Gå til innhold

Nytt kort - driver installering

Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
Skrevet

Ref. annen post...

Har nå bestilt dette.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120648

Har p.t ett Geforce4 (Aeolus Ti4200-8x) i en maskin..

Dette skal nå pensjoneres og erstattes av Gainward FX5900 (som selvsagt skal klokkes maskimalt).

Begge er jo Nvidia-kort..og det er jo samme driver som man benytter..

Men må man på "vanlig måte" deinstallere det gamle kortet og installere drivere pånytt når man bytter korta?

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Skrevet (endret)

Det var det jeg ville gjøre for å være helt sikker...

Men.. jeg har siste drivere fra Nvidia installert pt..og selvsagt DX9..

Det jeg lurte på var om "setup" sjekker hardware (dvs. hvilken NV??? som sitter på skjermkortet) og tilpasser installasjon etter dette...

Dersom setup d***er i selve kortet og kun installerer en "haug" med .sys, .exe , og .dll'er i respektive %WINDIR%-kataloger.. så spiller det jo ingen rolle.. å avinstallere/reinstallere...

Noen som faktisk veit? Bør jeg kanskje heller (som vanlig) "google" litt? :yes:

Det er jo innlysende at man må når man bytter fra ATI<->Nvidia..

Da bør man ifølge manges råd.. formatere og reinstallere alt...

(Noe som jo egentlig er litt latterlig/tragisk.. ettersom man ser det) :thumbdown:

Endret av Slettet+6132
Gjest Slettet+6132
Skrevet
Det er ikke noe man MÅ gjøre så lenge det er to nvidia kort vi snakker om her. Likevel er det som Thomas sier en god idé å gjøre det. Jeg vil anbefale driver cleaner for å få jobben gjort skikkelig. Tror du finner denne her: http://www.driverheaven.net/cleaner/

Takk begge to... :D

Installerte DriverCleaner3 for ett par dager siden.. så den ligger klar til bruk..

Tror mye knot/trøbbel hadde vært unngått hadde jeg brukt denne da jeg drev og byttet skjermkort "annenhver" dag for en tid siden.

Dette gjaldt samme PC som nå..

En av mine to MSI KM4ML med KM400-chipset..

Her har jeg startet med IGP (S3G).. så Radeon 7200 (ATI)..så MX4000 (Nvidia)..så en katastrofe med Asus 9600XT.. og nå Aeolus Ti4200-8x..

Tipper jeg ikke gjorde rett avinstallering ("driver clean") da jeg installerte det 9600XT-kortet.. (som forøvrig gjør ypperlig tjeneste i min Aopen MX4GER, med i845GE-chipset..samt P4 [email protected].. ) DriverCleaner3 fant forøvrig noe "rask" igjen fra mine frustrerete de/reinstall x ggr. av Catalyst/medfølgende driver for 9600XT-kortet.. som nå er fjernet..for godt..

Så da foretar jeg full deinstall, kjører DriverCleaner.. "power down".. bytte skjermkort.. installerer drivere pånytt..

Bør bli pers i 3DMark da... :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...