fredonor Skrevet 28. mai 2004 Skrevet 28. mai 2004 Jeg har skaffet nytt hovedkort fordi det gamle tok kvelden. Må jeg installere windows på nytt, eller kan jeg bare avinstallere driverne fra den gamle installasjonen? Har en del data der som jeg helst ikke vil miste...
Fredrik Skrevet 28. mai 2004 Skrevet 28. mai 2004 Du bør installere på nytt. Men er det samme chipset nå som før? Hva hadde du før, og hva har du nå?
fredonor Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Skrevet 28. mai 2004 Har skiftet chipset, ja. Hadde MSI K7T266 Pro2 med KT266A chipset. Nå har jeg Abit NF7-S med nForce2 Ultra 400 chipset.
fAight Skrevet 28. mai 2004 Skrevet 28. mai 2004 Uansett, det BESTE er å installere alt på nytt (spør du meg)
diss Skrevet 28. mai 2004 Skrevet 28. mai 2004 Hva om man hadde et Abit nf7-s v2.0 som tok kvelden og skal erstatte det med et helt nytt, men klin likt et? Samme rev, bios og alt. Må man installere alt på nytt da også?
fredonor Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Skrevet 28. mai 2004 Regnet vel egentlig med det, blir bare så mye mikkmakk om jeg skal få gjort dette uten at all data forsvinner. Har en gammel harddisk som jeg kan bruke så jeg får tatt sikkerhetskopier, men da blir det 2 installasjonsprosesser i tillegg til alle cd'ene som må brennes ut... Det blir vel en søvnløs pinse
FenrisC0de Skrevet 28. mai 2004 Skrevet 28. mai 2004 (endret) man MÅ ikke, men jeg anbefaler på det sterkeste å gjøre det uansett. ved skifte av hovedkort bør man re-installere windows (formatering).. Mitt Asus A7N8X-Deluxe 2.0 var defekt så jeg fikk ett nytt ett, etterpå var ikke ting som de burde være, så jeg måtte re-formatere.. Endret 28. mai 2004 av Earth657
MorePower Skrevet 28. mai 2004 Skrevet 28. mai 2004 Hva om man hadde et Abit nf7-s v2.0 som tok kvelden og skal erstatte det med et helt nytt, men klin likt et? Samme rev, bios og alt. Må man installere alt på nytt da også? Nei
eggi Skrevet 28. mai 2004 Skrevet 28. mai 2004 Flyttet harddisken med OS fra et Compaq P3system til et A7V8X-MX uten noen problemer
Rocambole Skrevet 28. mai 2004 Skrevet 28. mai 2004 Man bør kjøre sysprep før man skrur av det gamle systemet for siste gang. Da vil alle drivere lastes på nytt med det nye systemet og re-installasjon er ikke nødvendig NB! Du må ha lappen med lisens-koden tilgjengelig, Windows kommer til å spørre etter den på nytt
diss Skrevet 28. mai 2004 Skrevet 28. mai 2004 Man bør kjøre sysprep før man skrur av det gamle systemet for siste gang. Hvordan gjør man dette? Hva om man hadde et Abit nf7-s v2.0 som tok kvelden og skal erstatte det med et helt nytt, men klin likt et? Samme rev, bios og alt. Må man installere alt på nytt da også? Nei Mener du at det burde gå greit uten noen som helst form for forberedelser?
fAight Skrevet 28. mai 2004 Skrevet 28. mai 2004 De gangene jeg har byttet hk, måtte hvertfall JEG installere alt på nytt. Enten fungerte det ikke i det hele tatt eller så fikk jeg masse bugs' i systemet...
frakk2000 Skrevet 28. mai 2004 Skrevet 28. mai 2004 Hvis du har winxp må du bruke et program for å reaktivere den, hvis du skifter for mye hardware (f.eks hk) vil ikke winxp aktivere seg igjen når du installerer.
Hårek Skrevet 28. mai 2004 Skrevet 28. mai 2004 Jeg har brukt Repair Install flere ganger, og fant ingen problemer med det. Bytta mellom AMD og P4. Beholdt alle programmer og innstilinger.
Rocambole Skrevet 28. mai 2004 Skrevet 28. mai 2004 Man bør kjøre sysprep før man skrur av det gamle systemet for siste gang. Hvordan gjør man dette? Oppskriften rett fra løvens hule: How to Use Sysprep: An Introduction
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå