Gå til innhold

KAn jeg bruke mine gamle deler?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser at Dell Dimension 8300 inneholder følgende:

Base configuration
CPU    3.2-GHz Pentium 4
System memory  1024MB of DDR400 SDRAM
Hard drive (GB)  250GB
Monitor size and model	17-inch Dell UltraSharp 1703FP LCD  
Graphics  	128MB ATI Radeon 9800 Pro
Case type  	Midsize tower
Open bays, slots	1 internal and 2 externally accessible bays, 3 slots
   
   
Extra features	
Removable-media drives	8X DVD+R/RW and 48X/24X/48X CD-RW drives
Sound card  	Creative Sound Blaster Audigy 2
Speakers  	Altec Lansing ADA995 (5.1 chanel)
Communications  Network adapter, 8 USB 2.0 ports, 1 FireWire port
Software  	Microsoft Office XP Small Business
Other    Not applicable

Denne er jo svært ny, og jeg vil tro at du kan bruke det aller meste om igjen i en ny PC.

 

Hvorfor vil du egentlig bytte? Denne er jo svært bra og nesten helt ny. En hjemmebygget PC kan neppe tilby noen store forbedringer.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
pc er 6 måneder gammel, skal bygge ny om kanskje 6-12 måneder...

Er det så lenge til ville jeg ventet med å bestemme meg, det er mye som skjer på hardwarefronten i løpet av 1/2 til 1år.

jaja seff, men vil bare vite om jeg kan bruke noen gamle deler eller om de er "locked" til pcen :S

Lenke til kommentar
pc er 6 måneder gammel, skal bygge ny om kanskje 6-12 måneder...

OK, da skjønner jeg.

 

Du kan trolig bruke det aller meste omigjen. Det vil fortsatt være helt greit om 6-12 måneder. Eventuellt så kan du oppgradere de tingene som sakker mest akterut.

 

Hvilket bruksmønster har du? Vanlig surfing, epost og kontorbruk, eller mer krevende som f.eks spilling av 3D-spill, videoredigering, eller andre svært krevende oppgaver?

Lenke til kommentar
jaja seff, men vil bare vite om jeg kan bruke noen gamle deler eller om de er "locked" til pcen :S

Dell bruker ofte egne gjerne litt spesielle hovedkort, men jeg vet ikke om det betyr noe i ditt tilfelle. Kanskje det ikke er standard ATX-format.

 

Dell har tidligere brukt spesielle strømforsyninger i enkelte modeller. Dette gjør at det er vanskelig å oppgradere hovedkort uten å bytte strømforsyning også. Dog, jeg er usikker på om dette gjelder din modell.

 

I værste fall kan det hende du ikke får brukt hovedkort, strømforsyning og kabinettet. ellers skal det være en grei sak å ta med resten av komponentene til et nytt system. (bare pass på at det nye systemet støtter de gamle delene, f.eks kjøpt et kort med AGP-port siden du har et AGP skjermkort nå, et hovedkort med støtte for vanlig DDR-ram siden du har det nå osv)

Lenke til kommentar
hehe, men du, vet noen av dere når geforce 6800 kommer ut?

Jeg har ikke fulgt med så nøye på lagerstatus, men det er vel i ferd med å komme ut i disse dager. (kanskje det allerede har kommet noen plasser?) I værste fall tror jeg ikke du trenger å vente mer enn ut juni.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...