Gå til innhold

K8T800 vs nForce 3


CyNiC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg bare lurer på hva som er best. nForce 3 brikksettet, eller K8T800 brikksettet. I socket 754.

 

 

 

Takker for alle svar :D

Akkurat nå er det Via sitt K8T800 som yter best.

 

Begge produsenter kommer snart med nye chipset (via med k8t880 og nvidia med nforce 3 GB 250). Hvilket av disse som yter best er vanskelig å si.

Disse vil mest sannsynlig også komme med socket 939.

 

Jeg ville nok gått for et via k8t800 chipset.

Lenke til kommentar

nforce 3 150 bør du ikke satse på da det er litt tregere enn de andre chipsetene. (600 mhz-busshastighet mot de andres 800 mhz). nforce3 250 gb er vel det som for tiden er best og det yter minimalt bedre enn k8t800... sjekk f.eks www.tomshardware.com og gå på motherboards for en test av de ulike brikkesettene.

Lenke til kommentar
Hvis man først og fremst skal vente, ville jeg ventet på Via KT8T880. Det vil mest sannsynlig knuse Nforce 3 250 GB

Jeg tror ikke noen chipset wil knuse noen.

 

Minnearkitekturen til A64 bl.a. gjør at det er minimal forskjell mellom de enkelte, bare se på testene.

 

Det kommer ned til features, bundle, priser, stabilitet etc.

Lenke til kommentar
Hvis man først og fremst skal vente, ville jeg ventet på Via KT8T880. Det vil mest sannsynlig knuse Nforce 3 250 GB

Har sett test av KT8T880 og den imponerte ikke ytelsemessig. nForce3 150/250 knuser VIA sine brikkesett på stabillitet.

 

Velg nforce3 250 hvis du ønsker ytelse og kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...