Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jmmk: Det er godt mulig du vil få deg et lite sjokk ja. Du kan selv sjekke på mobilen din hvor mange kb du har sendt i løpet av siste oppkobling og totalt. På min T65 ligger dette under "samtaleinformasjon". Så er det bare å gange med prisen pr kb på ditt abonnement. Å benytte GPRS som forbindelse ved tilkobling til internett fra PC/PDA er ikke særlig lurt, da det fort går mange kb/MB. GPRS egner seg best i tilfeller der lite data sendes, men du ønsker å være oppkoblet lenge. I motsatt tilfelle egner GSM Data seg bedre (v/ kort oppkoblingstid + større datamengder). Selv betaler jeg 0,06 kr pr kb, og en vanlig surfetur på wap.vg.no med lesing av en del nyheter (ca 15-20 "sidevisninger") kommer som regel på 1 krone. Men surfing på vanlige html-sider (via PC/PDA) vil generere mange(!) flere kb, og raskt bli veldig dyrt. Eks.: Å gå til saken "Test av LG G7050" fra Amobil's forside gir en trafikk på ca. 60 kb (testet dette nettopp), dvs en kostnad på 3,6 kr!!

(Og her er det godt mulig at en del data allerede lå i "cache" siden jeg har vært inne på den siden tidligere).

Hvor mye trafikk MSN bruk gir vet jeg ikke...

 

Lykke til med din neste mobilregning!! :(

Endret av Rune007
Lenke til kommentar

Hei Herr Vollvik!

Jeg er storfornøyd med Chess-abbonementet mitt, men har helt siden jeg fikk det savnet muligheten til å kotrollere forbruket på internett, altså en slaks "min side" Dette hadde vært helt topp å få i gang for alle abbonementene og ikke bare kontantkortene!

 

Stå på! du gjør en god jobb! :)

Lenke til kommentar
De planlegger noe med fakturaer på internett, hørte jeg av en selger. Personlig savner jeg å kunne sende SMS fra internett, slik jeg kunne med Telenor. Sitter jeg foran data'n foretrekker jeg langt å skrive SMS fra den.

Om du har ir, bluetooth eller datakabel så du kan koble T610'en din til PC'en kan du laste ned float's mobile agent fra http://fma.sourceforge.net. Da kan du skrive meldingene dine på PC'en og sende de via mobilen. Du kan også gjøre omtrent alt annet du kan gjøre med mobilen via PC'en også (ringe, redigere telefonliste osv.)

Lenke til kommentar

Joa, det kunne jeg sikkert gjort, men har valgt et annet opplegg, og noe telenor aktig fra Chess er det jeg trenger, og mange med meg.

 

Nå har jeg riktig nok mulighet til å koble mobilen til en PC, men det er det ikke alle som har, og jeg personlig har mest bruk for dette der jeg ikke har tilgang til å koble mobil og PC sammen.

Lenke til kommentar
Hei Herr Vollvik!

Jeg er storfornøyd med Chess-abbonementet mitt, men har helt siden jeg fikk det savnet muligheten til å kotrollere forbruket på internett, altså en slaks "min side" Dette hadde vært helt topp å få i gang for alle abbonementene og ikke bare kontantkortene!

 

Stå på! du gjør en god jobb! :)

Hei

 

Jeg sendte en mail til Vollevik om dette og fikk mail tilbake om at det kommer i løpet av sommeren :yes:

Lenke til kommentar
Hei Herr Vollvik!

Jeg er storfornøyd med Chess-abbonementet mitt, men har helt siden jeg fikk det savnet muligheten til å kotrollere forbruket på internett, altså en slaks "min side" Dette hadde vært helt topp å få i gang for alle abbonementene og ikke bare kontantkortene!

 

Stå på! du gjør en god jobb! :)

Hei

 

Jeg sendte en mail til Vollevik om dette og fikk mail tilbake om at det kommer i løpet av sommeren :yes:

Hehe, det skulle komme i fjor sommer også. Så ikke gled deg så alt for mye :p

Lenke til kommentar

Til Idar Vollvik:

 

Jeg håper i likhet med Rune007, at dere kan fokusere litt mer på GPRS priser. Pr i dag er halve poenget med GPRS borte, på grunn av utrolig høye priser.

 

Det virker ikke som om operatørene har tenkt å gjøre noe med dette, og det er veldig dumt siden en del av oss sitter med både mobiltelefoner og håndholdte PC-er, og ikke får utnyttet internett-mulighetene.

 

Som du sikkert vet, er Nokia 6600 f.eks. utstyrt med en nettleser. Denne er for oss som bor I Norge nesten ubrukelig på grunn av høye priser. Å laste ned forsiden av VG.no ville kostet over 50 kroner.

 

Derfor håper jeg at dere gjør som Talkmore, og setter en ny "standard" for GPRS priser... :)

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar
Til Idar Vollvik:

 

Jeg håper i likhet med Rune007, at dere kan fokusere litt mer på GPRS priser. Pr i dag er halve poenget med GPRS borte, på grunn av utrolig høye priser.

 

Det virker ikke som om operatørene har tenkt å gjøre noe med dette, og det er veldig dumt siden en del av oss sitter med både mobiltelefoner og håndholdte PC-er, og ikke får utnyttet internett-mulighetene.

 

Som du sikkert vet, er Nokia 6600 f.eks. utstyrt med en nettleser. Denne er for oss som bor I Norge nesten ubrukelig på grunn av høye priser. Å laste ned forsiden av VG.no ville kostet over 50 kroner.

 

Derfor håper jeg at dere gjør som Talkmore, og setter en ny "standard" for GPRS priser... :)

helt enig! jeg vurderte å bytte til chess kontant, men siden grps-prisen er så høy tror jeg det nå er utelukket!

Lenke til kommentar

Chess har jo selv sagt at de skal svare på prisene til Talkmore. Jeg tipper dette skjer i morgen, tirsdag 1/6. De sier også at de SKAL være billigst, så hvis det utsagnet holder mål, så bør prisene være enda bedre enn Talkmore sine priser.

 

Dette burde også gjelde GPRS-trafikk.

 

Vent og se i morgen.

Lenke til kommentar
Hva er et "offisielt ungdomsabonnement" ?

 

De har jo allerede Chess kontant, som har en SMS-pris på 49 øre - som er lavere enn både NetCom og Telenor....

jada.. men på en måte noe liknende young talk eller no sånt.. ikke kontantkort lissom!

Sånn som jeg klarer å tyde det ut fra posten din, så er det eneste du faktisk reagerer på navnet da :p For de har jo kontant kort (noe som appelerer til ungdom) som pisser hardt på både telenor og netcom. Og de har jo også abb, som uansett åssen du vrir og vender på det er billigere enn youngtalk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...