Caddy Skrevet 27. mai 2004 Skrevet 27. mai 2004 (endret) Kjører remote desktop fra jobbmaskinen til hjemmemaskinen. Hvilken sikkerhetsrisiko vil dette bli for jobben? Edit: Kjører den innebygde remote desktop i XP på hjemmemaskinen. Endret 27. mai 2004 av Caddy
skrotnisse Skrevet 27. mai 2004 Skrevet 27. mai 2004 Kan ikke forestille meg at dette skal utgjøre noen sikkerhetsrisiko på jobben din ettersom du bruker bare klienten på jobb.
Caddy Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Skrevet 27. mai 2004 (endret) Får ikke lov til å bruke remote desktop her lenger fordi dem er redd for hackere å sånt "skummelt" støff... Kan ikke folk finne ut av at jeg er kobla opp mot min maskin hvis dem feks tar en portscan ? Evt se hvilken ip jeg kobler meg opp fra.. ? Endret 27. mai 2004 av Caddy
Seph Skrevet 27. mai 2004 Skrevet 27. mai 2004 det er ikke noe større risiko enn det er fra før, og hackere som er gode nok til å hacke seg inn på andres pc'er helt uten videre går vanligvis ikke på privatpersoner.
Stigma Skrevet 27. mai 2004 Skrevet 27. mai 2004 Remote admin i seg selv vil i kke utgjøre noen ekstra trussel. Et godt passord + sikkerhetsregler som låser ute folk som bommer f. eks. 3 ganger på passordet er selvfølgelig et must. Ellers vil je kategorisere Radmin som et meget sikkert og solid program. om du kun åpner de portene som programmet må ha i firewallen/routeren din, så skal du være rimelig sikker. Ellers, husk å oppgradere til nyeste versjon med gjevne mellomrom for å være helt sikker på at du ikke har noen exploits i softwaren som folk kan bruke. Jeg stoler ihvertfall på Radmin. -Stigma
Torbjørn Skrevet 27. mai 2004 Skrevet 27. mai 2004 det er ikke større risiko forbundet med det enn det er å surfe. (mindre faktisk) det er sentralt å skille mellom utadgående og innadgående forbindelser, hva du gjør utadgående er likegyldig. om du surfer eller bruker remote desktop eller sjekker mail er i prinsipp det samme. dette vitner om skummelt lav kompetanse i IT-avdelingen. Jeg vil si at det er en mye større trussel mot ditt selskap.
Caddy Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Skrevet 27. mai 2004 (endret) Men om noen finner nettverkstunellen som går fra jobben til min maskin, kan dem ikke følge den og finne på masse tull ? Tenker nå først og fremst på hacking av bedriften jeg jobber i.... Edit: Takk Torbjørn... Håper jeg får overbevist dem med utsagnet ditt... Endret 27. mai 2004 av Caddy
Torbjørn Skrevet 27. mai 2004 Skrevet 27. mai 2004 (endret) nei, det er din maskin som er åpen for angrep, dvs din maskin hjemme Endret 27. mai 2004 av Torbjørn
Caddy Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Skrevet 27. mai 2004 (endret) [vanskeligmodus]Men hvis den er åpen, så er det vel en måte å finne ut hvor tilkoblinga kommer fra, OG koble til den igjen? Altså komme seg inn på nettverket her på jobben.... ?[/vanskeligmodus] Endret 27. mai 2004 av Caddy
Seph Skrevet 27. mai 2004 Skrevet 27. mai 2004 bruker du fjærntilkobling til pc'en på jobb eller fra?? hvis du bruker rdp fra jobb pc'en til den du har hjemme, så kan de ikke tvinge jobb pc'en til å koble seg til pc'en din hjemme, og da ville uansett eventuelle hackere bli utlogget.
Vidarak Skrevet 27. mai 2004 Skrevet 27. mai 2004 Om du kobler til hjemmepc'en din med RDP så er det INGEN fare for jobb-pc'en. BASTA.
Torbjørn Skrevet 27. mai 2004 Skrevet 27. mai 2004 [vanskeligmodus]Men hvis den er åpen, så er det vel en måte å finne ut hvor tilkoblinga kommer fra, OG koble til den igjen? Altså komme seg inn på nettverket her på jobben.... ?[/vanskeligmodus] Nei, det går ikke selv windows skjønner at hvis en annen adresse prøver å bruke samme tcp forbindelse så er ikke det helt normalt dette er en del av tcp protokollen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå