Gå til innhold

Nokia 6600 eller 6230?


Anbefalte innlegg

Heisann!

Har lest en del tester om de to telefonene..

den ene er litt klumpete, mens den andre har mp3 og er ikke så klumpete, samt ikke så avansert.

Mp3 spiller har jeg uansett.. så det spiller liten rolle!

Men radio er jo et pluss.. Har min 5210 med radio, men vil gjerne ha en proff telefon med et kamera.. det er litt styli!

 

Håper noen har meninger om valg av disse telefonene?

Jeg er litt keen på 6600, i og med det er en skikkelig telefon.

Får veldig "nokia" følelesen av 6230. Samt den strøk fint med på strålingsverdiene til TCO. Men men :)

 

Noen råd`?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det spørs litt om du vil ha en stor symbian telefon eller en liten lett Nokia med masse funksjoner. Vil du ha bra kamera bør du kjøpe 6600!

Er kameraet på 6600 så mye bedre enn på 6230 da? vet at skjermen selvfølgelig er bedre på 6600 enn på 6230 pluss at den er større ;) Men hvis du vil ha symbian og god skjerm så gå for en 6600! Hvis du vil ha en liten mobil med stereo mp3 og radio så gå for 6230, den er å anbefale! :thumbup:

Lenke til kommentar

Gå for en N6230. 6600 er stor, tung og klumpete. Det er min erfaring. Dårlig bateri tid, og filminga er så å si ubrukelig til ett hvert formål. Den er treg og kommer ofte med dødpiksler. Den er ubruklig å se på film på, på grunn av at den har lav skjermoppløsning til dette formålet. 6230 er liten, ser bra ut, bra batterileve tid. Masse gode funksjoner samt nesten like avansert som 6600. Jeg har hatt følgende mobiler: 5110,3310, Siemens ett eller annet,6610,Smasung V200, Nokia 6600, Siemens SL55. 5110 er for gammel til å uttale seg om, det samme gjelder 3310 og Den siemensen. Når det gjelder 6610 ønsket jeg å bytte den ut på grunn av ønske om kamera. Jeg fant fort ut at Samsungen var Elendig til det meste untatt design og ringing, så jeg bytta til en 6600 (jeg tankte jeg skulle gå for det beste på grunn av at jeg allerede hadde bytta mobil 2 ganger på de 6 siste månedene. Jeg blei skuffa. To døde piksler og masse feil var det jeg fikk, og ikke nok med det. Telefonen hadde møkka standby og var dritsvær og klumpete. Desutten stygg og den var proppfull med unødvendige funksjoner. Filminga på 6600 var bare ment som en spøk i mine øyne. Den var latterlig og hadde elendig oppløsning, og det er heller ikke problemfritt å ha en murstein til 5000 som eneste mobil når man skal ut på snowboard foreksempel, så jeg bytta til en Siemens SL55. Dette er den eneste mobilene jeg har vært nesten 100% fornøyd med. Den er liten, enkel og fet. Den lever opp til forventningene, men jeg skulle gjerne hatt et innebygd Kamera. Vel nok om min erfaring. Håper du gidder lese denne novellen jeg har skrevet, hehe.

Lenke til kommentar
Gå for en N6230. 6600 er stor, tung og klumpete. Det er min erfaring. Dårlig bateri tid, og filminga er så å si ubrukelig til ett hvert formål. Den er treg og kommer ofte med dødpiksler. Den er ubruklig å se på film på, på grunn av at den har lav skjermoppløsning til dette formålet. 6230 er liten, ser bra ut, bra batterileve tid. Masse gode funksjoner samt nesten like avansert som 6600. Jeg har hatt følgende mobiler: 5110,3310, Siemens ett eller annet,6610,Smasung V200, Nokia 6600, Siemens SL55. 5110 er for gammel til å uttale seg om, det samme gjelder 3310 og Den siemensen. Når det gjelder 6610 ønsket jeg å bytte den ut på grunn av ønske om kamera. Jeg fant fort ut at Samsungen var Elendig til det meste untatt design og ringing, så jeg bytta til en 6600 (jeg tankte jeg skulle gå for det beste på grunn av at jeg allerede hadde bytta mobil 2 ganger på de 6 siste månedene. Jeg blei skuffa. To døde piksler og masse feil var det jeg fikk, og ikke nok med det. Telefonen hadde møkka standby og var dritsvær og klumpete. Desutten stygg og den var proppfull med unødvendige funksjoner. Filminga på 6600 var bare ment som en spøk i mine øyne. Den var latterlig og hadde elendig oppløsning, og det er heller ikke problemfritt å ha en murstein til 5000 som eneste mobil når man skal ut på snowboard foreksempel, så jeg bytta til en Siemens SL55. Dette er den eneste mobilene jeg har vært nesten 100% fornøyd med. Den er liten, enkel og fet. Den lever opp til forventningene, men jeg skulle gjerne hatt et innebygd Kamera. Vel nok om min erfaring. Håper du gidder lese denne novellen jeg har skrevet, hehe.

takk for hyggelig novelle!

Du er virkelig en av de store.. din bestefar het vel ikke Asbjørnsen eller Moe til efternamn?

 

Nei men takk alle sammen for bra respons!

Da ser det ut som en 6230 det kanskje ender opp på!

Ellers får min 5100 leve livet ut..

Den har jo den praktiske lommelykten da.. den er uunværlig!

Brukte den senest i stad til å lyse etter bikkjas leftovers i gressplenen!

men men.. vi får se!

 

takk for rask og lang respons!

Digger dere..

Go natt osv :D

Endret av Gauty
Lenke til kommentar

Har 6600 på tredje uka nå. I begynnelsen føltes det som om jeg hadde reist tilbake i tid til slutten av 90-tallet da jeg prøvde å få den ned i bukselommene som de siste årene var blitt vant til små, snerte telefoner som 7250i, t68i, sl45, 8850 osv.

Men her om dagen gikk det opp for meg "Hva faen, har jeg blitt vant til størrelsen? :hmm: " Jammen hadde jeg ikke blitt vant til den.. "I alle dager" -tenkte jeg for meg selv "denne kladden er jammen ikke så ille."

 

Det var min novelle

 

 

Uansett... 6600 er en finfin telefon, greia er at den "kan" så mye mer. For å være ærlig har jeg kjøpt over evne, har ikke bruk for halvparten av funksjonene den kan tilby. Hadde det ikke vært for at skjermen mildt sagt er overlegen hadde jeg ikke kjøpt den i det hele tatt.

Har prøvd 6230 endel og syns den er veldig fin, med unntak av at jeg ikke klarer å bli spesielt glad i måten de har flyttet "velg"-tasten fra venstre til midten av den øverste knapperaden. Har også fått inntrykket av at den i likhet med de andre Nokia-telefonene med avtagbart deksel tar inn fryktelig mye støv fra lommene. Men det kan du jo alltids unngå ved å kjøpe en elegant og moteriktig skinnveske til å feste i beltet. :p

 

For å summere opp, 6600 er stor, 6230 er liten. Hos meg teller størrelsen.

Lenke til kommentar

Hva med SX1? Hvis det er tastene som gjør at du ikke nevner denne, så blir du vant til dem etter noen uker.

 

Her får du stor skjerm og alle funksjoner(6600+6230) og den er mindre og lettere enn 6600.

 

Jeg er vertfall storfornøyd med SX1 :)

Lenke til kommentar
Håper noen har meninger om valg av disse telefonene?

Jeg er litt keen på 6600, i og med det er en skikkelig telefon.

Får veldig "nokia" følelesen av 6230. Samt den strøk fint med på strålingsverdiene til TCO. Men men :)

 

Nokia 6600 bestå stråling med strøk pga ergonomi i TCO testen

 

Anngående kamera

Den er ubruklig å se på film på, på grunn av at den har lav skjermoppløsning til dette formålet

Nokia 6600 Nokia 6230

Displaytype Active TFT Active TFT

Antall farger 65536 65536

Oppløsning, piksler 176 x 208 128 x 128

Beste skjermen per dags dato (eller har det kommet bedre i butikkene?)

 

Filminga på 6600 var bare ment som en spøk i mine øyne.

Kamerafunksjoner

Nokia 6600 Nokia 6230

Innebygget kamera Ja Ja

Kameraets oppløsning i piksler 640 x 480 640 x 480

Digital zoom, antall X Ja, 2X Ja

Videoopptak, maks. lengde Ja, ca 15 s Ja, ca 20 s

 

Den var latterlig og hadde elendig oppløsning, og det er heller ikke problemfritt å ha en murstein til 5000 som eneste mobil når man skal ut på snowboard foreksempel.

Hva pokker skal du med tlf i bakken etter???

 

Desutten stygg...

Smak og behag er en ting, det gjør den ikke dårlig av den grunn.

 

...den var proppfull med unødvendige funksjoner.

Det sier litt om behovet ditt, unødvendig da med symbian tlf. Tenk før du kjøper

Lenke til kommentar

men da bare beholder jeg min 5100 da..

Og du.. hva pokker skal man med telefon i bakken?

Jo det skal jeg si deg DUB, når man står på ski, det er 1 million andre mennesker i påskeværet, og solen steker i ansiktet. Du ser ikke skikkelig, oj, hvor ble av bror, oj, hvor ble av mor.. OSV.. dermed greit med telefon i bakken!

Da passer egentlig 5100 ypperlig til meg.. kanskje en 5140 ettervært? Hvem vet!

orker ikke mer SYMBIAN preik, er drittlei fine telefoner!

Gi meg en funksjonell en, som det går ann å prate masse i!

Hva skal jeg vel med blåtann, og bøtter og spann! Når jeg har en fin telefon!

nei nei.. men takk for all responsen!

5100 ruuuler lissom :D

hehehhee...

Lenke til kommentar

Håper noen har meninger om valg av disse telefonene?

Jeg er litt keen på 6600, i og med det er en skikkelig telefon.

Får veldig "nokia" følelesen av 6230. Samt den strøk fint med på strålingsverdiene til TCO. Men men :)

 

 

Nokia 6600 bestå stråling med strøk pga ergonomi i TCO testen

 

Anngående kamera

 

Den er ubruklig å se på film på, på grunn av at den har lav skjermoppløsning til dette formålet

Nokia 6600 Nokia 6230

Displaytype Active TFT Active TFT

Antall farger 65536 65536

Oppløsning, piksler 176 x 208 128 x 128

Beste skjermen per dags dato (eller har det kommet bedre i butikkene?)

 

Ja de har sikkert fint display begge to, men uanset om det er det beste per dags dato er det alikevel elendig. Man kan overhodet ikke kjøpe en mobiltelefon og forvente at man skal kunne se på film på den uansett hvor stor skjermen er, og spør du meg er det ingen vits så lenge skjermen ikke er minst like stor som en halv bærbar DVD spillers skjerm, og hvis den skulle blitt så stor hadde dette gått på bekostning av mobilens design og størrelse.

 

Filminga på 6600 var bare ment som en spøk i mine øyne.

Kamerafunksjoner

Nokia 6600 Nokia 6230

Innebygget kamera Ja Ja

Kameraets oppløsning i piksler 640 x 480 640 x 480

Digital zoom, antall X Ja, 2X Ja

Videoopptak, maks. lengde Ja, ca 15 s Ja, ca 20 s

 

Uansett for lav oppøsning til det meste. Den plukker ikke opp detaljer eller god lyd. Den hakker og lyden den fremviser er ofte skrikende. " Et fly med all verdens datautstyr og luxus kan fortsatt ikke fly uten vinger". En mobil med filmfunksjon med lydopptak og god og stoor skjerm, er ingen god kino hvis man ikke ser hva som skjer på skjermen.

 

 

Den var latterlig og hadde elendig oppløsning, og det er heller ikke problemfritt å ha en murstein til 5000 som eneste mobil når man skal ut på snowboard foreksempel.

Hva pokker skal du med tlf i bakken etter???

 

Så å si alle som drar på Fjelltur i vinterferien eller påskeferien har god bruk for en mobil i bakken. Ettersom du ikke klarer finne noen grunner til dette selv kan jeg ramse opp noen: Stor heiskø og man ringer for å si at man blir forsinket til middag. Man ringer for å be om asistanse fordi man har falt og slått seg. Man kommer bort fra hverandre og ringer til den andre for å avtale ett møte sted, eller i mitt tilfelle: jeg ringer til fatter for å si at: nå har jeg stått lenge nok å ønsker å bli hentet.

 

Desutten stygg...

Smak og behag er en ting, det gjør den ikke dårlig av den grunn.

 

Smak og behag er riktig det, men din telefon er ingen Ericsson fra 1985. Design sier litt det også. Grunnen til at E700 og f.eks andre design telefoner markedsføres så hardt og er så ettertraktede er på grunn av design. Ikke fordi de er stygge. Design teller. En mobil med 20 funksjoner, formet som en stein på 5 kvadratmeter, burde alle være enige i at er en dårligere mobil en en med tilsvarende funksjoner, lakert i gull og dimensjoner på 1kvadrat cm.

 

...den var proppfull med unødvendige funksjoner.

Det sier litt om behovet ditt, unødvendig da med symbian tlf. Tenk før du kjøper

 

Det er derfor jeg skriver i denne tråden. Tenk før du kjøper. Han spurte om erfaringer, og jeg ga min. Ja det sier litt om behovet mitt, og jeg fant ut at jeg ikke trengte symbian, og jeg er 16år. Tenkte før jeg kjøpte. Det betyr også at jeg renger med at en på 13år ihvertfall ikke har bruk for symbian. PS: Du har ingen grunn til hettsing på grunn av mine egne valg når det gjelder kjøp av mobiltelefon. Gjør heller litt nytte for deg isteden for å remse opp ting du ikke kan gi noe gode argumenter imot.

Endret av Olaff
Lenke til kommentar

Til all min lettelse så leste jeg noe om at Siemens skulle slippe telefoner om ikke så lenge.

Og takk gudene, de hadde laget en telefon til meg, Siemens M65.

Deilig, behagelig, og ikke minst IKKE NOKIA.

Jeg liker det.

VELDIG GODT.

Siemens here i come... Lenge siden jeg har eid noen siemens, men tror neppe jeg vil angre med deres nye model. 1.3 MPIX osv, det blir en finfin telefon, som ikke koster skjorta heller, 2900 på MPX.

Fin pris for en fin telefon.

Supert!

Da er endelig diskusjonen om valg av 6600 og 6230 slutt for min del. Og det jo deilig. Men takk til alle dere andre, for lange og konstruktive innlegg...

Når det gjelder 5210 med radio, så vet jeg det ikke eksisterer..

Bare loka litt, jeg har jo en 5100, og den mener jeg bestemt har radio, i og med at jeg bruker den hver dag :D

 

Ellers, takk for all fin respons.

Sånn til slutt kan jeg jo medele at jeg la "de ekstra pengene jeg hadde" til en evt. mobil, over i en klokke.

Så jeg endte opp med en Tag Heuer F1 klokke. (hva med klokkeforum ;) ? )

Vel så lurt.

Ny mobil kommet omtrent som skatteoppgjøret, og det gjør jo ingenting når skatteetaten skylder deg (nesten) ti blanke! :D :D :D

 

Fortsatt fin sommer til alle dere andre! løw yu guys

Lenke til kommentar

Skal du ha symbian, kjøper du 6600. Da kan mobilen så mye mer.

Skal du kun ha en vanlig tlf. med mp3 kjøper du 6230.

Så enkelt er det egentlig.

 

Saken er at symbian telefoner kan så mye mer, og at 6600 har mye større skjerm enn 6230 og dermed drar mere strøm. (Derfor har den kortere batteritid)

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...