Gå til innhold

Keytronic tastatur erfaringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nydelig å skrive på... men du må "varme" opp tastaturet i minst ei uke. Tastene er litt harde til å begynne med. Jeg tror det skal ha noe med å "tilpasse seg din skrivemåte" eller noe :p

 

Jeg kan i hvert fall anbefale KT2001 Pro, MEN tastaturet er laget i stygg plastik. Trekker ned kvalitetsfølelsen.

Lenke til kommentar

Enig enig :yes:

 

Nå sitter jeg med Logitech Internet Navigator SE trådløs, helt greit tastatur + masse kule dilldall-hurtigtaster. Men har i ettertid avinstallert all jalla programvare/drivere.. Bruker kun volumkontrollen på tastaturet blant hurtigtastene.

 

I og med at jeg spiller endel, tenkte jeg sku slenge dette tastaturet over på stuepc'n og heller kjøpe meg et nytt og så enkelt som mulig tastatur (ikke trådløst).. kanskje med volumkontroll/play/pause/next o.l. som ikke krever installering av jalla programvare/drivere :yes: .. difor valgte jeg de to alternativene over.

 

erfaringer?

 

hoho

Endret av AsOsiaL
Lenke til kommentar

I vår måtte jeg bytte ut et gammelt KeyTronic keyboard. Tror det var rundt 6-7 år eller eldre. Kjøpte det for en femmer på loppemarked. Det har fungert fint. Men det blir bare litt ubehagelig å skrive på. Det er ikke det at det ikke fungerer, for det gjør det. Tror jeg skal bruke det på en maskin jeg ikke bruker så mye.

Lenke til kommentar

Jeg er Key Tronic-fanboy på min hals, og du skal slå meg seriøst hardt før jeg gir opp mitt høyt elskede Lifetime Designer.

 

MEN:

 

Min erfaring tilsier at en del av de aller billigste modellen har litt for dårlig konakt i tastene. Jeg har trådløsversjonen av det første du linker til, og det er jeg ikke udelt fornøyd med. Hender jeg må trøkke veeeeldig hardt på enkelte taster. Har opplevd samme problem med modellen KT1000. KT2001 derimot er kjent for å være et kvalitetsprodukt. (Har ikke prøvd det selv.)

Lenke til kommentar

Jeg sverger også til Keytronic, og som dostojevski er også jeg meget godt fornøyd med mitt svarte Lifetime Designer. Det gir jeg ikke fra meg frivillig nei! Det oser kvalitet av konstruksjonen, og designet er nydelig, med sine stilrene og minimalistiske trekk. Noen kommenterer at Keytronic har litt "harde" taster; for mine hender er derimot trykkfølsomheten helt perfekt. Dette har nok også med vaner og preferanser å gjøre.

Lenke til kommentar

husker en gang med et gammelt keytronic tastatur satt å spillte RTCW og fikk litt problemer med noen tyskere ble forbanna så eg tok tastaturet i begge nevene og knuste det mot kneet . "dette skjedde veldig raskt" det eg ikke tenkte på var at bunnen av keybordet var av metall "vondt" knappene spratt vegg imellon. men eg fant alle knappene igjen trykkte de på igjen og bøyde keybordet ut igjen og det virka fin. det gjør det ennå men det er en bulk i bunnen kjempe keybord. sølte dessuten en kopp kokvarm kaffe på det eg bare rista av kaffen og det virka fint for det.

 

 

idiotsikkert :D

Lenke til kommentar

Litt "off topic" er det plass til her...

Husker jeg hadde Logitech keyboard for noen år tilbake, så fansy ut, hadde media funksjoner og var trådløst.

 

Tastene var no herk, bokstav trykket på dem ble slitt bort, tastene traff nabotasten og kunne kneppe mot kantene.

 

Da det sluttet å virke en dag så skrudde jeg skrotet fra hverandre og det var ikke engang printplate/kretskort inni det, kretsens inni keyboardet var en plastfolie og taste kontaktplaten var enda en plastfolie, husker ikke om det var 4 eller flere slike lag som lå oppå hverandre og utrolig nokk fikk driten til å virke.

 

Jeg sier ikke at alle Logitech keyboard er lagd på denne måten, men det var ikke rart det gav opp, det er nokk at disse folielagene får litt mellomrom så slutter det å virke. Er du riktig uheldig og får en dråpe regn eller no på det så kan den trekke inn mellom kretskort folie lagene og kortslutte hele greia.

Lenke til kommentar

Har et hvitt/grått KT2001 her. Billig, solid og deilig! De andre i klassen klager dog på at det bråker, men det er nok mest fordi de ikke vet hvordan ordentlige tastaturer skal låte! (Samtlige bruker Mac-tastaturer, som forsåvidt er lagd av min andre yndlingstastaturprodusent; Mistumi. Bare at Mac-tastaturene er litt FOR stille.)

Uansett, ja, KT2001 for alle penga! Medieknapper og sånt søl trenger vi ikke!

Lenke til kommentar
Har et hvitt/grått KT2001 her. Billig, solid og deilig! De andre i klassen klager dog på at det bråker, men det er nok mest fordi de ikke vet hvordan ordentlige tastaturer skal låte! (Samtlige bruker Mac-tastaturer, som forsåvidt er lagd av min andre yndlingstastaturprodusent; Mistumi. Bare at Mac-tastaturene er litt FOR stille.)

Uansett, ja, KT2001 for alle penga! Medieknapper og sånt søl trenger vi ikke!

Amen to that!

 

Løp og kjøp! Har selv ditt alternativ nr. 2. Sort KT2001PRO og synes det egentlig er ganske pent også. Det eneste keyboardet jeg kunne tenkt meg i tillegg (merk: tillegg) er et SUN keyboard. Sitter på et sånt nå og de er deilige.

Lenke til kommentar

Er enig i alt det positive sagt om Keytronic KT2001 Pro, men det som gjør at jeg nå er på utkikk etter et nytt tastatur er at det bråker for mye for mine ører! Ikke forferdelig mye, muligens ikke mer enn vanlige tastaturer - men det er på ingen måte stille. Det er eneste minus, men for meg er det nok til at jeg leter rundt etter dette :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...