Gå til innhold

Trance-tråden - les reglene

Xanitra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare velg deg ett program og lær deg det. Programmene idag er så avanserte at det ikke er noe du ikke kan få til i de forskjellige programmene.

Jeg vet at dahl brukte reason og ett annet program. Jeg bruker modplug tracker + goldwave for lydredigering.

Skrevet (endret)

http://www.youtube.com/watch?v=NIdHZTSX_70

videoen er litt lættis -spesielt keyboard-spillinga (mulig jeg bare har Roger Shah litt for friskt i minne enda, men :p) men han skal ha kred for at han spiller en del av instrumentene selv (og synger til og med i et par tilfeller, skjønt det synes jeg kanskje ikke at var så vellykket) og generelt legger veldig mye arbeid i musikken han lager -i motsetning til en del andre som knapt nok lager musikken selv lenger..:p

Endret av Joaaso
Skrevet

Bare velg deg ett program og lær deg det. Programmene idag er så avanserte at det ikke er noe du ikke kan få til i de forskjellige programmene.

Jeg vet at dahl brukte reason og ett annet program. Jeg bruker modplug tracker + goldwave for lydredigering.

Aha. Nærmeste jeg kommer erfaring fra slike programmer er Dance eJay en gang på 90-tallet, FruityLoops noen år senere, Pro Tools for noen år siden og nå har jeg begynt å leke meg med FL Studio. Og suger like balle nå som alltid.

Men øving gjør mester, antar jeg.

Skrevet

Anbefaler også ett usb-keyboard om du virkelig vil leke deg med synther. Nexus er mongodyrt, sylenth1 er ok i pris, men det finnes veldig mange gratis vst/samples du kan fint klare deg med. Ev sjekk ut z3ta og synth1.

Skrevet

Jeg har et gammelt Yamaha-keyboard fra 90-tallet med MIDI-utganger ... Nå har jeg ikke noe lydkort med MIDI-innganger på lenger, men noen av dere kan kanskje anbefale meg hva jeg skal gjøre for å få brukt det?

Alternativt så regner jeg med å skaffe meg et MIDI-keyboard i løpet av november / desember.

Skrevet

Skaff ein midi til usb-overgang? :wee: Har det sjølv, billig sak som virkar heilt fantastisk.

edirol_um1x_web.jpg

Ah, det høres overraskende enkelt ut. I alle fall så lenge jeg ikke får M-boksen min til å fungere. :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...