Gå til innhold

Angre kjøp av mp3spiller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis har kjøpt via webshop kan du få penge tilbake (inkludert porte begge veier).

 

Har du kjøpt over disk spørs det hvor god service de har i butikken.

Du er nok litt på villspor her. Det er noe som heter angrerett, men den må brukes innen to uker etter mottatt produkt. Hvis jeg ikke tar helt feil må du selv betale portoen

 

Dessuten er det vel ikke snakk om webshop.

 

Tror ikke du har noen krav på å få byttet den i det hele tatt. Men butikkene bruker vel å være grei hvis den ikke er brukt noe særlig. Om du får tilgodelapp eller penger er helt opp til butikken å vurdere. Men å gi noe annet enn en tilgodelapp er tap for butikken.

 

Uansett, at den var dyr visste du før du kjøpte den. Hvor stor lagringsplass det var på den burde du visst før du kjøpte den. Ganske godt eksempel på et impulskjøp. Og det er det du som må bære ansvaret for :)

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
De var ikke snille, og hadde ikke god service nei :no:  Var ikke snakk om en gang heller. Siste gang jeg handler noe sånt der ivertfall. Webshop ifra nå av.

Forventer du også å kunne bruke klær i 19 dager, for så å få hevet kjøpet? Å si at en butikk ikke har god service for noe sånt, er en av grunnen til at jeg tar Webshopguiden med en klype salt.

Lenke til kommentar

Ang. angrerett;

 

"Hvis du benytter deg av angreretten skal du ha tilbake det du har betalt (alle kostnader som faktisk er belastet kunden, herunder porto, ekspedisjonsgebyr og postoppkravsgebyr), og selgeren skal ha tilbake varen. "

 

"Eventuelle kostnader ved retur av varer skal bæres av selgeren dersom avtalen er inngått ved telefonsalg eller salg utenfor fast utsalgssted (f.eks. dørsalg, gatesalg, messesalg og "homeparties"). Dersom avtalen er inngått ved annet fjernsalg enn telefonsalg (f.eks. postordresalg, internettsalg og tv-shopping) må du bære returkostnadene selv, med mindre selgeren har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte varen ikke var tilgjengelig."

 

http://odin.dep.no/filarkiv/182750/Skjema_A_(bokmal)-ny.doc

Lenke til kommentar
De var ikke snille, og hadde ikke god service nei :no:  Var ikke snakk om en gang heller. Siste gang jeg handler noe sånt der ivertfall. Webshop ifra nå av.

Forventer du også å kunne bruke klær i 19 dager, for så å få hevet kjøpet? Å si at en butikk ikke har god service for noe sånt, er en av grunnen til at jeg tar Webshopguiden med en klype salt.

Amen og halleluja. Ufattelig hvor mye enkelte kunder forventer når det gjelder service, for så å hore rundt og presse pris på tiere når de skal velge forhandlere.

 

Hvilken MP3 spiller er det snakk om, og hvor mye forventer du å få igjen for den?

 

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...