. Enten fungerte det ikke i det hele tatt eller så fikk jeg masse bugs' i systemet...

Skrevet

Hvis du har winxp må du bruke et program for å reaktivere den, hvis du skifter for mye hardware (f.eks hk) vil ikke winxp aktivere seg igjen når du installerer.

Skrevet

Jeg har brukt Repair Install flere ganger, og fant ingen problemer med det. Bytta mellom AMD og P4. Beholdt alle programmer og innstilinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...