Gå til innhold

Erfaringer om Ebay ?


Anbefalte innlegg

Som topic sier leter jeg etter erfaringer om Ebay.

Når man registrerer seg der, må man registrere seg med VISA-kort e.l.

 

Trygt?

 

Skal nemlig kjøpe headphones. På Ebay selger de "PHILIPS HC8410" for ~20 pund, mens her i Norge selges samme headphones for 800.

 

Setter pris på alle svar

 

mvh

Lars

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet det er auksjonssted.

Det jeg lurer på er om noen har erfaring som norsk bruker på Ebay.

For å bli medlem må man nemlig oppgi bankkort-informasjon.

Denne informasjonen kan bli misbrukt hvis den havner i gale hender.

Det må være en annen ebay enn den vi andre bruker. Du skal ikke trenge å oppgi noe kreditt/bank-kort nummer der for å bli medlem. Mest personlige info er fødselsdato

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt og solgt på ebay i flere år. Aldri hatt noen problemer, lurt å sjekke feedbacken til de du handler med. Så vidt jeg husker trenger du ikke Visa eller lignende for å lage bruker på ebay. Du trenger Visa for å opprette Paypal konto. Dette er den mest brukte betalingsmåten på ebay. Paypal er et selskap som er eid av ebay og er fullstendig trygt. De har sikre metoder og garantier på at penger ikke forsvinner fra din konto.

 

Har kjøpt bl. annet hardware, hele pcer, golfkøller, bøker, og blader, dvder, kamera og bensindrevet modellbil fra USA - aldri noen problemer.

Totalt har jeg handlet for flere 1000$, fullstendig knirkefritt.

Lenke til kommentar

http://www.ebay.co.uk/ ?

 

Register -> Info. -> continue. Neste skjerm viser:

 

Registration is free. However, you'll need to place a credit card on file for identification.

 

Don't want to put your card on file? You may enter a different email instead, as long as your new email is from an Internet Service Provider (AOL, etc.), company, school, or organization.

 

Er poenget bare å IKKE ha hotmail-konto ? (har det)

Lenke til kommentar

Du kan jo sjekke om ebay.com er snillere, ellers må du nok finne en annen e-post. Ebay spammer deg ikke så det går greit å bruke din private e-post. Det er heller ikke farlig å legge inn kredittkort info, men da må du passe på å ikke bli lurt av falske e-post som sier at noe er feil med kontoen og ber deg bruke en link (klassisk spoof som brukes mye mot ebay og paypal kunder).

Lenke til kommentar

Det er ikke så mange ting det er toll på for tiden. Hvis det skulle være det er det som regle 2% eller noe sånt.

 

Moms kommer i tillegg på varer som kommer inn til landet, dvs. 25% av prisen. Hvis du kjøper fra privatperson kan du spørre om vedkommende gidder å skrive "gift" og "value $20" på den grønne klistrelappen avsender må sette på pakken. Da er sannsynligheten stor for at du slipper momsen.

Lenke til kommentar

Jeg har selv brukt paypal i 3 år gjennom handel på ebay og andre utenlandske websider som tar paypal og har ikke hatt noen problemer med dem, men jeg kom over denne websiden http://paypalsucks.com

 

Noen andre som har opplevd det som folk skriver i forumet der?

 

Et lite utdrag fra paypalsucks

 

We all get a win from PayPal: "As a result of customer complaints, PayPal has also received inquiries regarding its restriction and disclosure practices from the Federal Trade Commission and the attorneys general of a number of states. If PayPal’s processes are found to violate federal or state law on consumer protection and unfair business practices, it could be subject to an enforcement action or fines. If PayPal loses the litigation described above or becomes subject to an enforcement action, it could be required to restructure its anti-fraud processes in ways that would harm its business, and to pay substantial damages or fines.
Endret av MTS Data
Lenke til kommentar

Paypal har hatt problemer mange ganger, ikke noe nytt. Selv har jeg forsøkt med 3 forskjellige VISA kort (2 var mine og 1 lånt av en kamerat som godkjente det) å opprette en Paypal konto. De avslo hver eneste gang, og de kan godt brenne i helvete for min del.

 

Blir for dumt om jeg stikker innom Postbanken og åpner konto for å få nok et fokings VISA kort der for å prøve det... :(

Lenke til kommentar

Hvordan overfører man dollar eller utenlandsk valutta til en norsk bank konto fra paypal? Står noe om at det ikke må sendes dollar etc over for da vil pengene bli avslått og gebyr på 140kr vil påfalle. Fant ingen info som forklarer hvordan dette gjøres. Har et salg på gang til en fyr i statene på noe surround utstyr. Men orker ikke å stresse med dette før jeg kan få pengene inn på min konto. Virtuelle penger er jo lite kjekt om man ikke kan bruke dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...