Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Canal Digital Internett..Pass på


Anbefalte innlegg

Satt å kikket rundt på forskjellige levrandører etter raskere synkron linje, og siden

jeg kan få Canal Digital Internett var dette svært, enda bedre siden de nye Terayon modemen tillater synkrone hastigheter. Ta f.eks det jeg var på nippet til å bestille MEGA ~2048/256 a 547,- mnd for + 97kr mnd får du synkron 2048/2048 for en total på 644kr mnd.

 

Schweet, men så kom slangen i paradis, punkt 3.3.1, som helt enker sier at a) genrell privat bruk b) Ingen servere, herunder ftp,web,nntp,p2p etc etc :no: c) De sjekker nettet sitt for dette

 

Argh, noen som vet hvor hissige de er på dette

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv kjørt server i over 2 år nå. Ingen som har sagt noe.. Dessuten sier det litt om avidi/canaldigital når de faktisk selger symmetrisk internett. Hvem trenger egentlig 1mbps upstream hvis du ikke kjører server? til 97 kr ekstra per mnd.

Sist jeg snakket med noen hos avidi (som de het dengang) ble jeg fortalt at ingenting skjer med mindre du har 100% upload 24/7 :D

Lenke til kommentar

Public servere er i teorien ikke tillatt. Men en ftp-server som du bruker f.eks til skolebruk eller til noen kompiser skal i teorien ikke være ulovelig. Men hvis du hoster en dedicated gameserver som kommer opp i publiclista på et spill er det kansje værre. Men du har rett på 2/3 advarsler før de gjør noe som helst med linja.

 

andesam; Det er for å slippe å få anklager fra myndighetene pga. distribuering av ulovelig musikk/programvare.

 

 

Har hørt at hvis du bruker porter over 10000 eller.no så kommer du lett unna, siden de ikke gidder å scanne så høyt oppe.

Lenke til kommentar

Du kan jo bare sjekke loggene på firewallen, blokke ip'ene til canaldigital sine teknikere.. :D

Du ser lett hvis noen portscanner deg..

Er endel arbeid, men hvis flere hadde gått sammen å analysert loggene sine hadde vi nok funnet en ip som skiller seg ut..

Eventuelt kan du jo blocke for ICMP ping's.. Tviler på at de kjører annet enn nmap "ip"

Endret av Os|r|s
Lenke til kommentar

Syns det punktet var litt uklart, noe jeg ville brukt om jeg var kunde og fikk klager...

 

Uansett, de skal slite med å finne ut om du har en egen maskin som står å surrer og går som ftpserver(så fremt du ikke driver en stor webside/ftpserver/gameserver etc). Du bestemmer jo delvis hvilke porter trafikken skal gå over uanset..;)

Lenke til kommentar

Tror det har noe med om du tjener noen $ på evt. servere. Jeg mener å ha lest det i noe papirer en gang. Det er jo trossalt forskjeller på prisen på bedrift-linjer og private-linjer, selv om hastigheten ikke har så store forskjeller. (bare et punkt som jeg ville slenge med)

Lenke til kommentar
Tror det har noe med om du tjener noen $ på evt. servere. Jeg mener å ha lest det i noe papirer en gang. Det er jo trossalt forskjeller på prisen på bedrift-linjer og private-linjer, selv om hastigheten ikke har så store forskjeller. (bare et punkt som jeg ville slenge med)

Det er dette ngt har i sin kontrakt, ikke komersiell bruk, med andre ord selv reklame på en personlig side kan skape litt bråk om man ser på det firkanta....

Lenke til kommentar

Enn annen årsak i prisforskjellen mellom privat og bedrift er nok i stor grad avtalen om oppetid, konstant hastighet og rask/dedikert support. At Per er 3 timer uten kazaa er litt dumt, men bedrift uten nettverkstilgang er kritisk.

 

Vi har Mimer på jobben, og i forbindelse med oppgradering av en brannmur mistet vi linja vår. De var her ganske kjapt og ordnet opp/rekonfigurerte der det var nødvendig - uten at det kostet oss noe mer. (For den kostnaden er bakt inn det vi betaler hver måned.)

Lenke til kommentar

hmm, jeg har vært i kontakt med avidi(som det het før) de sa at så lenge det vare en privat ftp så var det ikke så farlig, så lenge jeg ikke hadde 100%load konstant.

Jeg har hatt ftp opp i lang tid nå, det er bare kamerater som bruker den, har ikke fått noe klager på ftpen...

 

Virker ikke som om de er veldig strenge, det er vel mere som en sikkerhet, i tilfelle de skulle få en hollywood advokat på døren etc... så kan de henvise til at de ikke tilater ftp-server etc..

Lenke til kommentar

Men så lenge de ikke ser hva som overføres, kan de vel ikke gjøre noe? Har selv kjørt ftp server lenge, og bruker utelukkende SSL overføring. Da skulle det vel ikke være noen problemer? Har selv ganske hard trafikk på serveren min, men har ikke fått noen tilbakemelding fra dem ennå :blush:

Lenke til kommentar

Tror faktisk ikke den kontrakten hadde holdt om du ble "tatt" og valgte å lage bråk, så lenge du ikke har noen begrensninge rpå forbruk kan de ikke nekte deg å ha 100% load på linja..

Om denne kommer fra ftp, vanlig nettbruk etc ser jeg ikke helt forskjellen på, det er faktisk en evnt saksøker som må bevise at man har delt ut feks. filmer, ingen isper så langt jeg har lest har blitt straffet fordi noen misbrukte nettverket.

 

Er jo bare å kjøre serverne over litt andre porter enn standard...;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...