Gå til innhold

August/September blir en stress måned for gamers


Anbefalte innlegg

I og rundt August/September blir det stress å være gamer i, og ikke minst litt dyrt. Først slippes Doom 3, rett etter (mest sannsynlig) slippes Half-Life 2, og rett etter det slippes S.T.A.L.K.E.R. :thumbup: Jeg for min del kommer iallefall ha problemer å velge, eller få tiden til å strekke til. Teit at de slippes så tett, men for all del kult at de endelig kommer. Hva skal kjøpes først mon tro... :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja slike spill kjøper man, warez er for fjortisser :p  ;)

 

Edit:Skribleleif

Warez er for fjortisser...... Javel :hmm:

Slike spill fortjener å kjøpes!! Så enkelt er det.

Damn straight ikke bare pga. det er fjortissete (er det et ord mon tro? :hmm: ), men på samtlige spill utenom Doom 3, er multiplayer på nettet et "must". Doom 3 får visst en ganske kjip multiplayer etter det jeg har hørt. DM max 4 stk eller noe... *grøsse*

Lenke til kommentar
Ja slike spill kjøper man, warez er for fjortisser :p  ;)

 

Edit:Skribleleif

Warez er for fjortisser...... Javel :hmm:

Ikke bare for fjortiser.

 

Warez er også for idioter, kriminelle, egoister og svinepelser. Det er for de som vil ødelegge for sin egen spillplattform, og bidra til at det kommer færre kvalitetsspill i fremtiden.

Warez er også for idioter, kriminelle, egoister og svinepelser. Det er for de som vil ødelegge for sin egen spillplattform, og bidra til at det kommer færre kvalitetsspill i fremtiden = FJORTISSER!! Ikke alle fjortisser er 14 U know :D

Lenke til kommentar
HL2 og S.T.A.L.K.E.R er nok verdt hver eneste krone. Kanskje til og med Doom3.

 

Jeg mener det er greit å laste ned SP spill for å teste, men de spillene man virkelig spiller og bruker tid på skal man også kjøpe. :love:

Nå til dags synes jeg at selskapene har blitt så flinke til å legge ut demoer at dette holder for meg til danne meg et grunnlag av spillet. Se f.eks. FarCry, Painkiller osv, men selvfølgelig gjør ikke alle det... f.eks BF:Nam

Lenke til kommentar
Ja slike spill kjøper man, warez er for fjortisser :p  ;)

 

Edit:Skribleleif

Warez er for fjortisser...... Javel :hmm:

Ikke bare for fjortiser.

 

Warez er også for idioter, kriminelle, egoister og svinepelser. Det er for de som vil ødelegge for sin egen spillplattform, og bidra til at det kommer færre kvalitetsspill i fremtiden.

At det er kriminellt; ja. At det ikke er stort forskjellig fra å snike eller fra å stjele som sådan; ja. Men at det er egoistisk ødelegger for så veldig mange andre; nei.

 

Jeg er litt smålei argumentet om at spillbransjen taper så ufattelig mye penger på warez og at spillene kunne vært så mye billigere hvis ikke.. Det er litt mer komplisert enn som så.

 

Ta en kikk over gjerdet og bort til konsollmarkedet der piratkopiering, i praksis, er et veldig lite omfattende fenomen. Sammenlign spillprisene der med spillprisene på PC.

 

Man kan godt argumentere for at wares holder spillprisene nede, ettersom det tvinger produsentene til å holde lave priser og fortjenesten moderat. Så kan man igjen motargumentere med at da vil jo alle gå over til å lage spill til konsoll (for der er fortjenesten så bra), og det kan jo hende. Likevel er det et rimelig stort marked av pcbrukere der ute som man gjerne har lyst til å selge til ;) . Så det er nok ikke veldig sannsynlig.

 

Jeg er veldig opptatt av at spillprodusenter må se seg om etter områder hvor de kan utkonkurrere wares, og etter min mening er det neppe på pris og ei heller på moral, men på aksessoirer. Gi meg en tiltalende pakke med tjukke håndbøker, samt kart og grisebra online spilling og gratis upgrades mot cd key, så kommer jeg løpende ;)

 

Ikke meningen å være veldig warez vennlig her nå, selv liker jeg godt xboxen min og der kjøper man jo stort sett spill. Jeg synes forøvrig du som oftest har veldig gode poeng Lorentzen, men ville likevel nyansere litt

Endret av joac
Lenke til kommentar
Jeg er litt smålei argumentet om at spillbransjen taper så ufattelig mye penger på warez og at spillene kunne vært så mye billigere hvis ikke.. Det er litt mer komplisert enn som så.

 

Ta en kikk over gjerdet og bort til konsollmarkedet der piratkopiering, i praksis, er et veldig lite omfattende fenomen. Sammenlign spillprisene der med spillprisene på PC.

 

Man kan godt argumentere for at wares holder spillprisene nede, ettersom det tvinger produsentene til å holde lave priser og fortjenesten moderat. Så kan man igjen motargumentere med at da vil jo alle gå over til å lage spill til konsoll (for der er fortjenesten så bra), og det kan jo hende. Likevel er det et rimelig stort marked av pcbrukere der ute som man gjerne har lyst til å selge til ;) . Så det er nok ikke veldig sannsynlig.

 

Jeg er veldig opptatt av at spillprodusenter må se seg om etter områder hvor de kan utkonkurrere wares, og etter min mening er det neppe på pris og ei heller på moral, men på aksessoirer. Gi meg en tiltalende pakke med tjukke håndbøker, samt kart og grisebra online spilling og gratis upgrades mot cd key, så kommer jeg løpende ;)

 

Ikke meningen å være veldig warez vennlig her nå, selv liker jeg godt xboxen min og der kjøper man jo stort sett spill. Jeg synes forøvrig du som oftest har veldig gode poeng Lorentzen, men ville likevel nyansere litt

Trodde både Sony (PS2) og Microsoft (X-box) slet med mye piratkopiering jeg... har jeg tatt helt feil her da? :hmm:

Lenke til kommentar
Ta en kikk over gjerdet og bort til konsollmarkedet der piratkopiering, i praksis, er et veldig lite omfattende fenomen. Sammenlign spillprisene der med spillprisene på PC.

 

Man kan godt argumentere for at wares holder spillprisene nede, ettersom det tvinger produsentene til å holde lave priser og fortjenesten moderat.

Piratkopiering er et stort problem i alle fall på XBOX hvor man kan installere chip. Mulig man kan gjøre dette på PS2 også, det vet jeg ikke.

 

At warez holder spillprisene nede er det dummeste jeg har hørt siden jeg kom på forumet her. Sannheten er at det er helt motsatt. Mye warez tvinger produsentene til å bruke mindre penger på utvikling av spill, som gir dårligere spill, og i tillegg øke prisene på spill.

Lenke til kommentar
Mye warez tvinger produsentene til å bruke mindre penger på utvikling av spill, som gir dårligere spill, og i tillegg øke prisene på spill.

Å bruke mindre penger på spill gjør ikke spill dårligere. Det meste at budsjettet til spillutviklere går til innkjøp av programvare.

 

Ergo med mindre budjsett får man:

*Dårligere grafikk (muligens)

*Dårligere lyd

 

Og det er vel egentlig alt. Kanskje får vi bedre historie også ;)

Lenke til kommentar
Piratkopiering er et stort problem i alle fall på XBOX hvor man kan installere chip. Mulig man kan gjøre dette på PS2 også, det vet jeg ikke.

 

At warez holder spillprisene nede er det dummeste jeg har hørt siden jeg kom på forumet her. Sannheten er at det er helt motsatt. Mye warez tvinger produsentene til å bruke mindre penger på utvikling av spill, som gir dårligere spill, og i tillegg øke prisene på spill.

hehe, det er nok endel som piratkopierer på xbox, men det er et relativt lite problem sammenlignet med pc (som jeg prøvde å antyde). I forhold til antall solgte xboxer er nok chip salget rimelig lite.

 

I tillegg har man jo gamecube da, som har de dyreste spillene av alle, hvor det umulig kan være noe piratkopiering å snakke om. ( Det er sikkert mulig da, men at det er noe stort omfang på det, kan vi vel være enige om at det ikke er)

 

At argumentet er det dummeste du har hørt indikerer muligens at du ikke er så flink til å se en sak fra flere sider. Det er en god del interessante aspekter med forbrukere og tilbydere, men la oss se litt på dette her:

Spillprodusentene konkurrerer med hverandre om å tjene penger på spill, sålangt er vi vel enige. Det er ting som tyder på at gode spill blir kjøpt (det er ihvertfall mange med den holdningen her på forumet) mens dårlige spill blir testet i wares (eller demo) -versjon og så forkastet. Kan det være slik at en medvirkende faktor til at vi får gode spill er fordi brukerne har denne muligheten til å teste spill, slik at produsenten dermed må legge seg i selen for å unngå wares båsen ? eller er det også noe av det dummeste du har hørt?

 

Jeg sier ikke at dette er en almenn regel, men at det er et ok argument; ja det sier jeg gjerne.

 

Og når det gjelder dine "sannheter" om spillrpriser; forklar meg da følgende:

Hitman 3 kostnad fra elkjøp:

349,- (PC)

499,- (XBOX) ;)

 

Spider-man 2 kostnad fra elkjøp

399 (PC)

529 (XBOX)

529 (Gamecube)

499 (PS2)

Er pc versjonen mye dårligere da eller?

Endret av joac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...